دوربین نیکون D7200 kit 18-140

دوربین عکاسی هوشمند slr حرفه ای نیکون d7200

دوربین نیکون D7200 kit 18-140دوربین نیکون D7200 kit 18-140 دوربینی SLR پیشرفته ای است که می تواند اشتیاق عکاسان و کاربران علاقمند به برند نیکون را بیشتر کند. اغلب مشخصه های اصلی این دوربین به مانند مدل بسیار پیشرفته تر نیکون D810 است با این تفاوت که مدل نیکون D7200 نصف قیمت مدل نیکون D810 را دارد. دوربین عکاسی نیکون D7200 جایگزین بالارده ترین دوربین سری DX نیکون یعنی D7100 است. در این دوربین فیلتر Low Pass حذف شده است. سنسور ۲۴ مگاپیکسلی دوربین نیکون D7200 Kit 18-140mm تصاویر را با دقت ۶۰۰۰×۴۰۰۰ ثبت می‌کند.

 این دوربین پیشرفته مجهز به دامنه حساسیت  ISO 100-25,600 و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت Full HD و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه( در حالت کراپ ) شده است. حداکثر سرعت شاتر ۱/۸۰۰۰ثانیه و سرعت عکاسی پیاپی ۶ فریم بر ثانیه می‌باشد. نمایشگر ۳٫۲ اینچی این دوربین هم با دقت ۱٫۲ میلیون نقطه‌ای است.

باتری این دوربین هم باتری لیتیومی EN-EL15 است. نیکون گفته است حجم بافر را بیشتر کرده است و در هنگام عکاسی با فرمت NEF یا LARGE JPG شما قادر خواهید بود تا ۱۰۰ عکس پیاپی را ثبت کنید این در حالیست که D7100 تنها می تواند به ثبت ۳۳ عکس بود.

دوربین نیکون D7200 kit 18-140و باز هم از امکانات جدید این دوربین نسبت به مدل پیشین هم مجهز شدن به WiFi و NFC است که به کمک آن می‌توانید از اپلیکیشن مخصوص نیکون استفاده کنید. همچنین حالت عکاسی جدید Flat و حالت فیلمبرداری Time-Lapse Movies هم به مشخصات این دوربین اضافه شده‌اند. خروجی HDMI  در دوربین نیکون دی ۷۲۰۰ از گونه مینی می باشد.

این مقاله را بخوانید
دوربین نیکون z50 با لنز های mm 50-16

ویژگی های اصلی دوربین نیکون D7200

دارای حسگر ۲۴ مگاپیکسل بدون فیلتر پایین گذر، سیستم اتوفوکوس ۵۱ نقطه ای حساس به -۳EV ، دامنه حساسیت ۱۰۰-۱۲۸۰۰ قابل گسترش تا ۱۰۲۴۰۰ ( فقط در حالت سیاه و سفید ) ، مانیتور ۳٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰۰۰۰ نقطه، دو محفظه کارت حافظه SD و بدنه آلیاژ منیزیوم مقاوم در برابر عوامل محیطی می باشد.

صفحه نمایش و منظره یاب دوربین نیکون D7200 kit 18-140

نمایشگر و منظره یاب دوربین D7200 انچنان تغییر مکرده استو صفحه نمایش ۳٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۲۲۸۸۰۰ نقطه از نوع غیر متحرک و غیر لمسی است. این نمایشگر در محیط های پرنور کارایی بهتری نسبت به محیط عادی نشون می دهد.

فوکوس چند نقطه ای

یکی از مهمترین نکاتی که دوربین دیجیتال نیکون D7200 قابل توجه شما قرار میگیرد کارکرد فوکوس خودکار آن است که به سیستم Multi-CAM 3500DX II ارتقا یافته و ۵۱ نقطه برای فوکوس کشی را عرضه می کند. از این ۵۱ نقطه ۱۵ نقطه ی متقاطع آن مرکزی هستند و تمام ۵۱ نقطه به ۳EV حساس می باشند. حسگر شناسایی RGB این دوربین ۹۱۰۰۰ نقطه ای است که البته این میزان نسبت به دوربین عکاسی نیکون  ۷D II آمار چندان جالبی نیست چرا که دوربین جدید نیکون حسگر شناسایی ۱۵۰۰۰۰ نقطه ای RGB را ارائه می سازد. اما حسگر شناسایی دوربین نیکون D7200 قدرت بیشتری در ترک کردن ( Tracking) سوژه های سه بعدی دارد و از این رو کیفیت تصاویر آن از رزولوشن بیشتری نسبت به دوربین عکاسی نیکون ۷D II برخوردار می باشد.

دوربین عکاسی نیکون D7200 ازدارای  توانایی اتصال به WiFi و NFC می بااشد که امکان نقل و انتقال عکس به گوشی ها و تبلت های هوشمند و فرآیند به اشتراک گذاری آنها را بسیارراحت و  ساده ساخته است. همچنین اینکه از طریق این اتصالات می توان شاتر دوربین را از راه دور نیز کنترل کند . نیکون در این مدل غیر از قابلیت سیستم های پیشین WIFI و NFC  تکنولوژی جدیدی بنام SNAP BRIDGE  که توانایی هدایت و کنترل کردن دوربین  را بصورت از راه دور(REMOTE)دارد، ایجاد کرده است.

این مقاله را بخوانید
بهترین دوربین عکاسی ورزشی و اکشن

دوربین نیکون D7200 kit 18-140بدنه ی دوربین نیکون D7200 kit 18-140

بدنه ی دوربین هوشمند نیکون D7200 از پوششی سخت و ضد اب طراحی شده است که این موضوع ، این دوربین را برای عکاسی در فضای ازاد و به ویژه عکاسی طبیعت بسیار مورد قبول می سازد. جنس بدنه ی اسکلت این دوربین از آلیاژ منیزیم است و سطح آن رویه ای از جنس پلی کربنات دارد. ترکیب این دو ماده در کنار هم موجب می شود تا کاربر با به دست گرفتن دوربین حس به دست گرفتن دوربینی گران قیمت با آلیاژهای بدنه ی متفاوت را داشته باشد.

این دوربین ۶۷۵ گرم وزن دارد و سایز های آن  ۱۳۵٫۵×۱۰۶٫۵×۷۶ میلیمتر می باشد. محل قرار گرفتن دکمه های این دوربین بسیار مناسب است و کاربر می تواند به راحتی از دکمه های دایال روی لبه ی بالایی (نزدیک شاتر ) و قسمت پشت دوربین استفاده کند.

نرخ فریم با سرعت بالا و افزایش بافر

D7200 با ظرفیت عکسبرداری ۶ فریم بر ثانیه، انتخابی عالی برای ورزش، حیات وحش و سایر اقدامات سریع است. این دارای ظرفیت بافر زیادی است که می تواند تا حدود. ۱۰۰ عکس از عکاسی پیاپی در JPEG/ریز/بزرگ. تا حدود ۲۷ عکس در ۱۲ بیت RAW فشرده بدون تلفات یا تا حدود. ۱۸ عکس هنگام استفاده از ۱۴ بیت فشرده شده بدون تلفات RAW و اندازه تصویر با فرمت DX. به اندازه تصویر ۱٫۳ برابر تغییر دهید و تقریباً عکس بگیرید. ۷ فریم در ثانیه* در حالت پرسرعت پیوسته.

در هنگام استفاده از نمای زنده، حداکثر نرخ فریم تقریباً خواهد بود. ۳٫۷ فریم بر ثانیه

فیلم های تایم لپس

زندگی روزمره را با کیفیت خیره کننده ثبت کنید یا با اشکال جدیدی از بیان خلاقانه آزمایش کنید. فیلم‌های تایم لپس به زیبایی رندر شده با تغییرات نوردهی صاف کاملاً درون دوربین ایجاد کنید – اولین مورد برای دوربین‌های نیکون با فرمت DX. هنگام نظارت با نمایشگر برجسته (زبرا راه راه)، انتقال نوردهی صاف را با ISO خودکار انجام دهید. برای درجه بندی رنگ راحت تر در پست، کنترل تصویر مسطح را اعمال کنید.

این مقاله را بخوانید
دوربین بدون اینه نیکون مدل z6

 فیلم های فشرده نشده را با کابل HDMI اختیاری HC-E1 در حین ضبط همزمان به کارت حافظه SD داخلی به یک ضبط کننده خارجی منتقل کنید. از میکروفون بی‌سیم اختیاری ME-W1 استفاده کنید و صدای تک صوتی واضح را از سوژه‌هایی تا فاصله ۱۶۴ فوت/۵۰ متری ضبط کنید، یا میکروفون استریو ME-1 اختیاری را برای ضبط استریو به واحد راه دور میکروفون بی‌سیم ME-W1 متصل کنید.