اصول عکاسی شرکتی

اصول عکاسی شرکتی

گرفتن عکس از اتفاقاتی در شرکت یک کار بسیار مسئولیت پذیر است. اگر برای عکاسی از یک رویداد یا داوطلب عکاسی رویداد شروع به کار میکنید، قطعاً باید قبل از پذیرش کار از داشتن تجهیزات و تکنیک مناسب اطمینان حاصل کنید. نمایندگی نیکون در این مقاله درباره ی اصول عکاسی شرکتی تکاتی مورد بررسی قرار میدهد.

فکر مکنید که اگر بتوانید از پرتره های بیرونی عکاسی کنید، می توانید به سادگی از هر رویدادی عکس بگیرید. شما در واقع باید بدانید که چگونه در محیط های کم نور کار کنید و چگونه از فلاش خارجی استفاده کنید، زیرا بسیاری از رویدادهای شرکتی در داخل خانه با مقدار بسیار محدودی از نور محیط برگزار می شود.

دوربین حرفه ای

برای خرید دوربین عکاسی حرفه‌ای باید ببینید که چقدر بودجه دارید! برخی اوقات استفاده از یک دوربین نیمه‌حرفه‌ای هم می‌تواند نیاز شما را رفع کند و برای جبران ضعف آن، می‌توانید از لنز حرفه‌ای‌تر استفاده کنید. برای تهیه ی دوربین حرفه ای D850 نیکون میتوانید به سایت ما روجوع کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

رعایت اصول عکاسی شرکتی

همچنین برای تجهیزات و تکنیک عکاسی، شما علاوه بر انها باید برخی اصول اولیه را در مورد عکاسی رویداد به طور کلی بدانید. در اینجا یک لیست سریع از نکات اساسی است که من برای عکاسی رویداد گردآوری کردم:

اصول عکاسی شرکتی

نخستین و مهم ترین پیشنهاد که می توانم به شما کنم این است که حرفه ای به نظر برسید و با دیگر افراد گروه ترکیب شوید. این به معنای ان است که شما باید مطابق با آن لباس بپوشید. بیشتر رویدادهای شرکتی نیاز به “لباس کوکتل” دارند، که به معنای پوشیدن کت و شلوار یا لباس رسمی برای مردان و لباس رسمی برای زنان است. سایر رویدادها غیررسمی‌تر هستند، جایی که یک لباس غیررسمی تجاری قابل قبول است.

این مقاله را بخوانید
جلوه روز در مقابل شب

انتخاب لباس

با این حال، شما نباید حدس بزنید فقط از قبل با برگزار کننده رویداد تماس بگیرید و بدانید که کد لباس چیست. وقتی همه لباس رسمی پوشیده باشند و یک عکاس با شلوار جین و کفش ورزشی ظاهر شود واقعاً بد به نظر می رسد. اوه، و مطمئن شوید که لباس های شما همه تمیز و کفش ها براق هستند!

مکان مراسم

در شرایطی که وجود داشت ، مکان را جستجو کنید و شرایط نور را قبل از رویداد تجزیه و تحلیل کنید. از سازمان دهنده خود بپرسید که آیا می توانید از قبل از محل برگزاری بازدید کنید تا سرنخی در مورد آنچه که قرار است عکاسی کنید به دست آورید. باید دریابید که آیا با نور زیاد محیط در طول روز سروکار دارید یا با نور بسیار کم در داخل خانه/شب. دانستن این موضوع بسیار مهم است، زیرا باید تجهیزات مناسب را برای کار تهیه کنید. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید به محل برگزاری بروید، تلاش  کنید تا آنجا که می‌توانید مکان را از سازمان‌دهنده و صاحبان/مدیریت مکان پیدا کنید.

برنامه کامل رویداد را از سازمان دهنده رویداد دریافت کنید. شما باید بدانید چه اتفاقی قرار است بیفتد و چه زمانی و چه زمانی آنها بیشتر به شما نیاز دارند.

تمرکز روی افراد

ببینید چه کسی نمایش را اجرا می کند و باید روی چه کسانی تمرکز کنید. از برگزارکننده رویداد خود بخواهید که شما را با مدیریت ارشد معرفی کند. در بیشتر مواقع، به خاطر سپردن «بزرگ‌ها» به دلیل نحوه صحبت و لباس پوشیدن آنها آسان خواهد بود، اما هنوز باید مطمئن شوید که می‌دانید از چه کسی عکس بگیرید.

این مقاله را بخوانید
پرینتر سلفی

اصول عکاسی شرکتی

تلاش کنید مکالمات مهم را قطع نکنید. شما می توانید با نگاه کردن به اینکه یک فرد چقدر درگیر صحبت کردن با فرد یا گروه دیگری است، متوجه اهمیت یک مکالمه شوید. وقتی در محیطی آرام به افراد نزدیک می شوید، بلافاصله متوجه شما می شوند و حتی عکس می گیرند. لازم نیست که همه حضور شما را احساس کنند، پس سعی کنید تا جایی که می توانید غیر قابل توجه باشید.

من در بسیاری از رویدادها و مهمانی‌های مهم شرکتی شرکت کردم و یکی از چیزهایی که باعث دلخوری من می‌شود، هنگامی است که یک عکاس سعی می‌کند در یک مکالمه شرکت کند. بدیهی است که از روی احترام، مردم نشان نمی‌دهند که آزرده خاطر هستند یا اذیت می‌شوند، اما باز هم این کار بسیار نامناسبی است. اگر کسی به نظر شما نیاز داشته باشد از شما می پرسد.