چگونه با دود رنگی عکاسی کنیم؟

چگونه با دود رنگی عکاسی کنیم؟

عکاسی با بمب دود به تازگی محبوبیت خیلی زیادی کسب کرده است و قرار هم نیست که به این زودی چیزی از محبوبیت آن کاسته شود. عکاس‌ها از دود برای ایجاد جو و یا افزودن رنگ به عکس‌ها پرتره، منظره و انتزاعی خودشان استفاده می‌کنند. در صورتی که به صورت ایمن از این وسیله استفاده کنید، بمب دود یک روش سریع، ساده و تاثیرگذار برای برجسته کردن تصاویر خودتان است.برای پاسخ به سوال( چگونه با دود رنگی عکاسی کنیم؟ ) در ادامه با نیکون همراه باشید.

طرز استفاده از دود رنگی

چگونه با دود رنگی عکاسی کنیم؟

دود های رنگی که به آن بمب دودی نیز گفته می شود، نوعی وسیله آتش بازی است. شما  به راحتی می توانید از فروشگاه های فروش لوازم تولد این دود های رنگی را خریداری کنید ولی حتما در هنگام خرید به دنبال بمب های دودی باشید که فقط از یک انتها می سوزند.
بمب های دو سر، دود بیشتری تولید می کنند اما به سرعت می سوزند و در هنگام عکاسی تایم کمتری برای عکسبرداری در اختیار شما می گذارند. همچنین باید دود های رنگی سردسوز خریداری کنید چون بعضی از این بمب ها در هنگام روشن شدن گرما تولید می کنند که این ممکن است برای نگه داشتن در دست مدلتان مشکل ایجاد کند.

دود خارج شده توسط این بمب ها ممکن است برای برخی از افراد آزار دهنده باشد، بنابراین بهتر است در فضای باز از آنها استفاده کنید ، البته بهتر است این وسیله را در محل های عمومی پر تردد مثل پارک های عمومی استفاده نکنید.

این مقاله را بخوانید
چگونه در برف عکس بگیریم؟

 کار با دود رنگی را به مدلتان آموزش دهید

باید قبل از روشن کردن بمب دودی و شروع عکاسی به مدل خود نحوه استفاده و ژست گرفتن با بمب های دودی را آموزش دهید. مدل شما بیش از حد به دود رنگی نزدیک است پس باید نحوه صحیح در دست گرفتن این وسیله را بلد باشد و باید بدانند که در هنگام داغ شدن بیش از حد این وسیله چه عملکردی باید داشته باشند.

استفاده از لوازم جانبی

بهتر است در هنگام عکاسی با دود های رنگی لوازم جانبی مختلفی که برای شما بسیار کاربردی است را به همراه داشته باشید. این لوازم می تواند پنکه، سه پایه، تجهیزات نورپردازی، یک سطل اب (برای مواقعی که ممکن است بمب های دودی مشکلاتی را بوجود بیاورند) و یک یا چند رنگ بمب دودی باشد. همچنین بهتر است لوازم دیگر برای ایجاد خلاقیت در عکس هایتان استفاده کنید مثل چتر و خیلی موارد دیگر که بسته به خلاقیت شما دارد.

تست کنید

از عکس‌های تست خودتان برای این استفاده کنید که ببینید بمب دود شما چند ثانیه عمر خواهد کرد و برای اینکه پوشش موردنظر را داشته باشید به چند عدد بمب دود نیاز دارید. این کار باعث خواهد شد در زمان خرید تصمیم مناسب‌ تری بگیرید و یک ایده‌ی کلی از تعداد بمب‌های دودی که نیاز دارید داشته باشید.

لکه گرفتن لباس‌ها

برای کاهش احتمال لکه گرفتن لباس‌ها، هیچوقت بمب دود را به صورت مستقیم به سمت کسی نگیرید. با این وجود حتی در صورتی هم که تمام جوانب احتیاط را رعایت کنید باز هم این احتمال وجود دارد که لکه‌های این پودر رنگی روی لباس‌های شما و یا مدل شما بیافتد. رنگ‌های ناشی از بمب دود روی لباس‌های روشن مشخص‌تر خواهند بود بنابراین در مورد رنگ لباس سعی کنید، لباس‌هایی را انتخاب کنید که رنگ تیره‌تری دارند و یا از لباس‌هایی استفاده کنید که روی ان‌ها لکه نمی‌افتد.

این مقاله را بخوانید
مزایا و معایبی لنز تله فوتو

چگونه با دود رنگی عکاسی کنیم؟خلاصه

عکاسی با بمب دود یک راه جدید و جالب برای ایجاد خلاقیت در عکس های شما است. با استفاده از این تکنیک عکس های خود را چندین بار با ارزش تر کنید و مشتریان جدید را جذب کنید.