نکات ژست عکس های ایستاده

نکات ژست عکس های ایستاده

برخی مواقع احتمال دارد  مدت‌ زمان زیادی را برای عکس‌برداری صرف کنید اما در نتیجه ، عکس های شما، آن‌چنان مطابق میل شما نباشند.با اینکه منظره زیبایی پشت سر خود دارید، لباس‌های زیبایی پوشیده‎اید و یک دوربین عکاسی با کیفیت بالا نیز مورداستفاده قرار می‌دهید، اما بعد از دیدن عکس‌ها متوجه می‌شوید که هنوز یک جای کار می‌لنگد.برای رفع این مشکل با نمایندگی نیکون در ادامه مقاله به نکات ژست عکس های ایستاده توجه کنید.

قبل از آماده‌شدن برای ژست عکاسی

مدل شدن در عکس ها ، تنها ایستادن جلوی دوربین و لبخند زدن نیست! اگر قصد دارید ژست عکس حرفه‌ای داشته باشید، بهتر است پیش از فشردن دکمه شاتر دوربین D750 خود، ابتدا به نکات زیر عمل کنید

جلوی آینه تمرین کنید

پیش از ژست گرفتن، یک آینه یا دوربین سلفی گوشی خود خلوت کنید. به فرم صورت و بدن خود دقت کنید. فرض را بر این بگذارید که تصویر درون آینه قرار است عکس شما باشد و انواع ژست‌ها را تست کنید.

پرتره ایستاده

در مورد پرتره ایستاده اصلی ترین مشکل خشک بودن و راحت نبودن سوژه است.قرار دادن وزن روی یک پا و یا تغییرات دیگر پویایی ژست را به طرز چشمگیری تغییر می دهد.این به طور اتفاقی اغلب به طرز شگفت انگیزی روی تنه ، شانه ها و موقعیت سر آنها تأثیر می گذارد ، و اغلب می توانید راحتی سوژه  را که در چهره و چشمانشان بازتاب می یابد ، مشاهده کنید.

با این حال برخی از افراد سخت وزن خود را بر روی یک پا قرار میدهند و تماشای آنها در هنگام بلند کردن پا و انجام دادن دقیق کاری که از آنها میخواهید،بسیار سرگرم کننده خواهد بود.یک راه برای حل این مشکل و کمک به ژست گرفتن آنها این است که چیزی پیدا کنیم که سوژه راحت به آن تکیه دهد مثل دیوار یا پشت یک صندلی، که این علاوه بر کمک کردن به ژست بدن آنها به آرام تر به نظر رسیدن صورتشان هم کمک میکند.

این مقاله را بخوانید
عکاسی سفرنامه

اما لازم نیست فرد خیلی راحت به نظر برسد ممکن است فرد با ژست روی مبل خیلی راحت باشد اما این ژست خیلی خوب به نظر نمیرسد پس سوژه ی ما باید به اندازه ی کافی راحت باشد نه بیش از حد راحت.

  • دست ها روی لگن قرار دهید

اگر دستان شما روی لگن باشد ، کمر شما نازک تر به نظر می رسد.علاوه بر این ، دایره های ایجاد شده توسط بازوهای سوژه با پس زمینه مخلوط می شوند و جلوه ای برای لاغری ایجاد می کنند.این باعث میشود مدل قدرتمندتر به نظر برسد.

با توزیع وزن بدن شروع کنید،ابتدا وزن بدن را روی یک پا بیاندازد و سپس پای دیگر را امتحان کند.

نکات ژست عکس های ایستاده

  • نزدیک به دیوار بایستید

دیوار پس زمینه ای جهانی برای هر نوع عکس برداری و یک سطح عالی برای نمایش است. احتمال دارد در برابر آن تکیه کنید و یا تعادل خود را در کنار آن برقرار کنید.شما این قابلیت را هم دارید بر هر شی به غیر از دیوار هم تکیه کنید.

نکات ژست عکس های ایستاده