دوربین عکاسی نیکون 3200D با لنز 55-18

دوربین عکاسی نیکون ۳۲۰۰D با لنز ۵۵-۱۸ یکی از محبوب‌ترین دوربین‌های عکاسی در سطح مبتدی می‌باشد که می تواند عکاسی و فیلم برداری را با کیفیت های خیلی خوب در اختیار کاربران می گذارد. با اینکه یک دوربین سطح پایین و در واقع ارزان‌ترین دوربین DSLR نیکون در این رده است، اما رزولوشن سنسور های آن برابر ۲۴ مگاپیکسل می‌باشد. با استفاده از آن می‌توان تصاویر بسیار باکیفیتی را ثبت کند که برای چاپ در سایز های بزرگ بسیار مناسب است و عکاسان می‌توانند به‌ راحتی و بدون افت کیفیت در اندازه‌های کوچک‌تر چاپ، بخش‌هایی از اطراف عکس را برش دهند.

ویژگی‌های دوربین عکاسی نیکون ۳۲۰۰D با لنز ۵۵-۱۸ عبارت‌اند از :

  1. حسگر CMOS با رزولوشن ۲۴ مگاپیکسل
  2. پردازشگر EXPEED 3، سرعت عکس‌برداری پیاپی ۴ فریم در ثانیه
  3. مانیتور ۳ اینچ با رزولوشن  ۹۲۱۰۰۰ نقطه
  4. نوع صفحه‌ی نمایش TFT LCD با زاویه دید ۱۶۰ درجه
  5. تصویربرداری Full HD 1080p با حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به همراه اتوفوکوس
  6. دامنه حساسیت ۱۰۰-۱۲۸۰۰ و ۱۱ نقطه فوکوس خودکار.

دوربین عکاسی نیکون 3200D با لنز 55-18دوربین عکاسی نیکون D3200  در سال ۲۰۱۲ به عنوان کوچک‌ترین اعضای دوربین های DSLR شرکت نیکون معرفی شد. این دوربین دارای  یک پردازشگر تصویر EXPEED 3 و یک حسگر ۲۴ مگاپیکسلی CMOS قطع DX می باشد. از اثرات مهم این ترکیب حسگر و پردازشگر در دوربین نیکون D3200 می‌توان به دامنه‌ی وسیع حساسیتISO  آن اشاره کرد که  از ۱۰۰ به ۶۴۰۰ می‌رسد و در حالت افزایش یافته‌ می‌توان آن را به ۱۲۸۰۰ نیز رساند.

قابلیت عکاسی پیاپی تا ۴ فریم در ثانیه و فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD 1080p و استفاده از تکنولوژی D-Movie اختصاصی نیکون، این دوربین را به دوربینی قدرتمند برای عکاسی و فیلم‌برداری تبدیل کرده است. البته نیکون همراه با D3200 یک کیت لنز۱۸-۵۵  میلی‌متر با نسل دوم لرزشگیر VR  معرفی کرده که قرار است به‌عنوان کیت دوربین D3200 و یا به‌ صورت جداگانه به فروش رسد.

فوکوس دوربین عکاسی نیکون

با الستفاده از سیستم فوکوس  خودکار ۱۱ نقطه‌ای که در دوربین عکاسی نیکون D3200 می باشد این امکان را دارید که با سرعت و جزئیات بیشتر، از سوژه‌های ثابت یا متحرک عکاسی و فیلم برداری کنید. و همین طور این دوربین مجهز به فوکوس هوشمندی برای فیلم‌برداری می‌باشد که به کمک آن می‌توانید از فوکوس خودکار دائمی حین فیلم‌برداری استفاده کرده و وضوح سوژه در فیلم را حتی در حال حرکت به‌ خوبی حفظ کنید.

این مقاله را بخوانید
دوربين نيکون D5600 body

دوربین عکاسی نیکون 3200D با لنز 55-18نمایشگر دوربین نیکون

صفحه نمایشگر دوربین نیکون از نوع TFT LCD  با زاویه دید ۱۶۰ درجه می‌باشد. این نمایشگر  ۳ اینچی، با رزولوشن ۹۲۱۰۰۰ نقطه‌ای به صورت ثابت تهیه شده است، ولی تصویری با کیفیت عالی را به نمایش میگذارد. منظره‌ یاب یا چشمی دوربین  D3200 از نوع اپتیکال بوده و پوشش ۹۵ درصد کادر و بزرگنمایی ۰٫۸ برابر دارد که برای دوربینی در این رده بسیار مناسب است.

میکروفون استریوی خارجی

D3200 همچنین می تواند به یک میکروفون استریو خارجی برای بهبود کیفیت صدا متصل شود. ویدئوی دوربین باید با استفاده از کدک H.264 فشرده شده و به عنوان MOV ذخیره شود. کیفیت فیلمبرداری دوربین خوشبختانه بالاست. ویدیو کیفیت و محدوده دینامیکی خوبی دارد، با این حال، اگر دوربین را در حین فیلمبرداری سریع حرکت دهید یا فیلم فشرده ضبط کنید یا دوربین را در حالت حداکثر زوم قرار دهید، حرکت فیلم کمی کندتر از حرکت دوربین ضبط می شود، بنابراین فیلم رنج می برد.
مانند تمام دوربین های SLR، دوربین D3200 دارای یک چشمی است، اگرچه اندازه چشمی دوربین به اندازه چشمی D7000 نیست، اما همچنان برای دوربینی با این قیمت بهترین به حساب می آید. ماده ۱۱ AF تصحیح شده و با نقاط کوچک مشخص شده است. در برخی از حالت های AF، می توانید نقاط فوکوس خودکار را تنظیم کنید. در واقع نقطه عمل اصلی تنها با نیم فشار دادن دکمه قفل نمایش داده می شود.