نحوه مراقبت از دوربین عکاسی

نحوه مراقبت از دوربین عکاسی

در این مطلب از نمایندگی نیکون نحوه مراقبت از دوربین عکاسی را به شما ارائه می دهد. اگر می خواهید دوربین خودتان را برای سال ها سالم نگه دارید، به شما پیشنهاد می کنم که این در ادامه با ما همراه کنید.در واقع ما اینجا هستیم تا هر چیزی را که برای داشتن یک دوربین سالم نیاز دارید به شما بگوییم پکه برای صدمه زدن به دوربین خود چه چیزی را نادیده نمی گیرید. دوربین ها ابزار بسیار دقیقی هستند. در اینجا ما راه های ساده و رایج برای مراقبت از دوربین و تجهیزات تعمیر و نگهداری دوربین و نحوه مراقبت از شن و ماسه را توضیح خواهیم داد.

دوربینتان را تمیز نگه دارید

اگر از دوربین خود زیاد استفاده می کنید باید به صورت مکرر آن را تمیز کنید زیرا این کار یکی از عوامل مهم برای نگهداری از دوربین عکاسی است که به افزایش عمر دوربین شما کمک خواهد کرد. حتما این کار را با استفاده از دستگاه های مکنده و دمنده دستی که مخصوص تمیز کردن دوربین هستند انجام دهید. فراموش نکنید که محل اتصالات الکتریکی روی دوربین و لنز را هم تمیز کنید تا از مشکلات احتمالی ارتباطی بین دوربین و لنز جلوگیری کنید. برای تمیز کردن باتری، ابتدا آن را از دوربین خارج کنید سپس قسمت های طلایی رنگ زیر باتری که با دوربین در تماس هستند را با دستمال میکرو فایبر تمیز کنید.

در معرض نور آفتاب نباشید

دوربین خود را در تمام طول روز در معرض نور آفتاب قرار ندهید، چرا که باعث گرم شدن آن می شود. گرما می تواند گریس های روان کننده بین قطعات و اجزای دوربین را از بین ببرد یا ذوب کند، که باعث صدمه زدن به دوربین و سخت افزار آن می شود.همچنین وقتی که قطعات دوربین داغ می شوند منبسط می شوند. همه اینها می تواند عملکرد دوربین شما را مختل کند، برای مثال ممکن است شاتر دوربین گیر کند و خوب کار نکند.

این مقاله را بخوانید
وینیت چیست؟

علاوه بر مورد قبلی، درجه حرارت های پایین هم برای دوربین خوب نیست. در واقع، هر دو دماهای خیلی زیاد و خیلی کم می تواند به طور دائمی به دوربین شما آسیب برساند. پس دوربین خود را در شرایط سرد، گرم و در دماهای بالا آن را خنک نگه دارید.

نحوه مراقبت از دوربین عکاسی

درپوش لنز

درپوش لنز (Lens cap) که به آن درب لنز یا کپ لنز هم می گویند، این وسیله باید در هنگام خرید دوربین همراه آن بیاید؛ از درپوش لنز، در هر مکان و هر زمانی به سادگی می توانید استفاده کنید. وقتی که از دوربین خود استفاده نمی کنید، یادتان نرود که همیشه درپوش لنز را بر روی دهانه آن نصب کنید، به این خاطر که بر روی یک لنز بدون درپوش به راحتی گرد و خاک می نشیند. هود لنز لوازم جانبی اختیاری استفاده شده توسط عکاسان با تجربه است. هودها همچنین لنز دوربین را از خطرات مانند شن و ماسه محافظت می کند اما نه به طور کامل محافظت می کنند.!

دستمال مخصوص

اگر از پارچه لباس، پیراهن و یا دستمال کاغذی برای پاک کردن لنز دوربین خود استفاده کنید ضمن اینکه آلودگی پارچه ها را به دوربین خود منتقل می کنید، بدون شک لنز دوربین شما خش دار خواهد شد. برای مراقبت از دوربین و تمیز کردن لنز, شما نیاز به استفاده از پارچه های میکرو ویژه فایبر دارید. شما همچنین می توانید با دستمال مرطوب برای پاک کردن قسمت های دیگر دوربین از جمله صفحه نمایش منظره یاب (منظره یاب) کمک بگیرید.

نحوه مراقبت از دوربین عکاسی