نکات عکاسی از آتش

نکات عکاسی از آتش

در عکاسی دیجیتالی گرفتن عکسی خوب و زیبا از آتش کاری چالش برانگیز است. این کار به تمرین و تکرار ، مهارت، صبر و تجربه برای تنظیم درست دوربین نیاز دارد. اگر شیفته زیبایی های آتش شده اید و می خواهید عکس های فوق العاده ای از آن بگیرید توصیه می کنیم این مقاله از نمایندگی نیکون را بخوانید تا با نکات عکاسی از آتش برای گرفتن یک عکس خوب آشنا شوید.

نکاتی ساده در عکاسی از آتش

  •  از فلاش استفاده نکنید

این نکته برای عکاسان حرفه ای و تازه کاران  کاملا واضح و روشن است و باید توجه داشته باشید که این قانون شماره یک در عکاسی از آتش است. شما از نور عکس می گیرید در نتیجه نیازی به یک منبع نوری دیگر ندارید.

  • نکات عکاسی از آتش تنظیمات exposure را دستکاری کنید

وقتی که از آتش عکس می گیرید حتما تنظیمات exposure دوربین خود را تغییر دهید و نتیجه را در عکس های خود میتوانید ببینید وقتی که بهترین تنظیم را یافتید می توانید همیشه از آن استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از عکس خود بگیرید.

  •  از سرعت پایین شاتر استفاده کنید

برای اینکه جلوه ماتی به آتش بدهید بهترین کار این است که اجازه دهید دریچه لنز دوربین مدت بیشتری باز بماند. این فن همچنین به شما کمک می کند در عکاسی از زبانه های آتش که ناشی از جرقه یا آزاد شدن آب داخل چوب است تصویر زیبایی خلق کنید. تنها نقطه ضعف این تکنیک لرزیدن دوربین هنگام عکاسی است که برای غلبه بر آن می توانید از یک سه پایه استفاده کنید.

  •  iso بالا و سرعت شاتر بیشتر

این کار مانند عکاسی از جلوه هایی از قبیل آب در حال حرکت یا افتادن یک قطره در هواست. با استفاده از تنظیمات shutter priority می توانید از همین تکنیک برای عکاسی از آتش استفاده کنید. این روش بخصوص وقتی که کسی در حال انجام حرکات نمایشی با آتش است بیشتر به درد می خورد. با این کار شما زمان را متوقف کرده اید و در لحظه جلوه ای را به تصویر می کشید که با چشم نمی توان آن را دید. برای اینکه باز هم عکس بهتری بگیرید می توانید ISO دوربین را روی عددی بالا تنظیم کنید ISO 1600 برای این کار مناسب است.

  • ISO پایین و سرعت پایین تر شاتر

اگر از سه پایه استفاده نمی کنید و باز هم قصد عکاسی از آتش عکسی زیبا بگیرید بهترین کار این است که ISO دوربین خود را تا حد امکان پایین بیاورید آنگاه سرعت شاتر را روی پایین ترین مقدار قرار دهید این کار به شما کمک می کند تا جلو های زیبایی از بازی آتش و جنبش آن خلق کنید.

این مقاله را بخوانید
عکاسی از کجا شروع شد

نکات عکاسی از آتش

  • پشت زمینه آتش

زمانی که از آتش عکس می گیرید بهتر است بیشتر به پشت زمینه دقت کنید و تا حد امکان تلاش کنید در زاویه ای عکس بگیرید که پشت زمینه تیره تر باشد البته می توانید با پشت زمینه روشن هم عکس بگیرید اما در اکثر موارد عکاسی با پشت زمینه تیره یا مشکی جلوه های بیشتری را از آتش در عکس نمایان می کند.

  • از اشخاص در عکس استفاده کنید.

در زمان عکاسی از آتش بازی خود را در یک مکان خوب در مرکز عمل قرار دهید. این ایده بسیار خوبی است که سر دیگر بازدید کنندگان را نیز در آن گنجانده ، زیرا به آن چشم انداز و بعد می بخشد. دوربین خود را بر روی سه پایه قرار دهید و یک دیافراگم بزرگ را انتخاب کنید تا همه چیز کاملاً تیز باشد.

ISO خود را در ۱۰۰ تنظیم کنید تا نویز دیجیتال به حداقل برسد. منتظر خاموش کردن چندین آتش بازی باشید و از یک کابل برای گرفتن عکس استفاده کنید. از فلاش استفاده نکنید زیرا این کار می تواند اثر را در تصویر خراب کرده و در معرض قرار گرفتن طولانی تر برای گرفتن مراحل مختلف آتش بازی های نفس گیر قرار بگیرد.