عکاسی با فاصله زمانی

عکاسی با فاصله زمانی

تایم لپس را حداقل به دو روش می توان انجام داد: فیلمبرداری و سپس بالا بردن سرعت آن ویدیو یا گرفتن یک سری عکس با وقفه های زمانی منظم و تبدیل این عکس ها به یک فیلم است. در مورد دوم واقعا سحر و جادو اتفاق می افتد. در این مطلب نمایندگی نیکون عکاسی با فاصله زمانی را برسی خواهیم کرد.

عکاسی تایم لپس چیست؟

تایم لپس نوعی تکنیک تصویربرداری است که نتیجه آن به صورت ویدیو نمایش داده می‌شود و هر فریم از ویدیوی نهایی، در زمانی بسیار طولانی‌تر از زمان عادی فرمت‌های ضبط ویدیو، گرفته شده است. در واقع فریم‌های این ویدیو، عکس‌هایی را شامل می‌شود که طی چند ساعت و با فواصل زمانی منظم بین هر عکس گرفته شده‌اند. برای مثال در یک تایم لپس از جزر و مد دریا، می‌شود هر یک دقیقه یک عکس ثبت کرد. زمانی که این عکس‌ها با سرعت نرمال ۳۰ فریم بر ثانیه به ویدیو تبدیل می‌شوند، کلیپی کوتاه به دست می‌آید که این فرآیند را نشان می‌دهد. ویدیوهایی که از رشد گیاهان حرکت ابرها یا طلوع و غروب خورشید مشاهده می‌کنید نیز با تکنیک تایم لپس عکاسی و تهیه شده‌اند.

عکاسی با فاصله زمانیثابت نگه داشتن دوربین

دوربین خود را بر روی یک سه پایه نصب کنید. شما می توانید این را بر روی یک دیوار یا یک کیسه استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که بهترین عکس با فاصله زمانی زمانی است که در آنها صحنه حرکت می کند، نه دوربین، و کوچکترین حرکت دوربین می تواند این افکت را خراب کند. اگر سه پایه شما کمی لرزش دارد (لق می خورد)، کیف دوربین خود را از آن آویزان کنید.

این مقاله را بخوانید
ایزو خودکار

به یک جای بلند بروید

در قدم اول پیدا کردن مکان مورد علاقه خود و سپس یک منظره شهری یا منظره دارای یک سری حرکات است که شما قصد دارید در جدول زمانی خود نمایش دهید – و سعی کنید یک نقطه دید مرتفع پیدا کنید.رنگ های روشن نیز به افکت شهر اسباب بازی کمک می کنند، بنابراین در آب و هوای خوب عکس بگیرید، در حالت ایده آل با چند ابر پفی در حال عبور، اگر آسمان را هم در عکس خود می گنجانید.

نقطه کانونی را انتخاب کنید

عکاسی با فاصله زمانی

از فوکوس دستی برای فوکوس کردن بر روی قسمتی از کادر (نقطه کانونی – مرکز توجه) که می خواهید واضح شارپ باشد استفاده کنید. در صورت لزوم، بر روی صفحه نمای زنده (live view) تا دید ۱۰۰% زوم کنید تا بررسی کنید که ناحیه ای که می خواهید در فوکوس باشد، کاملا شارپ است. استفاده از فوکوس دستی، سعی و تلاش مکرر لنز برای فوکوس (hunting) را نیز متوقف می کند.