نکات عکاسی در سرما

نکات عکاسی در سرما

زمستان یک فصل از سال ارائه می دهد که فرصت های بسیاری برای عکاسان حرفه ای و آماتور به شکوفایی استعدادهای خود و ثبت تصاویر شگفت انگیز است. بنابراین صرف نظر از نوع دوربین شما،بیایید و با رعایت نکات عکاسی در سرما تصاویری زیبا ثبت کنید.

هنگامی که درجه حرارت کاهش می یابد و باد سرد می شود ، دشوار است که خودتان را برای عکسبرداری انگیزه دهید. با این حال ، چند چیز شما می توانید برای آماده سازی وسایل و تجهیزات و عکاسی آب و هوای سرد کمی لذت بخش تر وجود دارد.در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید

 باتری ها را گرم نگه دارید

احتمالا همه ی شما می دانید که, زمانی که درجه حرارت سردتر است, باتری ها تخلیه سریع تری دارد. البته به خصوص با باتری های دوربین فوجی کوچکتر بدون آینه بیشتر متوجه این قضیه می شوید. مشکل این است که باتری ها لزوما با کاهش دما سریعتر تخلیه نمی شوند. در عوض، واکنش شیمیایی که باعث می‌ شود آب به سمت دوربین ما جریان پیدا کند، وقتی هوا سرد است، به خوبی کار نمی‌ کند. چیزی در مورد اتم ها و الکترون ها و دیگر چیزهای علمی که من وارد آن نمی شوم. ترفند این است که هنگامی که در حال عکاسی هستید تا جایی که ممکن است باتری ها را گرم نگه دارید.

براساس قوانین مورفی، قطعاً باطری‌ها زمانی خالی می‌شوند که می‌خواهید بهترین عکس را بگیرید. اگر نمی‌خواهید برای باطری‌های اصلی گران‌قیمت هزینه کنید، می‌توانید از گریپ هم استفاده کنید.  یک نکته دیگر اینکه باطری‌ها را در کیف دوربینتان نگذارید و آن‌ها را تا زمانی که نیاز پیدا نکرده‌اید، در جیب داخلی کاپشنتان نگه دارید.

این مقاله را بخوانید
راه هایی برای محافظت از لنز دوربین عکاسی

کوله‌پشتی همراه داشته باشید

مطمئن باشید که به یک کیف خوب و یا کوله پشتی با خودتان ببرید. حمل یک کیف خوب تجهیزاتتان را تمیز و درست نگه می دارد. کیف دوربین با کیفیت ضربه گیر قوی است که پوشش فضای اطراف کیف از داخل است.

این ضربه‌گیر‌ها خود می‌توانند به‌عنوان عایق حرارتی عمل کنند. ضمنا فراموش نکنید که در هوای خیلی سرد و مسیر‌های یخ‌زده، احتمال لیز خوردن و افتادن کیف و تجهیزات خیلی زیاد است. حتی اگر خودتان را با کاپشن‌های اسکی هم پوشانده باشید، باز هم ممکن است دوربینتان در معرض خطر باشد و با زمین خوردن کیف (اگر ضربه‌گیرهای داخل آن کافی نباشد) دوربین‌ یا لنزتان آسیب ببیند. بنابراین حتما با یک کوله‌پشتی یا کیف دوربین خوب و مطمئن به جاهای سرد بروید.

نکات عکاسی در سرمااین ضربه گیر خود را می تواند به عنوان عایق حرارتی خدمت کنند. به هر حال ، فراموش نکنید که در آب و هوای بسیار سرد و در مسیرهای یخ زده ، احتمال لغزش و سقوط کیسه ها و تجهیزات بسیار بالا است. حتی اگر شما تحت پوشش در اسکی کت دوربین خود را هنوز هم می تواند در معرض خطر و آسیب های خود را از دوربین یا لنز با رها کردن کیسه (اگر ضربه گیر در داخل به اندازه کافی نیست). بنابراین مطمئن شوید که برای رفتن به مکان های سرد با یک کوله پشتی و یا یک کیف دوربین خوب ببرید.

دستکش برای عکاسی

 دستکش برای عکاسی در برف حتما بردارید. البته ، این یک نقطه کاملا طبیعی است. اما چه نوع دستکشی؟ در برخی از فروشگاه های آنلاین عکاسی,دستکش‌های مخصوص عکاسی به فروش می رسد.

این مقاله را بخوانید
رنگ در عکاسی کودکان

(در ایران ,بر خلاف مناطق مانند کشورهای اسکاندیناوی, و غیره. پیش بینی یک یا دو ماه بیش از حد سرد است و اغلب نیازی به این دستکشها نیست). این دستکش طراحی شده اند به سرعت می توانید پوشش روی انگشت شست و اشاره را جدا کرد. اما در ایران مرسوم است که دستکش های موتورسیکلت را بدون پوشش روی انگشتان بپوشانیم و بسیاری از فروشگاه ها این دستکش ها را به فروش می رسانند.

راه دیگر استفاده از قابلیت‌های لمسی دوربین‌های جدید است. دوربین‌هایی که دارای نمایشگر با قابلیت‌ لمسی هستند که به شما امکان می‌دهند تمامی امکانات دوربین را به صورت لمسی کنترل کنید. اگر دوربینتان دارای قابلیت لمسی است، کافیست فقط انگشت اشاره‌تان را از دست‌کش بیرون بیاورید. کنترل دوربین به این روش خیلی راحت‌تر از استفاده از دکمه‌ها و منو‌ها است. ضمنا روشن شدن دکمه‌های برخی از دوربین های جدید در شب است که خیلی برای عکاسی در سرمای شب می‌تواند مفید باشد.

نکات عکاسی در سرمانورسنجی

نورسنجی در محیط‌های برفی و عکاسی در برف کار راحتی نیست و محیط‌های برفی به راحتی می‌توانند نورسنج دوربین را به اشتباه بیندازند. به همین دلیل معمولا عکس‌هایی که در چنین محیطی گرفته می‌شود خیلی زیاد روشن یا خیلی زیاد تیره می‌شوند. یک روش راحت این است که دوربینتان را روی وضعیت Bracketing بگذارید تا هر بار که عکسی را می‌گیرید، دوربین سه بار پشت سرهم با سه نوردهی مختلف عکس بگیرد. با این کار شما به جز عکس اولی که می‌گیرید، یک نسخه تیره‌تر و یک نسخه روشن‌تر از آن عکس را هم در اختیار دارید. به این ترتیب احتمال اینکه یک عکس بهتر در این سری عکس‌ها باشد بیشتر می‌شود.

این مقاله را بخوانید
بهترین رکوردرهای صدا کدام است؟