انواع میکروفون برای دوربین

انواع میکروفون برای دوربین

 انواع میکروفون برای دوربین در نمایندگی نیکون: میکروفن یکی از جالبترین تجهیزات برای فیلمبرداری با دوربین های دیجیتال است که در شرایط خاص ضروری است. هدف اصلی از هر میکروفون است برای ضبط همان صدا یکنواخت و بدون سر و صدا در سراسر ویدیو است. روشن کردن میکروفون از انرژی صوتی را به یک سیگنال الکتریکی برای استفاده در ضبط ویدئوتبدیل می کنید.

اما همه‌ی میکروفون‌ها شبیه هم نبوده و از اینجا به بعد شباهت‌ها به پایان می‌رسند. از این نقطه به بعد، تغییرات و تفاوت‌ها بی پایان به نظر می‌رسد.

شناخت میکروفون‌ها

در مورد میکروفن های حرفه ای و سطح بالا ، انواع استودیو دارای یک دیافراگم بزرگ است که از لحاظ ضبط صدا و موسیقی برتر است. در دسته های پایین تر گوشی های هوشمند ما هستند که به خوبی برای ارتباط صوتی کار می کنند ، اما هیچ برنامه دیگری از این یکی ندارند. اما بسیاری از مقوله های مختلف ، که هر کدام ارائه می دهد ویژگی های خاص و ویژه برای ضبط صدا در شرایط خاص وجود دارد. علاوه بر این ، قیمت ها و لوازم جانبی که با آنها می آیند بسیار متفاوت هستند.

چه در استودیوی ضبط موسیقی و چه در زمینه عکاسی یا فیلم برداری مشغول به کار باشید، بهتر است که در لیست تجهیزات شما یک میکروفون وجود داشته باشد. اما شناختن میکروفون‌ها از میان هزاران مدل با قابلیت‌های مختلف کار آسانی نیست. من سعی دارم در این مقاله به طور کامل به معرفی انواع میکروفون دوربین پرداخته و شما را با جنبه‌های مختلف آن آشنا کنم. پس همراه من باشید …

میکروفون های مخصوص دوربین های DSLR

انواع میکروفون برای دوربینمیکروفون داخلی ( Built-In Microphones )

مگر اینکه شما با استفاده از یک دوربین فوق العاده حرفه ای ویدیو ضبط کنید, شما احتمالا یک دوربین با یک یا چند میکروفون داخلی برای آن تعبیه شده که عملکرد مطلوبی دارد. این احتمال وجود دارد که شما نیز با کیفیت آن راضی نیست. تو تنها نیستی یک توضیح کاملا منطقی برای این وجود دارد. از آنجا که میکروفون به دوربین داخلی متصل است ، به طور طبیعی کمی از موضوع شما دور خواهد بود. هنگامی که میکروفون دور از منبع است ، همه چیز را در میان ثبت می کند. بنابراین به جای صداهای تمیز و شفاف، می‌توانید به وضوح صدای اطراف خود را نیز بشنوید.

این مقاله را بخوانید
آموزش نورپردازی

میکروفن استودیویی

این مشکل باعث ایجاد یک دسته کاملا جدید از محصولات صوتی ، دستگاه ضبط صوت قابل حمل. ضبط صدا قابل حمل راه حل های خوب در هنگام استفاده از میکروفن خارجی و یا زمانی که شما می خواهید برای دریافت به موضوع نزدیک تر است. با این حال ، بسیاری از imagers محل ضبط صوتی خارجی بر روی دوربین خود و یا نوعی آن را به کفش دوربین خود را وصل کنید. این گزینه بسیار مناسب برای از بین بردن سر و صدای جمعیت و احتقان است ، اما مشکل ضبط صدا از راه دور را به هیچ وجه حل نمی کند.

این واقعا تقصیر میکروفون نیست. در واقع ، بسیاری از ساخته شده است در میکروفن در استودیوی ضبط صدا نگاه بزرگ است. به همین دلیل ، شما همچنین می توانید از دوربین خود را به عنوان یک دستگاه ضبط صدا فکر می کنم. به سادگی کنترل فاصله بین میکروفون و صدا و از بین بردن هر گونه سر و صدای پس زمینه و تداخل. متاسفانه تا زمانی که میکروفن نصب شده بر روی دوربین بهتر است به استفاده از آن برای ضبط صدای محیط و به عنوان یک هماهنگ سازی مرجع به صورت جداگانه ضبط شده است.

میکروفون دستی ( Handheld Microphone )

اغلب شما آنها را در کنسرت و یا در دست یک خبرنگار زمینه را ببینید. میکروفن دستی قابل حمل و معمولا بسیار با دوام هستند. آنها همچنین برای استفاده در شرایط سخت در طیف گسترده ای از محیط های خشن و برنامه های طراحی شده.

این مقاله را بخوانید
گین صدا (gain) چیست؟

هنگامی که می‌خواهید میکروفونی با ظاهر جالب داشته باشید، راهی سریعتر از استفاده از میکروفون دستی وجود ندارد. یکی از این‌ها را به یک استعداد بدهید تا یک خبرنگار خوب برایتان به وجود بیاورد ! یکی دیگر از کاربردهای رایج آنها در مصاحبه‌های خیابانی است.

میکروفون روی صحنه

شما می توانید این نوع از میکروفون بر روی صحنه را ببینید, آیا آن را یک مراسم اعطای جوایز و یا حتی یک نمایش کمدی زندگی می کنند. میکروفن دستی ترجیح داده شده به این برنامه ها و یک مرجع خوب اگر شما می خواهید به تقلید از این ظاهر. دیگر کاربردهای رایج در خارج از دوربین برای جمع آوری جلوه های صوتی می باشد.

البته این نوع از میکروفون بسیار قابل مشاهده است (هر دو آشکار و قابل مشاهده) و شما هرگز آن را ببینید در داخلی وارد شوید. به طور مشابه ، در مصاحبه های ویژه و شرایط دیگر که در آن میکروفون باید نامرئی باشد ، آنها استفاده نمی شود. اما ، در شرایط خوب ، شما می توانید به سادگی حذف میکروفون از قاب در حالی که ضبط صدا برجسته است.

میکروفون یقه‌ای ( Lavalier Microphone )

میکروفن یقه‌ای نیز به عنوان میکروفن لاکچری شناخته می شود ، این ابزار از چیزی است که معمولا به یک پیراهن ، ژاکت یا کراوات می چسبد. علاوه بر این, در صورت لزوم, شما می توانید آنها را با تیپین‌ها، آهنرباها و حتی نوار متصل کنید. از آنجا که آنها بسیار کوچک هستند, آنها اغلب توجه هر کسی را جذب نمی کند و از علاقه به مجریان اخبار و موضوعات مصاحبه هستند. در حالی که رنگ سیاه رایج ترین رنگ برای آنها است ، برخی از مدل ها نیز در سفید ، بژ و قهوه ای در دسترس هستند. برنامه های بحث و شبکه های اطلاعاتی اغلب چندین الگوی رنگی مختلف را برای مطابقت با لباس میزبان و مهمانان خود جمع می کنند.

این مقاله را بخوانید
چگونه از فلاش در نور روز استفاده کنیم؟

انواع میکروفون برای دوربینمیکروفن یقه‌ای در فضاهای باز

هنگام استفاده از یک میکروفن یقه‌ای در فضاهای باز، ممکن است شما نیاز داشته باشید که یک صفحه نویز گیر مقابل آن نصب کنید تا صدای باد کم شود. این به مشخصات میکروفون اضافه می‌شود و ممکن است مزیت اندازه کوچک آن را از بین ببرد. در این موارد، متداول است که میکروفون را زیر لباس‌های نازک مانند پیراهن یا بلوز وصل کنید. این اغلب با نوار نوار گافر انجام می‌شود. لباس خود به عنوان یک نویز گیر ساده عمل می‌کند، و تا زمانی که چندین لایه از لباس بر روی میکروفن وجود نداشته باشد، باید به نظر خوب برسد. قبل و هنگام ضبط، حتماً قلاب‌های لباس را بررسی کنید.

ترفند جالب دیگر استفاده از بدنه سوژه به عنوان نویز گیر است، برای جلوگیری از صدای باد یا پس زمینه. اما به عنوان یک نکته پایانی، توجه داشته باشید به کلیپس اتصال. این موارد به سادگی ممکن است افتاده و گم شوند و اینطور نیست که به نزدیک‌ترین مغازه مراجعه کرده و یکی از آنها را جایگزین کنید. پس خوب اتصالات را بررسی کرده و از استحکام آن مطمئن شوید.