نکاتی برای عکاسی از طلوع و غروب

نکاتی برای عکاسی از طلوع و غروب

طلوع و غروب خورشید فرصت های بی شماری را برای عکاسی به وجود آورده و زمان مناسبی برای عکاسی است. در این مقاله از نمایندگی نیکون، نکاتی برای عکاسی از طلوع و غروب را قرار است بررسی کنیم.

گام اول

زمان طلوع یا غروب آفتاب را از قبل پیدا کنید و حداقل نیم ساعت قبل آنجا باشید، چون اغلب قبل از ظاهر شدن خورشید یا بعد از این ناپدید شدن آن، جادوی واقعی اتفاق می افتد.

حواستان به آب و هوا نیز باشد.  معمولا وقت هایی که در آسمان ابر وجود داشته باشد، شگفتی واقعی اتفاق می افتد! همچنین از روزهایی که گرد و غبار یا دود در هوا وجود دارد آگاه باشید، چون آنها نیز می توانند نتایج شگفت انگیزی ایجاد کنند. در نظر بگیرید که از قبل چه تجهیزات شما ممکن است نیازپیدا کنید از جمله سه پایه و لنز است که به شما طیف وسیعی از فاصله کانونی را خواهد داد و باتری های اضافی نیز باخود ببرید.

تکنیک های ترکیب بندی

در فواصل کانونی مختلف عکاسی کنید زاویه باز می تواند عکس های منظره جالبی ایجاد کند، اما اگر می خواهید خورشید خودش یک ویژگی عکس باشد، می توانید درست بر روی آن زوم کنید. فراموش نکنید که عرض خورشید تنها نیم درجه است، در نتیجه زمان عکاسی با یک لنز واید تنها بخش کوچکی از عکس را در بر خواهد گرفت. اگر قصد دارید خورشید جزئی از عکستان باشد، باید با استفاده از هر چیزی از یک لنز ۲۰۰mm گرفته تا به بالا، بر روی آن زوم کنید. این کار نیاز شما به سه پایه را افزایش می دهد!

این مقاله را بخوانید
آموزش عکاسی از چشم انسان

نکاتی برای عکاسی از طلوع و غروبسیلوئت ها

سیلوئت ها به عنوان نقاط کانونی مثل همه ی تصاویر دیگر، غروب نیز به یک نقطه توجه (جذابیت) نیاز دارد و یکی از بهترین راه های اضافه کردن یک نقطه توجه به تصویر این است که سعی کنید نوعی سیلوئت را در عکس بگنجانید. این سیلوئت می تواند یک چیز بزرگ مانند یک رشته کوه باشد، چیزی که بخشی از محیط باشد، مانند یک درخت نخل یا یک اسکله یا حتی می تواند یک شخص باشد.یک نکته ی جالب که در مورد سیلوئت ها این است که آنها به عکس های طلوع یا غروب آفتاب، حالت و زمینه اضافه می کنند.

تکنیک های نوردهی

در نوردهی های مختلف عکاسی کنید اگر اجازه دهید دوبیرنتان تصمیم بگیرد که در چه طول شاتری عکاسی کند، احتمالا عکسی به دست می آورید که واقعا زیبایی نور را ثبت نمی کند. اغلب اوقات عکس کم نوردهی می شود، چون آسمان هنوز هم نسبتا روشن است.

در نوردهی های مختلف عکس بگیرید و برای دیدن اگر, اجازه دهید دوربین شما تصمیم می گیرید در چه طول شاتری عکاسی کند. شاید یک عکس شما واقعا زیبایی از نور را ثبت نمی کند. اغلب تصویر با نوردهی پایین می باشد زیرا هوا هنوز کاملا روشن است. به جای تکیه بر مُد خودکار دوربین، غروب آفتاب زمان ایده آلی برای تغییر حالت دوربین به مُد اولویت دیافراگم یا اولویت شاتر، و گرفتن عکس های مختلف در نوردهی های مختلف است.

نکاتی برای عکاسی از طلوع و غروب

نکته مهم در مورد طلوع و غروب آفتاب این است که هیچ نوردهی درستی وجود ندارد و شما می توانید با استفاده از انواع مختلف آنها نتایج خیره کننده ای به دست آورید. همچنین به یاد داشته باشید که نوردهی های مختلف (دیافراگم و سرعت شاترهای مختلف) نتایج متنوعی ایجاد خواهند کرد، بنابراین ارزشش را دارد که بیش از تنها چند عکس بگیرید کلید این کار آزمایش و تجربه کردن است.

این مقاله را بخوانید
عکاسی در باغ وحش