راهنمای خرید پهپاد برای فیلمبرداری

امروزه پهپادهای فیلمبرداری چیزی خیلی پیشرفته تر از اسباب‌بازی‌هایی هستند که قبلا بوده‌اند. در حال حاضر این وسایل هم توسط افراد مبتدی و هم حرفه‌ای برای عکاسی از زوایایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که دوربین‌های عکاسی معمولی قادر به عکاسی و فیلمبرداری نیستند. این پهپادها امکان عکاسی و فیلمبرداری هوایی را از مناظر، ساختمان‌ها و رویدادها مختلف را به شما می‌دهد و دیگر نیازی به استفاده از هواپیما یا هلیکوپتر برای این کار نیست.و برای راهنمای خرید پهپاد برای فیلمبرداری در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای خرید پهپاد برای فیلمبرداری

پهپادها نخست در پروژه های نظامی مورد استفاده قرار می گرفت و فلسفه ساخت آن ها نظامی بود، ناگهان راهشان را به زندگی روزمره مردم باز کردند. چندی نکشید که با سرعتی خیره کننده، این پرندگان هوشمند به صورت گسترده از طرف مردم مورد استفاده قرار گرفتند.این عمومیت در استفاده، به چیزی جز کارایی و کاربرد پهپادها، مخصوصا در فیلمبرداری و عکاسی برنمی گردد.

امروز دیگر هر کسی با خرید پهپاد می تواند از زاویه هایی که بسیار سخت و دشوار که تا پیش از این امکان فیلمبرداری از آن ها نبود به سادگی فیلمبرداری و یا عکاسی کند و تصاویر شگفت انگیزی خلق کند.

راهنمای خرید پهپاد برای فیلمبرداریبه خاطر همین جذابیت در ایجاد تصاویر خارق العاده از زوایایی که انسان توانایی دسترسی به آن ها را ندارد، پهپادها به سرعت به اوج محبوبیت و شهرت رسیدند و این مراحل را بسیار سریع تر از آن چیزی که می باید، طی نمودند.

امروزه نیز خرید و فروش این پهپاد ها نیز در بازار ایران بسیار داغ است و افراد زیادی اقدام به خرید پهپاد یا کوادکوپتر می کنند.

این مقاله را بخوانید
ژست عکاسی در جنگل

یکی از مزایای خرید پهپاد، در همین سفرهای نوروزی می باشد که در جنگل و دشت و دریا می توانیم با استفاده از پهپادمان عکس و فیلم های ماندگاری ثبت کنیم.

نکات ضروری در خرید پهپاد

گفتنی است که هر چقدر هم که نسبت به پهپادها بیگانه باشید، در زمانی که پهپاد را می خرید باید مسائلی را در نظر داشته باشید تا دچار اشتباه و یا صرف هزینه بیش از حد در خرید پهپاد نشوید.

میزان حفظ شارژ باتری

توجه داشته باشید پهپادها پرندگان پر مصرفی از نظر میزان مصرف باتری هستند. بسته به میزانی که قصد دارید پهپاد را در آسمان نگه دارید به مدت زمانی که باتری آن شارژ نگه می دارد توجه کنید. برخی پهپادها پانزده تا سی دقیقه و برخی دیگر تا چهل و پنج دقیقه و بیشتر می توانند در آسمان پرواز کنند.

سیستم مانع یاب

در خرید پهپاد این را در نظر بگیرید  که سیستم مانع یاب ۳۶۰ درجه ای داشته باشد. این سیستم به پهپاد امکان می دهد تا موانع را شناسایی و از آن ها عبور کند. اگر پهپاد شما مجهز به سیستم ضعیف مانع یاب باشد ممکن است در پرواز به مشکل بخورد و یا در اثر برخورد با موانع ساقط شود.

در پهپادهای پیشرفته تر همچون فانتوم ۴ پرو DJI phantom 4 pro از امکانی به نام بازگشت به خانه یا return to home برخوردارند. توسط این سیستم، پهپاد به محض تشخیص تمام شدن باتری به سمت مبدا خود بر می گردد که بسیار امکان کاربردی و مفیدی در اختیار شما قرار می دهد.

این مقاله را بخوانید
بهترین لنزها برای عکاسی از نوزادان

حالت Active Track

این حالت برای فیلمبرداری از سوژه های در حال حرکت برنامه ریزی شده است و به پهپاد کمک می کند سوژه در حال حرکت را تشخیص داده و مسیر حرکتش را دنبال کند.

انتقال اطلاعات

یکی از عواملی که باید در خرید پهپاد ان را در نظر بگیرید این است که مطمئن شوید پهپاد از یک سیستم انتقال اطلاعات خوب بهره می برد. این سیستم به شما امکان می دهد هنگام پرواز تصویر با کیفیتی روی نمایشگر و یا کنترلر خود داشته باشید.

ابعاد پهپاد

حجم و ابعاد وسایل همیشه از مهم ترین مسائل هستند. وقتی پای سفر و حرکت در میان باشد، اندازه بسیار مهم تر می شود. پس با توجه به امکانی که در حمل وسایل خود در سفر دارید به ابعاد پهپاد دقت کنید تا بعد از خرید پهپاد برایتان دردسر ساز نشود.

پهپادها شاید مهم ترین اتفاق سال های اخیر در تصویربرداری باشند و با رشد و سرعتی که تکنولوژی در حال حاضر دارد باید منتظر امکانات جدید و بسیار پیشرفته در سری های جدید پهپادهای تولیدی باشیم. این وسیله های کاربردی، لذت سفر را برای ما دو چندان کرده و به ما کمک می کنند تا تصاویری خلق کنیم که تا پیش از آن برایمان رویایی بیش نبودند. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.