تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول

عکاسی از محصولات، به خاطر تجهیزاتی که به آن نیاز دارید ممکن است خیلی برای شما پر هزینه باشد ولی برای انجام این نوع عکاسی به جدید ترین تجهیزات عکاسی از محصول نیاز نخواهید داشت. امروز قصد داریم تا درباره ی تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول و خلق عکس‌های حرفه‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد.

لنزهای دوربین

البته، یکی از مهم ترین تجهیزات لازم برای یک عکاس، لنز دوربین عکاسی ( camera lens ) است که با استفاده از آن یک عکس گرفته می شود.
برای عکاسی طبیعت، مناسب ترین و همه کاره ترین لنز برای عکاس لنز واید است.
لنزهای واید، لنزهایی با فاصله کانونی کوتاه هستند که عمق میدان زیاد و مناسبی را به شما ارائه می دهند. این عمق میدان زیاد منظره و عکس، انعطاف پذیری بیشتری را در گرفتن یک عکس طبیعت که نشان دهنده عظمت کامل یک منظره و چشم انداز است را به شما می دهد.

ما، متخصصین دیدنگار به شما حداقل فاصله کانونی ۱۲mm میلیمتر برای بدنه دوربین APS-C (cropped sensor) و فاصله کانونی ۱۸mm میلی متری برای دوربین های عکاسی فول فریم Full Frame)) را به شما پیشنهاد می کنیم.

لازم نیست از لنزهای واید با دیافراگم کمتر ( بازتر ) استفاده کرد. استفاده از لنزهای با دیافراگم کمتر هزینه ی خرید لنزتان را بالا می برند؛ به طور خلاصه لنزهای واید در شرایط کم نور، توانایی نورگیری بهتری دارند و می توان با همان لنزهای وایدی که دارید عکاسی کنید؛ با استفاده از دیافراگم ۸ یا بالاتر که نیاز شما به عمق میدان مناسب را تامین کند.

این مقاله را بخوانید
مقایسه ی DX در مقابل FX

دیافراگم های بازتر

دیافراگم های بازتر نیاز به یک دهنه بزرگ لنز در دوربین عکاسی دارند، که قیمت این لنزها زیاد است؛ درحالی که عملکرد این لنزهای واید با دیافراگم بازتر به سرمایه گزاری و پرداخت هزینه بیشتر می ارزد. ممکن است بسیاری از عکاسان توانایی خرید این لنزهای گران قیمت را نداشته باشند؛ از آنجا که شما با دیافراگم f / 8 یا بالاتر عکاسی می کنید، یک لنز با حداکثر فاصله کانونی f / 4 بیشتر به درد شما می خورد و نیازهایتان را تامین کند.

تجهیزات ضروری برای عکاسی از محصول

فیلترهای عکاسی

بیایید به طور خلاصه درباره فیلترهای عکاسی ( photographic filter ) صحبت کنیم. فیلترها می توانند یک ابزار عالی برای عکاسان طبیعت باشند. از جمله مفید ترین فیلترهای خنثی مناسب عکاسی طبیعت، می توان فیلترهای ND تدریجی و فیلترهای پلاریزه را نام برد. با این حال، با اینکه فیلترهای عکاسی می توانند در عکاسی منظره بسیار مفید باشند ولی ما آنها را ابزار لازم و ضروری در نظر نمی گیریم. در عکاسی در نور مناسب، فیلترها غیر ضروری هستند. فیلترهای ND باعث کاعش نور و تاریک شدن عکس شما می شوند. پس اگر شما در عکاسی از یک فیلتر ND استفاده می کنید، می توانید تفاوت های نوری به وجودآمده در عکس تان را با یک نرم افزار ویرایش عکس جبران کنید.
به طور خلاصه، فیلترهای عکاسی سودمند هستند ولی کاملا ضروری نیستند.

بدنه ی دوربین

ما با بدنه ی دوربین ( camera body ) شما شروع خواهیم کرد. شما از هر دوربینی می توانید برای گرفتن یک عکس طبیعت و به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی استفاده کنید. اما برای اینکه شما در عکاسی از طبیعت به سطوح بالاتری برسید، ضروری است که از بدنه دوربینی استفاده کنید که به شما اجازه می دهد دوربین تان را از حالت خودکار (Auto) خارج کنید و شروع به عکاسی  در مد( حالت ) تقدم دیافراگم ( Aperture Priority ) کنید.

این مقاله را بخوانید
بررسی دوربین Nikon Z5

تقدم دیافراگم Aperture Priority نام یک حالت در تنظیم دوربین عکاسی است. در این حالت، عکاس می‌تواند دیافراگم مورد نظر خود را تنظیم کند و دوربین عکاسی را بر اساس اطلاعات نورسنج و سرعت شاتر  متناسب با نور محیط تنظیم می‌کند تا نورسنجی درست حاصل شود.

از این حالت در شرایطی استفاده می‌شود که عکاس می‌خواهد دیافراگم را به منظور کنترل عمق میدان تحت کنترل داشته باشد