دوربین عکاسی نیکون P900

دوربین دیجیتال نیکون مدل Coolpix P900

دوربین عکاسی نیکون P900 یک دوربین عکاسی عالی فوق سوپرزوم است که هم اکنون دارای یک  زوم لنز ۸۳x است،که از سوی قدرت زوم این دوربین نسبت به تمام دوربین های دیگر درتمند تر است و جایگاه اولی را به خود اختصاص داده است . این میزان زوم در مقیاس دوربین‌های ۳۵میلی، دامنه‌ی کانونی بسیار گسترده‌ی ۲۰۰۰-۲۴ میلی‌متر را فراهم می‌کند.

و از سوی دیگر، لنز این دوربین از توانایی Dynamic Fine Zoom یا زوم دقیق پویا – نوعی زوم دیجیتالی – را نیز دارد که قدرت زوم دوربین را با دوبرابرکردن تا ۱۶۶x بیشتر می کند. حداکثر دیافراگم لنز دوربین دیجیتال نیکون Coolpix P900 در وایدترین تنظیم خود، f/2.8  است که این عدد در انتهای برد تله فوتو به f/4.6 می‌رسد. این دوربین با همچین زوم بالایی که دارد بی شک به یک لرزه‌گیر اپتیکال قدرتمند نیاز دارد تا لرزش ها و تکام های دوربین را خنثی و از تار شدن عکس های شما جلوگیری میکند

دوربین عکاسی نیکون P900

به همین دلیل شرکت نیکون برای این موضوع در این دوربین فوق سوپرزوم از سیستم لرزش گیر Dual Detect Optical VR به کار برده است که قابلیت این را دارد ثبت عکس ها در حداکثر ۵ سرعت شاتر یا گام است

دوربین نیکون Coolpix P900  به یک حسگر تصویر CNOS پشت ‌روشن ۱۶ مگاپیکسل با اندازه‌ی ۱/۲٫۳ اینچ مجهز است که همان سنسور تصویری بوده که این شرکت در مدل P610 هم استفاده کرده است. دیگر توانایی های این دوربین فوق سوپرزوم عبارت‌اند از: یک صفحه‌نمایش ۳ اینچ با رزلوشن ۹۲۱ کیلو نقطه از نوع مفصل‌دار و قابل‌چرخش؛ یک منظره‌یاب الکترونیکی؛ سیستم Wi-Fi داخلی همراه با قابلیت NFC یا ارتباطات میدان نزدیک و سیستم GPS داخلی.

این مقاله را بخوانید
دوربین d3200 body

عملکرد تصویربرداری دوربین عکاسی نیکون P900

اتوفوکوس تله فتو در این دوربین عکاسی سرعت بالای چندانی ندارد اما با تمام این موضوعات دوربین Coolpix P900 انچنان بد نیست. در آزمایش کارشناسان، این دوربین عکاسی در عرض کمتر از ۱٫۸ ثانیه روشن شد و تصویر گرفت و فاصله بین دو تصویر گرفته شده در این دوربین عکاسی برابر با ۱٫۲ ثانیه است. باز شدن فلش دوربین تنها این فاصله بین دو تصویر را به میزان ۱٫۳ ثانیه افزایش می دهد.

دوربین عکاسی نیکون P900کیفیت تصویر دوربین عکاسی نیکون P900

اگر چه داشتن زوم بالا دلیلی بر کیفیت بالای تصاویر نمی باشد.ولی در اصل در این موضوع این امر برعکس است، به ویژه در موقعیت Point-and-shoot. دوربین Coolpoix P900 مجهز به یک حسگر BSI CMOS با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و اندازه کوچک ۱/۲٫۳ اینچی می باشد  که به گونه ی قابل توجهی کوچکتر از مدل های جم و جور بدون اینه یا DSLR و یا مدل های بالارده جمع و جور است. حسگر بزرگ معمولا به معنای کیفیت تصویری بهتر است و شاید این دوربین مشابه به مدل های DLSR باشد، ولی از این دوربین انتظار کیفیت دوربین هایDSLR  را نداشته باشید.

نتیجه گیری

بیشتر مردم قابلیت این را ندارند که زوم کافی در دوربین خود داشته باشند.به این ترتیب دوربین Coolpix P900 که ساخت شرکت بزرگ نیکون است.در همچین دوربینی با همین ابعاد یا هراندازه ای که در بازار موجود است لنز انها انعطاف پذیری بالایی دارد که امروزه عرضه میشود

کیفیت تصاویر گرفته شده در این دوربین بهترین نیستند، به خصوص در بیشترین میزان تله فتو. با این وجود می توانید تصاویری را از فاصله ای تهیه کنید که دوربین های دیگر به سادگی قادر به انجامش نیستند. همچنین عکاسی با این دوربین جذابیت های زیادی دارد. که میتوانید برای تجربه ی این لذت ها از کمپانی نیکون این دوربین را تهیه کنید.

این مقاله را بخوانید
دوربین عکاسی نیکون D850 kit 24-120mm

صفحه نمایش چرخنده و تاشونده

دوربین نیکون Coolpix P900 دو راه برای تعریف تصویر به عکاس ارائه می دهد. اولی از طریق یک صفحه چرخان و متحرک و دومی از طریق یک چشمی الکترونیکی است. صفحه نمایش ۳ اینچی این دوربین از روی بدنه بسته می شود و بیرون می رود و حول یک لولای تاشو می چرخد. این لنز قابل جابجایی به کاربر این امکان را می دهد که در هنگام عکاسی حتی در زوایای خطرناک و شدید، دید خوبی داشته باشد. اما با قرار دادن دوربین Coolpix P900 نیکون در مقابل چشم، چشم الکترونیکی آن به صورت خودکار روشن می شود و عکاس می تواند زاویه مورد نظر را با کره چشم پیدا کند.