نکات آموزشی عکاسی از دریا

نکات آموزشی عکاسی از دریا

حال و هوای دریا اغلب هیجان ویژه ای دارد. یک عکاس نمی تواند آنچه که در زمان عکاسی از منظره دریا اتفاق خواهد افتد را کنترل کند اما می تواند مواظب و منتظر لحظات مناسب بماند. که دراین گونه افراد، صخره ها، ساحل وآسمان می توانند مورد توجه قرار گیرند.نکات آموزشی عکاسی از دریا در نمایندگی نیکون قرار است با شما برسی کنیم.

لنز واید

تمام عکس های شما در دریا نباید از برخورد امواج باشد. در روزهای آرام تر و مه آلود می توانید از یک لنز واید استفاده کنید تا یک منظره متفاوت ثبت کنید. اگر شما در ساحل باشید می توانید بر نقاط مورد علاقه مانند صخره ها و افرادی که در حال سیاحت هستند فوکوس کنید. از آنجایی که نور احتمال دارد کم باشد از تک پایه یا سه پایه استفاده کنید و از دیافراگم f/16 تا f/32 استفاده کنید تا کل تصویر واضح ثبت شود که در یک روز مه آلود باعث نیمه محو شدن عکس می شود.

نکات آموزشی عکاسی از دریازمان طلایی روز

اگر دراول صبح عکاسی کنید رنگ قرمز درتصاویرتان خودنمایی می کند و هرچه زمان به پیش می رود رنگ قرمز به رنگ زرد متمایل می شود. درطول ساعات اولیه سوژه ها سایه های کشیده ای دارند و هر چه به نیمه روز نزدیک می شوید سایه ها از بین می روند. روز که به سوی غروب می گراید خورشید رنگها را مثل صبح غلیظ تر نمایش می دهد.

ثبت حرکت

برای ثبت حرکت آرام آب که به عکس یک فضای سفید نرم و لطیف می دهد شما باید از یک سرعت شاتر کند استفاده کنید. دوربین خود را روی سه پایه قرار داده و حالت دوربین را روی TV یا S (اولویت شاتر) قرار دهید. یک سرعت شاتر کم انتخاب کنید و اجازه دهید که اندازه دیافراگم را دوربین تعیین کند . استفاده ازیک فیلتر ND به کاهش میزان نور کمک می کند که در این شیوه باید از سرعت شاتر به ترتیب کمتر  شود ونوردهی طولانی تر استفاده کنید.

این مقاله را بخوانید
بهترین تنظیمات نوردهی

خطوط

زمان نوردهی طولانی، آسمان را دراماتیک جلوه می دهد به طوری که ابرها دنباله دار و یک دست و آب دریا کف دار به نظر می رسد. برای واضح افتادن نمای نزدیک و نمای دور از یک لنز واید با دیافراگم کوچک f/16-f/32 استفاده کنید. همیشه از یک سه پایه برای حرکت کنترل شده استفاده کنید. فراموش نکنید که از خطوط چشم نواز در عکس مانند اسکله ای که از نزدیک شروع می شود و به داخل اب می رود استفاده کنید و یک دید نامحدود ایجاد می کند.

نکات آموزشی عکاسی از دریا

توجه به ترکیب موجود

گرفتن عکس های زیبا از ساحل به راحتی که فکر می کنید نیست به ویژه اگر دقیقا به ترکیب قاب عکس تان فکر نکرده باشید. چند نکته قابل توجه خطوط هدایت کننده و قوانین سه گانه هستید. خطوط هدایت کننده روش مناسبی برای هدایت چشم بیننده در قاب به سمت نقطه کانونی عکس است. آنها به شما کمک می کنند تا در عکس عمق ایجاد کنید.هنگام عکاسی از دریا متوجه خواهید شد که قرار دادن آسمان در میانه عکس تاثیر کمتری نسبت به قرار دادن سطح آب بالا یا پایین مرکز قاب دارد.