بهترین دوربین عکاسی ضد آب و ضد ضربه

بهترین دوربین عکاسی ضد آب و ضد ضربه، همراه همیشگی ورزشکاران، غواصان و عکاسانی هستند که لحظات زیر آب را شکار می‌کنند. با خرید دوربین ضد آب و ضد ضربه می‌توانید مرزهای جدیدی در دنیای عکاسی و ‌‌فیلم‌برداری را فتح کنید که تا پیش از آن حتی تصورش را هم نمی‌کردید!

این دوربین‌های عکاسی  با قابلیت های متنوع و محدوده قیمتی متنوع در بازار موجود هستند. در نتیجه این امکان با هر بودجه‌ای یک دوربین ضد آب پیدا کرد. ضمن منظورمان از هر بودجه‌ای، هر بودجه چند میلیون تومانی است! پس در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید تا با این دوربین ها اشنا شوید.

از آنجایی که این دوربین‌ها به بدنه‌ای کاملاً محافظت شده در برابر آب مجهز هستند، بی تردید می‌توانید آنها را تا اعماق دنیای آبی همراه خود داشته باشید و از سوژه‌هایی عکاسی کنید که کمتر دیده شده‌اند. این دوربین‌ها همچنین به غیر از این که در برابر آب مقاومت دارند، نسبت به دمای کم و یخ زدگی هم مقاوم هستند. در نتیجه تفاوتی ندارد. آنها را در چه عمقی استفاده کنید؛ اگر به کاوش در دنیای زیر آب علاقمند هستید، بهترین دوست خود را اینجا پیدا می‌کنید!

بهترین دوربین عکاسی ضد آب و ضد ضربهدوربین Nikon Coolpix W300

اگر یک جستجوگری در دنیای زیر آب هستید، این دوربین بهترین انتخاب است که می‌تواند تا عمق ۳۰ متری همراه شما باشد. این دوربین یک فشارسنج دارد و اطلاعات مفیدی مانند ارتفاع و عمق را نشان می‌دهد. و همینطور به قطب نمای الکتریکی هم مجهز است. این محصول از ویژگی های بلوتوث پشتیبانی می‌کند و برای انتقال سریع تصاویر با فناوری SnapBridge Nikon سازگار است. کیفیت ‌‌فیلم‌برداری در آن ۴K بوده، با این حال از فرمت خام RAW پشتیبانی نمی‌کند.

  1. نوع: دوربین کامپکت
  2. لنز: زوم ۲۴-۱۲۰mm
  3. ضد آب: تا ۳۰ متر
  4. ضد یخ‌زدگی: تا دمای منفی ۱۰ درجه
  5. کیفیت تصویربرداری: ۱۶ مگاپیکسل
  6. کیفیت ‌‌فیلم‌برداری: ۴K
این مقاله را بخوانید
بهترین لنزها برای عکاسی از نوزادان

دوربین مقاوم گوپرو GoPro Hero10

وزن بسیار پاییین ان که ۱۵۳ گرمی و قابلیت فیلم‌برداری ۵K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه اولین چیزی است که با مشاهده این جذابِ دوست‌ داشتنی مارو جذب میکند. نگاهی به خصوصیاتِ اساسی آن می‌کنیم:

  • لنز ۲۳ مگاپیکسلی
  • فیلمبرداری ۵K و نرخ ۶۰ فریم در ثانیه، ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه و ۱۰۸۰p با نرخ ۲۴۰ فریم در ثانیه باب اسلوموشن و تایم‌لپس
  • عملکرد باتری تا ۱ ساعت و نیم
  • ضد آب تا ۱۰ متر

به این قسمت می‌توانیم ورژن قبل یعنی GoPro Hero9 را هم اضافه کنیم. این دوربین با حسگر ۲۳٫۶ مگاپیکسلی، فیلمبرداری ۵K و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه، لرزشگیر HyperSmooth 3.0 چندان از مدل به روز خود یعنی Hero10‌ عقب نیست.

دوربین عکاسی نیکون  NIKON W150

نیکون دوربین CoolPix W150 را به عنوان جدید ترین دوربین ارزان قیمت ضد آب که ویژه ی عکاسی در زیر آب طراحی شده با قیمتی باصرفه ای برای مصرف کنندگان و طراحی ساده برای استفاده مبتدیان و خانواده‌ها معرفی کرد. این دوربین یک نسخه ارتقا یافته از مدل W100 نیکون است که چند تفاوت قابل توجه با هم دارند. مثلاً از نظر رنگ که مدل های قبلی تنوع رنگ چندانی نداشتند. همچنین شباهت‌هایی با بهترین نمونه نیکون از این خانواده یعنی Coolpix W300 نیز دارد که برای عکاسی در زیر آب جزو گزینه‌های خوب محسوب می‌شود.

کاربرد و قابلیت ها

دوربین های ضد آب و مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی برای عکاسی در تعطیلات خانوادگی ، عکاسی در استخر و یا فقط به صورت عمومی استفاده می‌شوند. دوربین نیکون CoolPix W150 می‌تواند تا عمق ۱۰ متری در برابر فشار آب مقاومت کند. علاوه بر این بدنه‌ای ضد ضربه داشته و افتادن از ارتفاع ۱٫۸ متر مشکلی برای آن به وجود نمی‌آورد. همچنین تا دمای منفی ۱۰ درجه در مقابل یخ زدگی و سرما مقاوم بوده و ضد گرد و غبار نیز هست.

این مقاله را بخوانید
باتوم لایت یا نور باتومی چیست؟

درون دوربین نیکون w150 یک سنسور ۱۳٫۲ مگاپیکسلی با سایز ۱ / ۳٫۱ اینچ همانند Coolpix W100 و یک لنز با زوم اپتیکال ۳ برابری قرار دارد. در پشت دوربین یک صفحه نمایش بزرگ ال سی دی ضد انعکاس نور طراحی شده که برای دید در زیر آب مناسب است. یک حالت جدید نیز وجود دارد که به محض فرو رفتن به زیر آب و دیدن چهره یک شخص ، چهار عکس پیاپی ثبت می‌کند.