راهنمای عکاسی در شب

راهنمای عکاسی در شب

در این مطلب به شما نکات و راهنمای عکاسی در شب را آموزش خواهیم داد تا بتوانید عکس های فوق العاده ای بگیرید. ما نه تنها فقط تنظیمات مناسب برای عکاسی در شب را به شما خواهیم گفت، همچنین نکاتی راجع به کنترل کردن رنگ ها، برنامه ریزی برای عکاسی و… را هم بررسی می کنیم.

بیرون رفتن در شب و عکاسی در تاریکی هوا یکی از هیجان انگیز ترین راه برای پیشرفت در شاخه های مختلف عکاسی است. با عکاسی در شب ، شما می توانید جهان دیگری را نشان می دهد و یک عکس رضایت بخش تر تا زمانی که شما در طلوع آفتاب یا غروب آفتاب عکاسی کنید و یک نتیجه قابل پیش بینی است.

خبر خوب در مورد این شاخه از عکاسی است که شما در این نوع وسایل گران قیمت نیاز ندارد. دوربین های dsrl حرفه ای مناسب برای گرفتن این عکس ها ، حتی ارزان ترین و اساسی ترین آنهایی هستند. شما حتی نمی نیاز به لنزهای گران قیمت ، تمام لنزهای DSLR و دوربین های بزرگ برای گرفتن عکس های روشن و رویایی هستند.

عکاسی در شب، عکاسی از پشت دوربین عکاسی با دیدن صفحه ای تاریک و حدس زدن کادر نیست. برای شروع از ماه کامل استفاده کنید تا فضای نسبتاً روشنی داشته باشید و بتوانید کادر بندی کنید.

راهنمای عکاسی در شب

تنظیماتی که در عکاسی شب باید آنها را رعایت کنید

در ادامه با نیکون به تنظیماتی اشاره می کنیم، که در عکاسی شب به شما کمک خواهند کرد.

  1. دیافراگم را باز بگذارید
  2. مقدار ISO بیشتر کنید
  3. سرعت شاتر بالا تر از ۳۰ ثانیه نباشد
  4. رنگها را کنترل کنید
این مقاله را بخوانید
عکاسی از ابر ها

قبل از عکس گرفتن فوکوس کنید

دوربین خود را از حالت فوکوس خودکار بردارید و روی بی نهایت فوکوس کنید. کوچکترین لغزشی در این زمنیه می تواند فوکوس عکستان را با مشکل مواجه کند. بعد از گرفتن اولین عکس از طریق LCD دوربین فوکوس عکستان را بررسی کنید.

 دوربین خود را از حالت فوکوس خودکار برداشته و تمرکز را بر بی نهایت بگذارید. کوچکترین لغزش در این منطقه می تواند فوکوس عکستان را بهم بریزد. پس از گرفتن عکس برای اولین بار از طریق صفحه نمایش ال سی دی, فوکوس دوربین را درعکس برسی کنید.

عکاسی با نور ماه

مهتاب نور طبیعی ، سفید و گسترده ای است که بسیاری از زمین روشن است. برای شروع ، مکان مورد علاقه خود را انتخاب کنید که شما به راحتی می توانید با ماشین به آنجا بروید و نیازی به پیاده روی ندارید.

دوربین را روی سه پایه قرار دهید و آن را به حالت دستی تنظیم کنید تا کنترل بیشتری بر تنظیمات دوربین داشته باشید و مقدار دیافراگم را برای باز کردن انتخاب کنید

همچنین برای روشن شدن عکس باید ایزوی بالا انتخاب (مانند ISO 800) و سرعت شاتر نیز باید نزدیک به ۳۰ ثانیه عکس نور تاثیر خواهد گذاشت. شاتر را با استفاده از یک کنترل از راه دور فشار دهید تا شما را با داشتن یک عکس با جزئیات و روشنایی بسیار بالا شگفت زده کنید.

اگر به دنبال یک عکس کیهانی واقعی هستید، در شب های تاریک از آسمان عکس بگیرید. در شبهایی که ماه خیلی در آسمان پیدا نیست نور بسیار کمتری خواهید داشت اما می توانید با بالا بردن مقدار ایزو این تاریکی را جبران کنید.

این مقاله را بخوانید
ویدیو لایت

مقدار ایزو ۳۲۰۰ را انتخاب کنید. با این کار در عکستان می توانید هزاران ستاره را ثبت کنید، اما از دوربین انتظار نداشته باشید تا تمامی جزئیات را نشان دهد!

وقتی می خواهید عکسهایتان را با استفاده از کامپیوتر ویرایش کنید بیم استفاده از نرم افزار های کاهش دهنده نویز را نداشته باشید و از آنها استفاده کنید. اکثر نرم افزارهای تبدیل فرمت RAW مثل Adobe Camera Raw قدرت قابل ملاحظه ای در زمینه کاهش نویز عکس دارند. با استفاده از Luminance در Adobe Camera Raw می توانید به راحتی و با خیال راحت نویز را کاهش دهید بدون اینکه از جزئیات عکستان چیزی کم شود.

راهنمای عکاسی در شبکم کردن نویز را در دو مرحله امتحان کنید: یک بار روی فایل با فرمت Raw و یک بار دیگر در Photoshop CS با استفاده از ابزار Noise Reduction، که به شما این امکان را می دهد که در کانال های رنگی مجزا مقدار نویز را کنترل کنید. گاهی متوجه می شوید که یک کانال رنگی خاص نویز بیشتری تولید کرده است.

اگر Noise Reduction در Photoshop هم شما را راضی نکرد، می توانید دفعه بعد که خواستید عکس بگیرید یک عکس تاریک بگیرید و آن را از عکسهای بعدی کم کنید.

فایل عکس تاریک و عکسی که می خواهید آن را ویرایش کنید را در Photoshop اجرا کنید. عکس تاریک را در لایه ای بالای لایه ای که می خواهید ویرایش کنید کپی کنید و نوع لایه را به Difference تغییر دهید.

ممکن است در تجربه اول عکاسی در شب موفق نباشید، اما بعد از کسب کمی تجربه و درک بیشتر از عکاسی در شب، این سبک عکاسی می تواند برایتان بسیار پربار باشد. با تکنیک های خوب و مهارت خوب در ویرایش عکس می توانید عکسهای خارق العاده ای خلق کنید.

این مقاله را بخوانید
بررسی دوربین دست دوم هنگام خرید