بررسی دوربین Nikon Z5

بررسی دوربین Nikon Z5

در این مقاله از نمایندگی نیکون قرار است به بررسی دوربین Nikon Z5 بپردازیم.و بااین دوربین از خانواده ی نبکون اشنا شویم.با ما همراه باشید.

دوربین نیکون Z5، یک دوربین بدون‌ آینه‌  سری Z دوربین‌های شرکت نیکون برای افراد مبتدی خواهد بود. این دوربین حدودا با قیمتی پایین به بازار عرضه خواهد شد و قصد رقابت با دوربین کانن EOS RP را خواهد داشت.

حسگر دوربین نیکون Z5، به احتمال فراوان، یک حسگر CMOS با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل و اندازه ی فول فریم خواهد بود.در این صورت بعضی شایعات، خبر از آن می‌دهند که ممکن است در دوربین نیکون Z5 از ابعاد حسگر فول فریم استفاده نشود و از ابعاد استاندارد APS-C در این دوربین استفاده شود. همچنین، پردازشگر دوربین نیکون Z5، بدون شک، پردازشگر Expeed 6 خواهد بود.

شکل و ابعاد دوربین

Z5 به سادگی در دست نشسته و از ساخت فوق العاده ای برخوردار است. در صورتی که همان اندازه و وزن Z6 دارد ، بعضی از اجزای بدن Z5 پلاستیکی هستند تا آلیاژ منیزیم ، از جمله پشت و پایه. اما شما به سختی متوجه تفاوت خواهید شد ، حتی با وجود هر دو دوربین مقابل. و نیکون می گوید Z5 با همان استاندارد چشمگیر Z6 و Z7 دارای گرد و غبار و رطوبت است.

برخلاف Z6 هیچ صفحه اطلاعات صفحه بالایی در Z5 وجود ندارد. البته دربرابرش، نیکون صفحه کلید حالت را از شانه چپ به راست جابجا کرده و با دست عکسبرداری قابل دسترسی است. به این دقت داشته باشید: هیچ مکانیزم قفل روی صفحه شماره گیری حالت وجود ندارد و می توان آن را به سادگی از بین برد.

این مقاله را بخوانید
انواع عکاسی پانوراما

بررسی دوربین Nikon Z5

باطری نیکون Z5

نیکون همچنان روی اندازه و شکل باطری‌های EN-EL15 ثابت قدم مانده است. نیکون Z5 از بهترین ورژن و جدیدترین نسل این باطری‌ها که با حرف c مشخص می‌شوند استفاده می‌کند. در نتیجه همه ی مدل‌های قدیمی این باطری ها (که در اغلب دوربین‌های DSLR نیکون هم استفاده می‌شدند) با این دوربین هماهنگ هستند.

به این دقت کنید که نیکون Z5 می‌تواند باطری‌هایش را از طریق کابل USB-C و روی خود دوربین، بدون نیاز به شارژر هم شارژ کند. اما فقط مدل‌های b و c این باطری‌ها امکان شارژ با USB را دارند.

قابلیت‌های دوربین نیکون Z5

  • قابلیت پشتیبانی از USB 3.0
  • قابلیت اتصال بی‌سیم از طریق Wi-Fi و Bluetooth
  • حالت سکوت در هنگام فیلم‌برداری و تصویربرداری
  • ۱۵۰ نقطه‌ی فوکوس خودکار
  • منظره‌یاب الکترونیکی
  • پشتیبانی از زبان فارسی

کنترل تصویر

گزینه های موجود در Picture Control به شما این امکان را می دهد تا بعضی از فیلتر های رنگی ویژه  و متمایز را بر روی تصاویر خود اعمال نمایید . حالت های تدرج رنگ و فیلتر های رنگی موجود در این دوربین در زمان فیلمبرداری نیز قابل استفاده خواهند بود . این دسترسی  تنظیم رنگ تصویر با استفاده از امکانات داخلی دوربین را به وجود آورده و تصاویر به دست آمده با آنها بدون نیاز به هرمدلی ویرایش رنگ ؛ قابل ارسال به شبکه های اجتماعی می باشند .

حتی برای ایجاد حالت های خاص و متمایزتر ؛ این کنترل های تصویر نیز قابل شخصی سازی می باشند و سبک تصویر خاص و منحصر به فردی را برای هر یک از آنها می توان به وجود آورد .

این مقاله را بخوانید
دنده عکاسی ماکرو

بررسی دوربین Nikon Z5ایزو خودکار

گزینه Auto ISO در دوربین نیکون Z5 بر اساس آخرین استاندارد های نیکون قابل استفاده است و از این روی عملکرد بسیار درستی را از آن می توان انتظار داشته باشیم . در گزینه Auto ISO حداقل سرعت شاتر برای مقابله کردن با لرزش دست در زمان عکاسی را  می توان تنظیم نمود. در این دوربین سرعت شاتر را از ۳۰ ثانیه تا ۱/۴۰۰۰ ثانیه می توان تنظیم کرد و یا می توان در حالت خودکار انتخاب سرعت شاتر بر اساس فاصله کانونی را به دوربین واگذار نمود .