نکات عکاسی از مراسم ها

نکات عکاسی از مراسم ها

عکاسی از مراسم ها سرگرم کننده و لذت بخش است. ولی شکار آن لحظه های تکرار نشدنی، می توانید به یک چالش تکنیکی تبدیل شود. برای مراسم های ویژه ای مثل عروسی، یا کنسرت و ملاقات های کاری و حتی وقایع ورزشی در این مقاله از نمایندگی نیکون نکات عکاسی از مراسم ها را  تهیه کرده ایم که عکاسی شما را به مراحل بالاتری ببرد.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از مراسم ها

به شما توصیه میکنم نسبت به تجربیاتم که تغییر حالت تصویربرداری بین برداشت در لحظه و فوکوس پشت سر هم، برای تصویربرداری از مراسم بهترین گزینه است. تنظیمات “برداشت در لحظه” برای وقتی که میهمانان سریع و پشت سر هم وارد می شوند عالی است. فوکوس پشت سر هم بسته به مدل و شرکت سازنده دوربین، نام های متفاوتی دارد ( در کنون AI Servo و در نیکون AF-C می باشد).

این ویِژگی کاری می کند دوربینتان بتواند سوژه ها را در حالی که حرکت می کنند، دنبال کند.تنظیمات دوربین در شکل گیری سبک شخصی شما و سبکی که مشتری می خواهد هم نقش به سزایی دارد.۳٫ چگونه انتظارات مشتری و الزامات شخصی تان را همراستا کنید. این مهارتی است که همه حرفه ای ها در آن استاد هستند. مکالمه ای آزاد بین شما و مشتری تان منجر به ثبت بهترین تصاویر می شود.

ابزار مورد نیاز برای عکاسی از مراسم ها

تجهیزاتی که استفاده می کنید، یا شما را موفق می کنند و یا به زمینتان می زند.به نظر من ، مراسم یعنی تصویربرداری در نور کم. البته مراسم هایی هم هستند که در طول روز و در فضا باز برگذار می شوند. اما تصویربرداری از مراسم ها اغلب در فضا بسته و زیر نور کم اتفاق می افتد. به معنای ان است که شما باید تجهیزاتی که با خودتان می برید را با دقت انتخاب کنید. بیایید باهم به بهترین دوربین نیکون، لنز، و تجهیزات نورپردازی نگاهی بیندازیم.

  • نکات عکاسی از مراسم هادوربین

برای تصویربرداری در فضا بسته، باید بهترین دوربین ویژه عکس برداری زیر نور کم را با خود داشته باشید. عوامل مهم دیگری هم هستند که باید بهشان توجه شود، اما نور کم، مهمترین گزینه است.به سراغ مدل هایی بروید که با ISO بالا، کمترین نویز و حساس ترین سنسورها را دارند. دوربین هایی هستند که در چنین شرایطی عالی کار می کنند.

این مقاله را بخوانید
عکاسی از دکوراسیون داخلی

بطور کلی، دوربین هایی که مقدار مگاپیکسل بیشتری دارند، جزئیات را بهتر به ثبت می رسانند. اما هرچه عدد مگاپیکسل بالاتر باشد، فایل تصویر هم سنگینتر می شود.

یادتان باشد حتما یک کارت حافظه با ظرفیت خیلی بالا به همراه داشته باشید.

برای عکاسی در فضا باز، دوربین هایی که سریعتر هستند، شگفت زده تان خواهند کرد. باید به مقدار فریم بر ثانیه توجه کنید.

وزن دوربین را هم در نظر داشته باشید. شما تا آخرین لحظه باید تجهیزات تان را با خودتان حمل کنید.

  • لنز

کیفیت تصویر نهایی بسیار متاثر از نوع لنز مورد استفاده خواهد بود. برای عکاسی از مراسم در نور کم، توصیه میکنم فقط به دنبال لنزهایی باشید که نهایتا f/stop 2.8 دارند. حتی اگر کمتر باشد هم بهتر.

برای مثال استفاده از لنزی که تا f/1.8 برسد، برای گرفتن نور کافی و روشن کردن کادر عالی است.هرچه اپراتور بازتر باشد، نور بیشتری وارد دوربین شده و عمق تصویر بیشتر می شود.

زیاد بودن عمق تصویر زیبایی خاصی به همراه دارد. فوکوس روی یک سوژه و ترکیب شدن بقیه عوامل به شکل بوکه (تار)، باعث می شود تصویر نهایی ساده و رضایت بخش شود.

لاگژری گلس، پرایم، آرت، و دیگر لنزهای با کیفیت و با وضوح اینچنینی، شفاف تر از بقیه هستند. همچنین سریع تر و قابل اعتمادتر می باشند.

بطور کلی، لنزهایی که تنظیمات ثابت دارند، دقیق تر از آنهایی هستند که تنوع درجه بندی ارائه می دهند. بدی لنزهای دارای تنظیمات ثابت این است که اگر بخواهید در ساختار کادر تغییری ایجاد کنید، به جای زوم مجبورید خودتان قدم بردارید و دور و نزدیک شوید.

این مقاله را بخوانید
لنز‌ها برای عکاسی ورزشی

وقتی دارید به لنزهایتان نگاه می کنید و تصمیم می گیرید که کدام را بردارید، فاصله تصویربرداری را هم در نظر داشته باشید.

  • تجهیزات نورپردازی

در فضاها خیلی تاریک، تجهیزات نورپردازی مصنوعی خیلی مهم است و باید به همراه داشته باشید. بعضی تصویربرداران فلاش زدن در لحظه گرفتن عکس را ترجیح می دهند و برخی دیگر هم روشنایی دائم.

استفاده از فلش آسان است و پرطرفدارتر. اما اگر خیلی باتجربه نیستید، ممکن است شدت نور زیاد از حد شود.مطلب هایی در رابطه با اینکه چرا نباید از فلش روی دوربین استفاده کرده و به جای آن از فلش مجزا بهره بگیرید هم نوشته شده اند .

استفاده از روشنایی دائم بسیار ساده تر است ولی امکان دارد که اعصابتان را خورد کند و یا مزاحم برگزاری مراسم شود. وقتی می خواهید در مورد تجهیزات نورپردازی هم تصمیم بگیرید، این نکته را به خاطر داشته باشید.

  • نکات عکاسی از مراسم هاباتری و کارت حافظه زاپاس

قاعدتا دلتان نمی خواهد با کارت حافظه پر شده و یا باطری تمام شده مواجه شوید. همیشه همراه خودتان زاپاس بردارید. شارژر فندکی ماشینی هم خیلی ایده خوبی است.

عروسی یعنی جشن گرفتن پس باید خوش باشید. هر چقد شما به‌ عنوان عکاس خوشحال باشید به همان اندازه کسانی که از آن‌ها عکس می‌گیرید راحت‌تر خواهند بود. شاید بهترین راه برای شل کردن افراد، لبخند زدن به آن‌ها باشد (هشدار: همیشه بعد از مراسم عروسی فک و گونه‌هایم درد می‌گیرد ازبس‌ که از راهکار لبخند زدن استفاده می‌کنم).