فیلمبرداری تایم لپس

دوربین عکاسی نیکون D5600 body

دوربین عکاسی نیکون D5600 body

مدل «D5600» «نیکون»بخاطر صفحه نمایش Expeed 4، کارایی بسیار خوبی را دارد. دوربین عکاسی نیکون D5600 body به‌واسطه‌ی حسگر CMOS قابلیت این را دارد که تصاویری  با رزولوشن ۲۴مگاپیکسل به بگیرد. تصاویربا نسبت ابعاد ۳:۲ ثبت می‌شوند. فرمت غیرفشرده‌‌ی عکس‌ها RAW است که این امکان را به شما می دهد تا هر تغییری که می خواهید روی ان انجام دهید به غیر ازعکاسی، D5600 امکان گرفتن ویدیو را نیز به عکاسان ما می دهد. ویدیوها با رزولوشن Full HD ثبت می‌شوند و حداکثر سرعتش ۶۰ فریم بر ثانیه است.

نکته ی جالب اینجاست D5600 مجهز به یک نمایشگر LCD است که این قابلیت را دارد که در زوایای مختلف ان را تنظیم کنید. سایز آن ۳٫۲ اینچ است و شما می توانید عکس هایی که با این دوربین گرفتید را ببینید. به غیر از این ویژگی ها، این نمایشگراز نوع لمسی است و تنظیمات ساده ای رویث ان اعمال شده است. این دوربین ورودی و خروجی‌های زیادی دارد تا عکاسان بتوانند آن را به دستگاه های هوشمند دیگر وصل کرده و عکس ها و فیلم های خود را به اشتراک بگذراند. همچنین برای منتقل کردن تصاویر، می‌توانید از تکنولوژی بلوتوث تعبیه‌شده در آن هم بهرگیرید.  پشتیبانی آن از NFC هم موجب شده است سرعت هماهنگی‌اش با دستگاه‌ها بیشتر شود. رم مموری که میتواند به این دوربین وصل شود یکی از انواع SD، SDHC یا SDXC است.

بدنه دوربین

بدنه ی این دوربین مثل مواد بکار رفته در دوربین قبلی است در آن به‌جای آلیاژ منیزیوم و پلی‌کربنات از کامپوزیت فیبر کربن و پلاستیک تقویت‌شده استفاده ‌شده است. ولی با اینکه بدنه ای شبیه بهم دارند ،۴۵ گرم به وزن D5600افزایش یافته است که نشان دهنده ی قوی تر شدن بدنه ی دوربین است و این موضوع باعث شده است که به نیکون این اجازه را داده تا با بهرگیری از ادازه ی مشخصی از مواد اولیه، به مقاومت دلخواه خود در بدنه‌ی دوربین دست یابد.

این مقاله را بخوانید
دوربین نیکون D750

هرچند D5600 نسبت به دوربین دو نسل پیش از خود یعنی D5300 بدنه‌ی جمع‌وجور و کوچک‌تری دارد؛ ولی نمی توانیم بگوییم که ابهت سری ۵۰۰۰ را در این بدنه شاهد نیستیم. وزن ۴۶۵گرمی این دوربین به خصوص هنگام اضافه‌شدن لنز، از آن دوربینی خوش‌دست و خوش فرم و مناسب ساخته است.

شکل ظاهری بدنه، ساختار لایه‌بندی واسکلت آن کاملا مشابه به دوربین D5300 Nikon است؛ اما حس جالب تری نسبت به آن دارد. دو دکمه‌ی دایال مخصوص تنظیمات در دو قسمت دوربین (یکی در قسمت لبه‌ی بالایی و دیگری در سطح پشتی دوربین) تعبیه‌ شده که این دو در کنار پیچ تنظیمات PASM توازن مناسبی برای دسترسی و کنترل تنظیمات در دوربین درست کرده است. دکمه‌ی ‘i’  برای دسترسی آسان‌تر از نزدیکی شاتر به پد پشتی دوربین انتقال ‌داده است؛ اما همچنین جای قرارگیری آن برای عکاس آشناست. این دوربین مانند دوربین D750 Nikon و برخلاف دوربین‌های SLR قبلی خود دستگیره‌ی عمیق‌تری دارد که این عامل هنگام کار، کار را برای عکاس راحت تر می کند. در انتهای دستگیره‌ی دوربین، انحناهای مناسبی روی بدنه طراحی‌ شده که محل قرارگیری انگشتان دست است و حس راحتی و اطمینان بیشتری به عکاس می‌دهد.

عملگر Fn

به علاوه دکمه عملگر Fn که در D5500 بسیار محبوب بود، در دوربین D5600 توسعه پیدا کرده است و دارای قابلیت پشتیبانی از روشن کردن و از کار انداختن کنترل خودکار حساسیت حسگر (ISO) است. همچنین عکسبرداری با استفاده از منظره یاب در دوربین نیکون D5600  در مقایسه با مدل های پیشین بهبود یافته است.

فیلمبرداری تایم لپس

دوربین نیکون D5600 اولین مدل دوربین در این رده است که به فیلمبرداری تایم لپس مجهز شده است. با استفاده از این ویژگی، می توان با استفاده از ویژگی دوربین، مدت زمان طولانی را به یک ویدیوی کوتاه تبدیل کرد. این حالت عکسبرداری برای نشان دادن تغییرات در طول زمان، مانند تغییر شکل ابرها در حین سفر، یا حرکت افراد و ماشین ها در خیابان های شهر، عالی است.
علاوه بر این، ویژگی نوردهی نرم، گرفتن ویدیوهای تایم لپس زیبا را آسان می کند. این ویژگی نحوه تغییر نوردهی دوربین را در هنگام تغییر نور طبیعی محیط، مانند هنگام غروب یا عکاسی از غروب خورشید، کنترل می کند. ویدیوهای تایم لپس گرفته شده با دوربین Nikon D5600 را می توان از طریق برنامه SnapBridge به دستگاه های هوشمند منتقل کرد.

این مقاله را بخوانید
عکاسی در باد