میکروفون مناسب برای ضبط فیلم

میکروفون مناسب برای ضبط فیلم آموزشی

برای ضبط فیلم آموزشی باکیفیت و حرفه‌ای به غیر از کیفیت تصویر و فن بیان قوی شخص ارائه دهنده نیاز داریم تا میکروفون آن از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و قطعا در صورت داشتن کیفیت مناسب صدا ویدئو، شما متوجه تفاوت آشکاری در خروجی نهایی ویدئو آموزشی خواهید شد. در اصل از مهمترین مواردی که باعث می شود مخاطبان، از آموزش شما استقبال کافی نکنند کیفیت صدای نامناسب آن است و دلیل این مشکل قطعا مربوط به میکروفون مورد استفاده توسط شما می‌باشد.ما قصد داریم تا درباره میکروفون مناسب برای ضبط فیلم آموزشی صحبت کنیم.

بهترین راه ‌حل برای جلوگیری از این مشکل داشتن برنامه‌ای قوی و حرفه‌ای و همچنین استفاده از راه‌کارهای بهبود کیفیت ضبط صدا است. ساخت فیلم آموزشی موفق از روی صفحه نمایش کامپیوتر راه ‌حلی قدرتمند در اشتراک‌گذاری اطلاعات و آموزش ویدئویی می‌باشد ولی قبل آن لازم است مواردی جهت داشتن ضبطی باکیفیت، عکس ها صفحه نمایش و صدای آن بررسی کنید.

میکروفون داخلی

میکروفون‌های داخلی در دوربین‌های عکاسی DSLR و دوربین‌های فیلمبرداری بسیار ساده هستند و فقط به عنوان یک راه حل اضطراری برای ضبط صدا طراحی شده‌اند. از آنجا که آنها در بدنه دوربین عکاسی قرار دارند، همه نویزها و کلیک‌های شما روی دکمه‌ها و حتی صدای سیستم فوکوس خودکار را نیز ضبط می‌کنند. این باعث می‌شود علاوه بر صدای سوژه، بخش بسیار زیادی از صدای محیط نیز روی فیلم شما ضبط شود. حتی بهترین دوربین‌های عکاسی که با رزولوشن ۴K فیلم برداری می‌کنند هم از ورودی مناسب میکروفون بهره نمی‌برند.

این مقاله را بخوانید
نورپردازی در عکاسی ماکرو

ولی خب راه درست چیست ؟ برای به دست آوردن کیفیت بهتر صدا، باید حتما از یک میکروفون خارجی استفاده کنید. این میکروفون‌ها به سوکت ۳٫۵ میلی متری دوربین وصل می‌شوند و یا به قسمت کفشک دوربین اتصال پیدا می‌کنند، و همینطور می‌توانید انتخاب کنید آنها را روی دوربینتان و کنار خودتان داشته باشید یا به سوژه متصل کنید.

 روش سوار کردن میکروفون در دوربین

راحت ‌ترین روش سوار کردن میکروفون‌ها از طریق کفشک بالای دوربین است، زیرا شما بدون نیاز به تغییر مکان دائمی آن، صداها را با کیفیت بسیار بهتری ضبط خواهید کرد. این کارمی‌تواند برای افرادی که می‌خواهند در مکان عمومی فیلم برداری کنند ایده آل باشد.

از سر و صدای ترافیک شهر گرفته تا پرندگان در جنگل، میکروفون‌های تفنگی که به کفشک دوربین وصل می‌شوند مناسب و بی نظیر هستند. اگر صدای سوژه برای شما اهمیت بیساری دارد، مانند صدای مجری یا یک سوژه در یک مصاحبه، باید میکروفون را تا حد ممکن به منبع تولید صوت نزدیک کنید.

در این حالت میکروفن‌های یقه‌ای عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت، چرا که می‌توان آن‌ها را در نزدیکی منبع صدا قرار داد  یا حتی آن را داخل سوژه پنهان کرد  تا صاف ‌ترین صدای ممکن را بدست آورید.

میکروفون مناسب برای ضبط فیلمآزمایش میکروفون

ولی اینکه از میان هزاران میکروفون با قابلیت‌های مختلف کدام یک را انتخاب کنید، به سطح نیاز و همچنین هزینه ای که می کنید بستگی دارد. شما به راحتی می‌توانید از یک میکروفون چند ده دلاری استفاده کنید یا با پرداخت هزینه‌ای سنگین، به سراغ خرید میکروفون‌های سینمایی و فوق حرفه‌ای بروید. اما برای اینکه مناسب‌ترین گزینه را برای خودتان پیدا کنید، من اینجا هستم تا شما را راهنمایی کنم.

این مقاله را بخوانید
چک لیست کسب درآمد از عکاسی

من برای آزمایش، تمام میکروفون‌ها را به یک دوربین نیکون وصل کردم و سعی کردم آنها را در شرایط مختلفی تست و آزمایش کنم. من همچنین صحبت کردن یک مجری را با تمام این میکروفون‌ها ضبط کردم و برای این کار میکروفون را به صورت مستقیم روبروی سوژه و در فواصل ۳۰ سانتی متر ، ۱ متر و ۲ متر قرار دادم. و اخرسر نتیجه ی ان را از طریق هدفون و مانیتور بررسی کرده و پاسخ کلی را در مورد موارد مختلف از جمله فرکانس پاسخگویی و هر گونه نویز به دست آوردم.