بهترین دوربین ها برای اینستاگرام

بهترین دوربین ها برای اینستاگرام

امروزه دنیای فضای مجازی به دنیایی از محتوای با کیفیت تبدیل شده است. این محتوا علاوه بر اینکه زمان زیادی را صرف خلاقیت مورد نیاز برای ضبط و ادیتشان انجام شود. از تجهیزات فوق العاده ای است و همه چیز است که بیشتر چیزی است که ما می توانیم با کیفیت تولید استفاده کرده اند. در این مقاله نمایندگی نیکون در حال حاضر بهترین دوربین ها برای اینستاگرام معرفی خواهیم کرد.

دوربین نیکون مدل Z5

دوربین عکاسی نیکون Z5 یکی از مقرون‌ به‌ صرفه‌ ترین دوربین‌های فول فریم سطح مبتدی است که تاکنون عرضه شده است. این مدل نیکون، دارای یک تراشه ۲۴ مگاپیکسلی CMOS تثبیت‌شده با فوکوس خودکار تشخیص فاز روی سنسور بوده که درون بدنه‌ای قوی قرار گرفته است.

این یک دوربین بزرگ ساخته شده است و یک ساختار مقاوم در برابر هوا متفاوت است. با دو چرخ دنده کنترل, یک صفحه نمایش لمسی, یک جوئستیک و یک منظره یاب با وضوح بالا بزرگ, متناسب به راحتی در دستتان قرار می‌گیرد.

منوی آن برای کاربران نیکون آشناست و دکمه‌های سفارشی فراوانی ارائه می‌دهد. کیفیت تصویر و ساخت خوش‌دست به همراه ثبت تصویر عالی، این مدل نیکون را به بهترین دوربین برای اینستاگرام تبدیل کرده است.

عکاسی با دوربین Z5

اصلی ترین عملکرد دوربین برای اینستاگرام، فوکوس آن است که دوربین نیکون Z5 در این مورد بسیار عالی عمل کرده. تشخیص چهره و چشم سوژه به همراه ردیابی سوژه‌های متحرک با اطمینان کار کرده و هر عکسی را واضح ثبت می‌کند.

عمر باتری آن با منظره‌یاب ۳۹۰ شات و با مانیتور ۴۷۰ شات بوده که در این رده دوربین‌ها، قابل قبول است. حتی کوچک‌ترین جزئیات را با دوربین نیکون Z5 می‌توانید ثبت کنید. عملکرد خوب ISO و محدوده دینامیکی باعث چنین دقتی در این دوربین شده‌اند.

این مقاله را بخوانید
بهترین میکروفون های بی سیم 2021

مهم‌ترین ویژگی دوربین عکاسی برای اینستاگرام، داشتن رنگ جذاب در فرمت عکس JEPG بوده که این مدل، از آن بهره برده است. البته باید کاهش نویز پیش‌فرض را در منوی دوربین فعال کنید.

فیلم‌ برداری با دوربین Z5

در صورتی که تصویربرداری ۴K دوربین برای اینستاگرام اولویت اول شماست، به سراغ این مدل نیکون نروید. چرا که کیفیت ضبط ۴K در مدل Z5 پایین است و بزرگنمایی تصویر ۱٫۷ برابری آن، زاویه باز کمی در اختیار شما قرار می‌دهد. با این وجود، فیلم‌های Full HD آن ظاهری تمیز و بدون برش دارند و به همراه کیفیت خوب میکروفون داخلی می‌تواند، یک دوربین عالی برای ویدیوهای اینستاگرام باشد.دوربین بدون آینه و فول فریم نیکون Z5 در مجموع، برای عکاسی با فرمت JEPG و RAW و تصویربرداری با فرمت Full HD گزینه‌ای عالی و کاربرپسند است.

دوربین کانن مدل PowerShot G5 X II

دوربین کانن PowerShot G5 X II یک دوربین کامپکت با توانایی تصویربرداری ۴K، با لنز ۲۴-۱۲۰ میلی‌متری روشن، منظره‌یاب بازشو و کنترل‌های دقیق است که گزینه‌ای همه‌کاره و قابل حمل در همه جا را ارائه می‌دهد.

مدل G5 X II کانن، یک دستگیره با اندازه مناسب، صفحه و نقاط کنترلی کافی دارد تا به کاربر، حس خوبی هنگام استفاده منتقل کند. شاید محل قرارگیری دکمه ضبط فیلم در کنار لنز، چندان خوشایند نباشد اما برای عکاسی بسیار عالی عمل می‌کند. صفحه‌نمایش متحرک آن تا ۱۸۰ درجه به سمت بالا می‌چرخد و برای ولاگ و سلفی گزینه‌ای کاربردی است.

عکاسی با دوربین کانن

شاید فوکوس خودکار دوربین کانن مدل G5 X Mark II به اندازه دیگر دوربین‌های کامپکت عالی نباشد اما اگر آن را در سرعت ۸ فریم بر ثانیه و روی حالت یک نقطه‌ای تنظیم کنید، در عکاسی پیاپی نتیجه مطلوبی خواهید گرفت. برای فرمت عکس RAW هم می‌توانید فوکوس قفل شده را در سرعت ۳۰ شاتر داشته باشید. این دوربین عمر باتری کمی دارد و برای مسافرت‌های طولانی یا استفاده طولانی بدون شارژ مجدد مناسب نیست.

این مقاله را بخوانید
ترفند های خلاقانه برای عکسبرداری از اسباب بازی ها

ثبت رنگ‌های جلا داده شده در کانن مدل G5 X II در دو فرمت Raw و JPEG دیده می‌شود. لنز در فواصل کانونی بیشتر یعنی عکس‌های تله بهتر عمل می‌کند. عرضه ی کیفیت تصویر خوب در همه جا، محدوده زوم روان و حداکثر دیافراگم با سرعت بالا گزینه‌هایی است که برای عکاسی شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام نیاز دارید.بهترین دوربین ها برای اینستاگرام

فیلم‌برداری با دوربین کانن

دوربین G5 X II فیلم‌های ۴K را با رزولوشن ۳۰P بدون کراپ می‌گیرد (گزینه ۲۴ فریم وجود ندارد). ویدئوی گرفته شده با این دوربین، به خصوص اگر از ویژگی لرزشگیر دیجیتالی لنز استفاده کنید، جزئیات دقیقی به شما نخواهد داد.دوبین کامپکت کانن G5 X Mark II هیچ سوکتی برای میکروفون یا دیگر ابزارهای پیشرفته عکس‌برداری ندارد. تنها یک فیلتر ND با ۳ استاپ برای کمک به فیلم‌برداری روان در نور روشن روی لنز آن، نصب شده است.

ویژگی های مصل  لنز سریع و دامنه زوم بالا، منظره‌یاب متحرک، سرعت فیلم‌برداری ۳۰ فریم بر ثانیه در حالت ۴K و قدرت عکس‌برداری سریع، کانن مدل PowerShot G5 X II را به بهترین دوربین برای اینستاگرام تبدیل کرده است.