عکاسی زیر آب

عکاسی زیر آب

یکی از کارهایی که همه ما انسان ها علاقمند به فراگیری دانش آن هستیم ، عکاسی می باشد .عکاسی یکی از کارهای سرگرم کننده می باشد که می توانند فرد را به مدت زیادی سرگرم کنند . برای عکاسی باید نکات عکاسی را کاملا فرا بگیرید تا بتوانید یک عکس هنری و زیبا ایجاد کنید . در این مطلب از نمایندگی نیکون ما قصد داریم به شما نکات عکاسی زیر آب را آموزش دهیم .

راهنمایی های پایه برای عکسبرداری

  • نزدیک سوژه ی خود شوید – معمولا  در اندازه ی ۱۲ اینچ . چرا که آب می تواند رنگ ، وضوح و شدت رنگ ها را کاهش دهد.
  • اطمینان حاصل نمایید که فلاش دوربین شما روشن می باشد.
  • برای گرفتن بهترین تصویر باید توجه داشته باشید که بتوانید اطراف فریم عکس را با سوژه پر کنید.
  • مطمئن باشید که چشم سوژه رو به دوربین است.
  • مهارت های غواصی خود را قبل از عکسبرداری در زیر سطح آب ، بهبود دهید .

عکاسی زیر آب

هنگام عکسبرداری در عمق ۵الی ۱۰ فوت سعی کیند که از حالت white balance استفاده کنید . Newbies اغلب باعث عکس هایی با رنگ آبی خواهد شد.

عکسبرداری با کمترین وضوح :

توجه داشته باشید که برای عکسبرداری باید در زیر آب های شفاف و تمیز عکسبرداری نمایید . برای افزایش وضوح تصویر ، می توانید از فوتوشاپ استفاده نمایید.

گرفتن عکس با کمترین رنگ :

برای گرفتن عکس می توانید از قابلیت strobes استفاده نمایید و اگر می خواهید که رنگ سوژه کامل باشد ، به سوژه نزدیک شوید و سرعت شاتر را به بیشترین مقدار بگذارید.

این مقاله را بخوانید
ایده های عکاسی در پاییز

کمبود و عدم وجود سوژه :

اگر با کمبود سوژه روبرو شدید می توانید از تکنیک های پر کردن فریم عکس و کمی خلاقیت استفاده کنید .

تجهیزات عکاسی در زیر آب

بیشتر افراد علاقمند به عکاسی در زیر آب معمولاً کارشان را با GoPro ، که یک تلفن همراه در پوششی پلاستیکی است و یا یک دوربین زیر آب جمع و جور شروع می کنند. با اینکه GoPro یک دوربین زیر آب قابل ملاحظه است که توانایی های خوبی دارد ، اما محدودیت های جدی خود را نیز داراست، بنابراین پس از مدتی باید به فکر تجهیزات جدید تری باشید.

خرید کاور دوربین مناسب یک آیتم بسیار مهم است. تجهیزات عکاسی زیر آب اغلب بسیار گران قیمت هستند. برای استفاده از کاور دوربین، باید یک درگاه لنز نیز خریداری شود. درگاه لنز در اندازه های مختلف و برای قرار دادن لنزهای مختلف و در دو نوع مختلف موجود است: درگاه مسطح (برای ماکرو) و درگاه محدب (گنبدی) (برای زاویه دید گسترده – واید). آب زاویه دید لنزها را تقریباً ۲۵ تا ۳۰٪ کاهش می دهد، به عنوان مثال؛ لنزهای ۲۴ میلی متری تقریباً برابر ۳۰-۳۵ میلی متر می شوند. از درگاه های گنبدی برای کاهش یا حذف این اثر به طور کامل استفاده می شود.

استفاده از لنز fisheye توصیه میشود.چون پورت گنبدی عملکرد خوبی دارد برای عکاسی با زاویه دید وسیع استفاده می شود.

محفظه محافظ دوربین

با توجه به فشار اب و شوری اب دریایی اتاق حفاظت دوربین دومین دستگاه مهم مورد نیاز شما می باشد. برای فهمیدن معنای محافظ کافی است که به این موضوع فکر کنید که بسیاری از بدبختی ها و ناامیدی ها زمانی است که شما یک دوربین زیرزمینی گران قیمت داشته باشید و به دلیل سهل انگاری در حفاظت از خود خیس و ورقه می شود. حتی اگر دوربین شما ضد اب باشد باید از پلی کربنات یا ترکیبی از پلی کربنات و الومینیوم محافظت کند. ریسک خطر خیس شدن دوربین و ورود اب به سیستم دوربین را کاهش دهید.

این مقاله را بخوانید
انواع ژست عکاسی

عکاسی زیر آبلنزهای ماکرو و زاویه باز

برای عکاسی در زیر آب به طور معمول به دو نوع لنز ضد آب نیاز دارید: یک لنز ماکرو و یک لنز زاویه باز. مهمترین نکته ای که در عکاسی در زیر آب باید بدانید این است که سعی کنید تا حد ممکن به موضوع خود نزدیک شوید. لنزهای ماکرو که فاصله کانونی آنها بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلی متر است برای مبتدیان مناسب است. اما اگر یک عکاس حرفه ای هستید، می توانید از لنزهای ۱۰۰ میلی متری یا ۱۰۵ میلی متری استفاده کنید.  خوشبختانه لنزهای ماکرو و زاویه بازپاسخگوی نیاز شما برای عکاسی زیر آب هستند، فقط قبل از هر چیز مطمئن شوید که آنها با دوربین شما سازگار باشند.

تکنیک‌های ترکیب‌بندی عکاسی زیر اب

در عکاسی زیر دریا و اقیانوس ها تکنیک ترکیب بندی تفاوت زیادی با روشی که در خارج از اب انجام می دهید ندارد.  اما نوری که زیر آب در اختیار دارید خیلی متفاوت‌تر است و همین موضوع ممکن است گزینه‌هایی در اختیار شما قرار دهد که ممکن است قبلا به آن‌ها فکر نکرده باشید.

فیلتر شدن نور آفتاب از بالا معمولا باعث برجسته شدن عکس‌های زیر آب می‌شود. با اینکه فلاش یک ابزار ضروری برای عکاسی زیرآب است وجود منابع نور دیگر را هم نباید نادیده بگیرید. نوری که از بالا می‌تابد را به ویژه در شرایطی که با عکس‌های ضد نور کار می‌کنید و اشعه‌های نور خورشید را داخل آب دارید، می‌توانید به عنوان یک عنصر ترکیب‌بندی در نظر بگیرید.