دوربین بدون اینه نیکون مدل z6

دوربین بدون اینه نیکون مدل z6 در کنار همتای قدرتمندترش دوربین نیکون Z7 ، آخرین تلاش نیکون برای تصاحب تمام بازار دوربین‌های فول فریم برای عکاسان حرفه‌ای و نیمه ‌حرفه‌ای است.

دوربین عکاسی Z6 در اکثر ویژگی‌ها شباهت زیادی به دوربین نیکون Z7 دارد. اصلی‌ترین تفاوت‌های آن با دوربین Z7 ، قدرت ۲۴ مگاپیکسلی عکاسی آن در برابر ۴۶ مگاپیکسل Z7 است.

البته دوربین نیکون Z6 مجهز به تعدادی نقاط آتوفوکوس ( Auto Focus ) تشخیص منطقه‌ای کمتری نسبت به نیکون Z7 است؛ که البته ارزان‌تر بودن قیمت دوربین نیکون Z6 و همینطور بازار هدف این دوربین، توجیه کننده‌ی این دو اختلاف است.

دوربین نیکون Z6 گزینه‌ای ایده‌آل است برای افرادی که می‌خواهند از دوربین‌های کراپ سنسور ( Crop-Sensor ) وارد دنیای فول فریم شوند. خرید دوربین عکاسی نیکون Z6 می‌تواند انتخابی مناسب برای افرادی باشد که مدت‌ها است به دنبال جایگزینی برای دوربین عکاسی قدرتمند نیکون D750 هستند.

لنز دوربین بدون اینه نیکون مدل z6

دوربین بدون اینه نیکون مدل z6دوربین‌های سری Z نیکون با لنز مانت های  ( Lens Mount )جدید خود ارائه می شوند ؛ ولی نیکون با معرفی آداپتور مانت FTZ این امکان را برای آنها فراهم کرد تا بتوانند به ‌راحتی و بدون محدودیت از سایر لنزهای نیکون نیز بهره ببرند.

امروزه تنها سه عدد از لنزهای سری Z نیکون معرفی گردیده‌اند. مانت جدید نیکون، تحولی اساسی است در تولید دوربین‌های عکاسی این کمپانی. زیرا به کمک ویژگی‌های آن می‌توان دوربین‌هایی با سنسورهای توانمند را در فضایی کمتر و جمع و جورتر، طراحی و تولید نمود.

طراحی بدنه و کاربری دوربین نیکون Z6

اگر Z6 را نسخه‌ی بدون آینه و قدرتمند D850 بدانید، در واقع نیکون Z6 نیز جایگزین جدید D750 خواهد بود. این دوربین عکاسی کمی از DSLRهای معمول نیکون کوچک ‌تر است ولی سایز آن از سری A7 سونی ( Sony ) کمی بزرگ ‌تر است. این موضوع کمک می‌کند تا Z6 به ‌ویژه در زمان استفاده از لنزهای بزرگ‌تر، دوربینی خوش‌دست باشد.

این مقاله را بخوانید
دوربین عکاسی نیکون P900

استفاده از گریپ ( Grip ) نیکون ( MB-N10 ) نیز می‌تواند کارکرد این دوربین با لنزهای بزرگ‌تری همچون تله فوتوها ( TelePhoto ) را راحت ‌تر کرده و با افزودن باتری اضافه یکی از نقاط ضعف این دوربین عکاسی است که طول عمر کوتاه باتری آن است را ارتقاء دهد.

منو دوربین بدون اینه نیکون مدل z6 مثل بیشتر دوربین های عکاسی سری قبلی نیکون می باشد.و بدین معناست که منو ها دارای گزینه های بسیار متراکمی می باشند ولی بخش اصلی ” تنظیمات گمرکی ” به خوبی مرتب و کد گذاری شده با رنگ است که هدایت کردن را بسیار آسان می کند

از نظر فیزیکی دوربین نیکون مدل Z6  مانند اصل خود یعنی Z6 است اما اکنون دارای دو شکاف کارت CF EXPRESS SC  و امکان کنترول عمودی ( به صورت جداگانه ) موجود است .

برخی قابلیت های دوربین نیکون مدل Z6

  • سنسور ۲۴ مگاپیکسلی فول فریم BCI-CMOS
  • تصویربرداری مداوم با حداکثر ۱۴ فریم بر ثانیه
  • فیلم برداری UHD 4K  با سنسور کامل تا ۳۰P
  • دو اسلات کارت حافظه
  • سوکت USB-C برای شارژ مجدد یا تغذیه دوربین
  • ۳۴۰ عکس در هر بار شارژ

مثل سایر دوربین‌های بدون آینه، دوربین بدون آینه نیکون مدل Z6 نیز دارای منظره یاب الکترونیک بوده که در این دوربین دارای رزولوشن ۳.۶ میلیون نقطه و بزرگ‌نمایی ۰٫۸x می‌باشد. این منظره یاب دارای کوتینگ فلوراین بوده که جذب رطوبت، چربی و گردوغبار روی سطح آن را به حداقل رسانده و دیدی شفاف را ارائه خواهد داد.