دوربین عکاسی نیکون Z6 mirrorless kit NIKKOR Z 24-70mm

دوربین عکاسی نیکون Z6 mirrorless kit NIKKOR Z 24-70mm  این دوربین با ۲۷ دوربین بدون اینه ی دیگر شناخته شده است. سایز حسگر دوربین نیکون Z6 شبیه Z7 است.به معنی است که همان حسگر فول ‌فریم بدون آینه CMOS با تکنولوژی BSI روی این دوربین نیز استفاده شده است، و با تفاوت اینکه رزولوشن این دوربین حدودا۶۰ درصد قبلی است. یا پایین اومدن رزولوشن دوربین Z6 به ۲۴٫۵MP موجب میشود که افزایش حساسیت حسگر به ISO 100 تا ۵۱۲۰۰ را فراهم شود و در نتیجه این دوربین می‌تواند با کمی چشم‌پوشی از رزولوشن بالا، در نور کمتر، عملکرد بهتری نسبت به Z7 داشته باشد.

دوربین نیکون Z6 NIKKOR Z 24-70mm همانند Z7 دارای سیستم لنز جدید یعنی مانت Z است و مانت F محبوب، برای خانواده میرورلس‌های فول‌فریم هیچ کارکردی ندارد. دهانه مانت جدید ۱۱ میلی‌متر عریض‌تر از سری F شده و به ۵۵ میلی‌متر می‌رسد، در حالی که فاصله فلنج (فاصله بین آخرین المان لنز و سنسور، FFD) هم ۱۶ میلی‌متر است.

نشرکت نیکون می‌گوید دهانه بزرگ‌تر و فاصله فلنج کوتاه‌ترموجب می شود تا مهندسین این شرکت امکان این را داشته اشن تتا لنزهای بهتری نسبت به مانت F طراحی کنند و تمام سطح سنسور فول‌فریم، حتی گوشه‌های آن را به خدمت بگیرند.

 دوربین عکاسی نیکون Z6 mirrorless kit NIKKOR Z 24-70mm کیفیت ساخت و کنترل  ؛  دوربین عکاسی نیکون Z6 mirrorless kit NIKKOR Z 24-70mm

-استقامت بدنه در سطح D850

-گریپ راحت و بزرگ

-چیدمان آشنای دکمه‌های کنترلی

برخلاف برخی از رقیبان دوربین نیکون مانند D4 یا D800 که به واسطه شرکت معروف ایتال‌دیزاین طراحی شده‌اند، Z6 ظاهری آشنا و کاربردی دارد.

طراحی فوق العاده ی نیکون Z6 تنها در ظاهر آن خلاصه نمی‌شود، چون به خاطر گریپ بزرگ و راحت، دوربین به سادگی و راحتی در دست جا میگیرد و دست است. اگر با DSLRهای نیکون آشنا هستید، به راحتی با Z6 هم کنار می‌آیید چون محل دکمه ها عوض نشده و ابزارهای کنترلی به وجود نیامده است.

این مقاله را بخوانید
دوربین نیکون z50 با لنز های mm 50-16

به گفته نیکون، بدنه‌ی دوربین نیکون Z6 NIKKOR Z 24-70mm به‌اندازه‌ی D850 در برابر شرایط آب‌وهوایی مقاوم است. طراحی آشنا در رابط کاربری Z6 هم دیده می‌شود و منوهای تودرتو و نحوه جابجایی بین آنها، کاملاً مثل دیگر DSLRهای نیکون هستند.

دوربین عکاسی نیکون Z6 mirrorless kit NIKKOR Z 24-70mmنکات مثبت نیکون Z6:

-منظره‌یاب بسیار با کیفیت

-تصویر برذاری پیاپی با سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه

-کنترل‌های  آشناساده

-نمایشگر تاچی (لمسی)

-فیلم برداری ۴K

-سیستم لرزشگیر ۵ محوره داخلی

باتری دوربین نیکون

دوربین نیکون Z6 NIKKOR Z 24-70mm از باتری لیتیوم-یونی شارژ میشود و به شماره مدل EN-EL15b بهره می‌برد اما با باتری EN-EL15a مورد استفاده در D850 هم میتواند شارژ شود. باتری هوشمند ما از طریق درگاه USB هم شارژ می‌شود، ولی به خوبی شارژ نمی کیند. درحالی‌که سونی آلفا A7 III با هر بار شارژ توانایی اینو دارد که ۷۱۰ عکس را ذخیره کند، نیکون Z6 فقط ۳۱۰ بار شات می‌زند. اما به احتمال زیاد این رقم در شرایط واقعی و بسته به نوع استفاده تا ۶۰۰ شات هم برسد، ولی برای اطمینان کامل باید منتظر نتیجه های تست باتری این دوربین باشیم.

فوکوس خودکار دوربین عکاسی نیکون Z6 mirrorless kit NIKKOR Z 24-70mm

روی سنسور آرایه ای از ۲۷۳ نقطه فوکوس خودکار قابل تشخیص فاز واقع شده است که ۹۰٪ از منطقه تصویر را به صورت عمودی و افقی پوشش می دهد. این کار فوکوس سریع و دقیق را برای هر دو عکس و فیلم فراهم می کند و با یک منطقه پوشش گسترده ، ردیابی موضوع در نزدیکی لبه های قاب انجام می شود. Hybrid AF برای فیلم در دسترس است ، که به طور خودکار بین سیستم های تشخیص فاز و کنتراست تغییر می کند تا فوکوس روان را در هنگام عکسبرداری فراهم کند. علاوه بر این ، جدیدترین لنزهای NIKKOR Z برای عملکرد بی صدا بهینه شده اند.

این مقاله را بخوانید
دوربین nikon d3500 body

 دوربین عکاسی نیکون Z6 mirrorless kit NIKKOR Z 24-70mm

بی صدا کردن عکسبرداری

اگر به عکاسی بی صدا علاقه دارید، دوربین Nikon Z6 NIKKOR Z 24-70mm می تواند با دور زدن شاتر مکانیکی و استفاده از شاتر الکترونیکی این امکان را در اختیار شما قرار دهد. همچنین اگر با منظره یاب اپتیکال آشنایی دارید و می خواهید وارد دنیای آینه ها شوید، نگران نباشید. منظره یاب الکترونیکی نیکون Z6 به اندازه کافی دقیق و روشن است که تصاویر واضح و شفاف را نشان می دهد، در حالی که با نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز همه چیز را سریع و روان خواهید دید.

 نیکون Z6 نتیجه گیری

اولین نتیجه از دوربین نیکون Z6 NIKKOR Z 24-70mm کاملاً مثبت و رضایت‌بخش است. بهره بردن از مانت لنز جدید، گام بزرگی برای این شرکت ژاپنی محسوب می‌شود که درواقع به خاطر کارآیی بهتر، نتیجه درست را هم به دنبال خواهد داشت. مبدل مانت FTZ هم به کمک عکاسانی می‌آید که مدت‌هاست روی لنزهای مانت F نیکون سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

یکی از اصلی ترین مشکل های میرورلس‌های فول‌فریم نیکون این باشد که فقط یک درگاه کارت حافظه XQD دارند؛ به غیر از این صورت نیکون Z6 پر از امکانات بوده و در مدت بررسی های اولیه ، کارکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است.