راهنمای خرید آداپتور لنز دوربین عکاسی

راهنمای خرید آداپتور لنز دوربین عکاسی

راهنمای خرید آداپتور لنز دوربین عکاسی:عکاسان حرفه ای و پیشرفته و یا عکاسان که بخشی از جهان عکاسی همیشه یک مشکل مشترک دارند. آنها لنزهای جدید را خریداری می کنند ، اما نمی توانند به مسکن دوربین قبلی خود متصل شوند. چرا؟! از آنجا که هر یک از لنزهای موجود در بازار توسط مارک ها و مارک های مختلف برای فروش بیشتر تولید می شود ، آنها فقط لنزهای خود را برای بدن دوربین خود طراحی می کنند. اما این آخرین نقطه است؟اگر اسم آداپتور یا تبدیل لنز را شنیدید که خوش شانس بودید؛ اما اگر نشنیدید، به جای خرید بدنه دوربین جدید، در این بخش همراه ما باشید تا لنزهایی که خریده‌‌‌اید یا می‌خرید، بی‌استفاده نمانند!

یک آداپتور لنز چه کاربردی دارد؟

بزرگترین بهره و استفاده از آداپتورهای لنز مربوط به توانایی اتصال لنز به بدن های مختلف است. البته ، باید گفت که این اتصال به آسانی به نظر نمی رسد در بیان ، در طراحی ساده تولید کنندگان مختلف است که طراحی این آداپتورهای باید بسیار مراقب باشید در مورد چگونه لنز و اتصال نصب شده است. از آنجا که در غیر این صورت ، شما باید با تلخی با عدس های گران قیمت خود خداحافظی کنید!

آداپتور لنزاین روزها بیشتر آداپتورهای لنزها این گونه کار می‌کنند که باید لنز را در جهت خاصی قرار داده و مقداری، مثلاً حدود ۴۵ تا ۹۰ درجه بچرخانید تا کاملاً ثابت شود؛ سپس سر دیگر آداپتور به بدنه دوربین متصل می‌شود. حلقه چرخشی خودکاری که در این تجهیزات استفاده می‌شود، اتصال را ساده‌‌‌‌تر می‌کند. یعنی قرار نیست ساعت‌ها با آن دست و پنجه نرم کنید تا لنز و دوربین به یکدیگر وصل شوند. برعکس، خیلی سریع و راحت اول لنز را به آداپتور وصل کرده و بعد آن را روی دوربین سوار می‌کنید.

این مقاله را بخوانید
فون عکاسی

برای این که بیشتر با این لوازم جانبی ضروری آشنا شوید، نگاهی به ساختار داخلی و عملکرد آن می‌اندازیم تا در زمان خرید آداپتور لنز هم حواستان باشد که به کیفیت آن توجه کنید.

راهنمای خرید آداپتور لنز دوربین عکاسیخرید آداپتور

برای خرید یک مبدل لنز یا آداپتور ، شما نیاز به شناسایی پایه لنز خود دارید. دانستن مدل لنز و نام تجاری سازنده به شما کمک خواهد کرد که بهترین آداپتور را انتخاب کنید. به عنوان مثال،: اگر شما یک لنز قدیمی نیکون FM2, شما به راحتی می توانید درک کنید که لنز از نوع Nikon F-mount است. این امر به ویژه برای لنزهای متغیر مانند سیگما و تامسون مهم, که باپایه‌های EF، E و F عرضه می‌شوند. بنابراین اطلاع مشخصات لنز یکی از کلید های میانبر شما است.

پس از آن ، شما باید به مشخصات دوربین خود بروید. شما باید اطمینان حاصل کنید که دوربین از نصب لنز پشتیبانی می کند. به عنوان مثال،, اگر شما یک دوربین سونی a7R, شما می دانید که آن را به یک سونی الکترونیکی سوار برای اتصال آداپتور لنز دارد.

آداپتور لنززمانی که از مشخصات پایه لنز و دوربین خود مطلع شدید، می‌توانید بین گزینه‌های موجود در تبدیل لنزها بگردید. به عنوان مثال: اگر دوربین Sony E و لنز Canon FD دارید، آداپتور لنز Canon FD lens to Sony E camera mount یک انتخاب عالی است. برای خرید آداپتور لنز در فروشگاه دیدنگار می‌توانید به سایت سری بزنید. قبل از هر چیز پیشنهاد می‌کنیم نوع دوربین و لنزتان را با مشاوران ما در میان بگذارید و هدف خود را مشخص کنید تا با سرعت به بهترین نتیجه برسید.

این مقاله را بخوانید
عکاسی از دکوراسیون داخلی

راهنمای خرید آداپتور لنز دوربین عکاسیتبدیل لنز

خرید آداپتور لنز بیشتر یک تصمیم شخصی است. خیلی زود با چند بار تجربه استفاده از آن متوجه می‌شوید که کدام لنزها را بهتر می‌توان با یک تبدیل لنز استفاده کرد. با این حال حواستان باشد که تنظیمات دوربین برای استفاده از آداپتورها در ابتدا ممکن است کمی مشکل به نظر برسد.

اگر شما چند لنز و می خواهید به استفاده از همه آنها را با یک دوربین, شما ابتدا باید یاد بگیرند که چگونه به استفاده از آداپتور لنز به درستی. از آنجا که دوربین های مختلف از یکدیگر هستند, ممکن نیست به یک دستورالعمل مشابه برای استفاده از تبدیل لنز. بنابراین شما باید صبور باشید و آزمایش برای یادگیری. به طور کلی ، تبدیل لنزها در محیط هایی با نور بالا و برای عکاسی در آب و هوای آفتابی گزینه ای بهتر و مشکلات کمتری برای شماست.