رونمایی لنز تله ۳۰۰-۱۲۰ میلیمتری F/2.8 نیکون

نیکون در کنار دوربین فول‌فریم جدید خود، لنز تله‌فوتو ۳۰۰-۱۲۰‌ میلی‌متری مختص فرمت FX معرفی نمود.

نیکون در کنار رونمایی از دوربین فول‌فریم D780 و لنز ۲۰۰-۷۰‌ میلی‌متری f/2.8 مخصوص دوربین‌های بدون‌آینه سری Z، لنز جدید AF-S NIKKOR 120-300mm f/2.8E FL ED SR VR  را نیز معرفی کرد. این لنز نیکون با فرمت FX (دوربین‌های فول‌فریم) دوربین‌های نیکون سازگار است تا بدین ترتیب به فاصله‌ی کانونی ۱۲۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر را با حداکثر گشودگی دیافراگم f/2.8 دست یابیم.

لنز تله ۳۰۰-۱۲۰ میلیمتری F/2.8 نیکونکاربرد مکانیزم دیافراگم الکترومغناطیسی حتی در عکاسی سریع با نرخ پیوستگی بالا، کنترل پایداری در میزان نوردهی فراهم می نماید.

نیکون تلاش بسیاری در توسعه‌ی لنزی باکیفیت می نماید تا وضوح بسیار خوبی در سرتاسر قاب و در تمام بازه‌ی زوم به ارمغان آورد. استفاده از یک المان ED، دو عدسی فلوریت و یک نمونه‌ی SR  کمک زیادی به کنترل اعوجاج رنگی در این لنز می کند. همچنین استفاده از پوشش ضد بازتاب، اختصاصی نیکون در کنار پوشش‌های ARNEO و نانوکریستال منجر به کنترل عالی پدیده‌های وجود لکه‌ی نوری یا روح‌زدگی در تصویر می‌گردد.

غول ژاپنی دنیای تجهیزات تصویربرداری؛ نیکون با استفاده از سیستم جدید فوکوس خودکار امکان فوکوس سریع و آرام روی سوژه را به ارمغان آورده است. لنز‌های تله‌فوتو باتوجه به کاربری خاص خود همواره به سیستم لرزشگیر داخلی توانمندی نیازمندند و در همین راستا نیز سیستم حذف لرزش‌ها شامل حالت‌های عادی و اسپرت در لنز تله ۳۰۰-۱۲۰ میلیمتری F/2.8 نیکون ، حذف لرزش‌ها تا ۴ استاپ را به عکاس، ممکن می سازد.

این مقاله را بخوانید
سایت رسمی دوربین نیکون

مدیران نیکون درباره لنز جدید این شرکت گفتند؛ برای فوکوس به حداقل ۲ متر فاصله تا سوژه در تمام بازه‌ی زوم احتیاج دارد.

نیکون همواره بر افزایش کیفیت محصولات تصویری خود تمرکز کرده است و این بار از آلیاژ منیزیم در ساخت خود برای کاهش وزن، بهبود کیفیت ساخت و افزایش عمر لنزهای جدید استفاده کرده است. به لطف پوشش فلوئور، لنز ۱۲-۳۰۰ میلی متری نیکون در برابر قطرات باران و گرد و غبار نیز بسیار مقاوم است.
به طور معمول، لنزهای با دیافراگم بزرگ برای ۳۰۰ میلی متر F2.8 به دلیل توانایی درخشان در تصویر و ارزش دیافراگم روشن مورد علاقه کاربران حرفه ای قرار گرفته اند. این یک دیدگاه محکم در دنیای عکاسی ایجاد کرده است. بر اساس این مفهوم که تبدیل یک لنز ۳۰۰ میلی‌متری F2.8 به لنز زوم عکاسان را قادر می‌سازد تا دامنه عکسبرداری را گسترش دهند، ما لنزهای ۱۲۰-۳۰۰ میلی‌متری F2.8 را توسعه داده‌ایم و آنها را در بازار عرضه کرده‌ایم.
تصمیم گیری در مورد ترکیب بندی با لنز ۳۰۰ میلی متری ساده نیست. به‌ویژه برای نمایش‌های ورزشی و تئاتری، موقعیت‌های عکاسی تقریباً همیشه ثابت هستند و تغییر لنز می‌تواند منجر به از دست رفتن عکس‌ها شود. با افزودن عملکرد زوم با لنز بزرگ ۳۰۰ میلی‌متری F2.8، دیگر نیازی به لنزهای قابل تعویض دیگر نیست و چرخش حلقه زوم کادربندی عالی را ارائه می‌دهد.
به عبارت دیگر، زمانی که شرایط سخت است، این لنز با کارایی بالا به شما فضای بیشتری برای بیان خود در عکس هایی که می گیرید می دهد. لنزهای لاین ورزشی عملکرد بالایی در عکسبرداری ارائه می دهند سیگما همه لنزهای قابل تعویض خود را در سه خط تولید سازماندهی می کند. معاصر، هنر و ورزش.

لنزهای لاین Sports

لنزهای لاین Sports ما در حالی که عملکرد اپتیکال و بیانی پیچیده ای را ارائه می دهند، عملکرد بالایی در عکاسی از اکشن ارائه می دهند و به عکاسان این امکان را می دهند که دقیقاً عکس هایی را که می خواهند دریافت کنند. این لنزها با عملکرد نوری سطح بالا و قدرت بیانی خود، می توانند سوژه های متحرک سریع را به تصویر بکشند.

علاقمندان محصولات نیکون به اطلاع عزیزان میرسانیم: برای اطلاع از قیمت های دوربین های نیکون ، لنز و تجهیزات عکاسی به نمایندگی نیکون مراجعه نمایند. راههای ارتباطی با نمایندگی؛ سایت اینترنتی نیکون ، تلفن های ثبت شده در سایت اینترنتی را شماره گیری فرمائید و با کارشناسان زبده نمایندگی نیکون تماس حاصل فرمائید. شما با گرفتن اطلاعات درست از نمایندگی با خاطر آسوده و مطمئن خرید خواهید کرد.

این مقاله را بخوانید
دوربین برتر برای سفر در سال 2021