دوربین نیکون d5100 با لنز ۱۸-۱۰۵

دوربین نیکون d5100 با لنز ۱۸-۱۰۵دوربین نیکون d5100 با لنز ۱۸-۱۰۵ در واقع یکی ازسری دوربین هایی است  که پس از نیکون D5000 ارائه شده است. که حدودا دو سال پیش شناخته شد. دوربین نیکون d5100 یکی از پیشرفته ترین دوربین ها در رده ی خودش است که تمام جوانب از دوربین  دوربین عکاسی D5000 بهتر شده و بهبود یافته  است. و حتی با دوربین Canon EOS 600D از لحاظ رده و سطح فناوری ان  با این دوربین کانن قرار داد.

نقاط قوت دوربین نیکون d5100 با لنز ۱۸-۱۰۵

  • قابلیت ارایه عکس‌های بسیار کم نویز و با کیفیت
  • نمایشگر با کیفیت ۳ اینچی ۹۲۱,۰۰۰ نقطه‌ای چرخنده
  • توانایی ضبط ویدیویی Full HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • قابلیت افزایش حساسیت سنسور تا ۲۵,۶۰۰
  • کیفیت بسیار خوب ساخت بدنه

نقاط ضعف دوربین نیکون d5100 با لنز ۱۸-۱۰۵

  • جای گیری دکمه‌ی Live View می‌توانست بهتر باشد.

مشخصات دوربین عکاسی نیکون

  1. مشخصات این دوربین نیز می توان به حسگر های  ۱۶٫۲ مگاپیکسلی APSC-CMOS
  2. صفحه نمایش ۳ اینچی بسیار با کیفیت ۹۲۱,۰۰۰ نقطه‌ی از نوع چرخان
  3. قابلیت فیلم برداری Full HD در ۳۰ فریم بر ثانیه
  4. افزایش ISO یا حساسیت سنسور تا ۲۵,۶۰۰
  5. GPS داخلی و … را نام برد که همه ی این ها موجب برتری این دوربین نسبت به مدل قبلی خود می شود.

مود Live view با این دوربین

یکی دیگر از قابلیت های این دوربین دکمه‌ی info ان می‌باشد که با فشار دادن آن شما این امکان را دارید که به اطلاعات حیاتی ولی به صورت کلی درباره‌ی تنظیمات نوردهی دوربین خود پیدا کنید. برای رفتن به مود Live view با این دوربین شما باید از سویچ فنری LV در کنار پیچ تنظیم استفاده کنید تا به مود Live view یا برعکس ان بروید. ولی همچنین ما ترجیح می‌دادیم که این سویچ به صورت دکمه در قسمت پشت دوربین وجود داشته باشد و با دکمه‌ی Record نیز همراه باشد.

این مقاله را بخوانید
دوربین عکاسی نیکون D850 kit 24-120mm

منظره یاب پنتا آینه ای

D5100 دارای یک صفحه کنترلی تکی، منظره یاب پنتا آینه ای و بدون موتور فوکوس خودکار داخلی است. با این حال، قابلیت فیلمبرداری ۱۰۸۰p (در ۳۰، ۲۵ یا ۲۴ فریم در ثانیه) را به دست می آورد که با استفاده از کدک کارآمد H.264/AVC و یک پنل LCD کاملاً مفصلی ۹۲۰۰۰۰ نقطه برای کمک به عکسبرداری ذخیره می شود. این ها هر دو دستاوردهای قابل توجهی نسبت به مدل قبلی خود یعنی D5000 دارند، و پیشرفت ها به D5100 که دارای ساختار کوچکتر و زیباتر است و لولای معمولی تری برای آن LCD تعبیه شده است.

دوربین نیکون d5100 با لنز ۱۸-۱۰۵حسگر های دوربین

سنسور ۱۲ مگاپیکسلی D5000 که اکنون  با سنسور ۱۶٫۲ مگاپیکسلی عوض شده است. حسگر به کار رفته در این دوربین نیکون دقیقا مثل حسگر های که بر روی دوربین Sony Alpha A55 هم به کار رفته است نصب شده. این حسگر ، توانایی فیلم‌برداری Full HD و عکاسی پیاپی با سرعت ۴ فریم بر ثانیه را به D5100 می‌دهد. این عکاسی پیاپی می‌تواند تا ۲۰ عکس RAW و ۱۰۰ عکس JPEG انجام گیرد.

یکی از توانایی های این حسگر توانایی تمیز کردن خودکار خود است از سوی لرزش فرا صوت انجام می شود. از همین طریق که گرد و غبارهایی که چسبنده نیستند با لرزش حسگر ها از روی آن فرو می‌ریزند. شما از طریق منوها می‌توانید برای دوربین مشخص کنید که در هنگام روشن کردن دوربین، خاموش کردن و یا هر دو کار تمیز کردن را انجام دهد. حالت پیش‌فرض بر روی Both یا هر دو حالت می‌باشد.

این مقاله را بخوانید
دوربین nikon d3500 body