مقایسه دوربین های نیکون Z6 و نیکون Z7 

در این مطلب می خواهیم به مقایسه دوربین های نیکون Z6 و نیکون Z7 را به طور دقیق داشته باشیم .از سری جدید دوربین های z نمایندگی نیکون دوربین های نیکون Z6 و نیکون Z7 می باشند این دوربین ها به تازگی وارد بازار شده اندو هرکدام به نحوه ای منحصر به فرد هستند و از ویژگی های مشابه و متفاوتی برخوردارند

مقایسه دوربین های نیکون Z6 و نیکون Z7

دوربین نیکون Z6 دارای یک سنسور ۲۴٫۵ مگاپیکسلی ( BSI-CMOS ) فوق العاده می باشد و دارای ۲۷۳ نقطه‌ی آتوفوکوس ( Auto Focus ) است. از سوی دیگر دوربین نیکون Z7 دارای ۴۵٫۷ مگاپیکسل توان عکاسی است و ۴۹۳ نقطه‌ی آتوفوکس دارد. رنج ایزوی نیکون Z6 ، دایره‌ای گسترده از ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ را پوشش می‌دهد که البته کمی کمتر از ۶۴ مود متنوع ایزو در دوربین نیکون Z7 است. در مقایسه نیکون Z6 و نیکون Z7 اساسی‌ترین تفاوت‌ها، همین موارد ذکر شده بودند. اتفاقا رزولوشن کمتر سنسور دوربین نیکون Z6 این قابلیت را برای این دوربین فراهم کرده است تا در هنگام فیلم‌برداری در مود ۴K قادر باشد جزئیات و کیفیت بیشتری از رزولوشن ۴K را به ثبت برساند.

مقایسه دوربین های نیکون Z6 و نیکون Z7 

دوربین عکاسی نیکون Z6 قادر است با حداکثر سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه ( البته به‌وسیله‌ی قفل شدن نورسنجی پس از اولین عکس ) تصاویر را ثبت و ضبط نماید. این قابلیت در مقایسه با دوربین نیکون Z7 که دارای سرعت ۹ فریم بر ثانیه است، یک برتری خوب برای دوربین نیکون Z6 به حساب می‌آید. البته این سرعت در هنگام استفاده از مود RAW تا ۹ فریم بر ثانیه کاهش خواهد داشت.

این مقاله را بخوانید
میکروفن های بی سیم

دوربین نیکون Z7 فقط با استفاده از مود ( Super 35/DX-crop ) می‌تواند کیفیت فیلم‌برداری‌ای نزدیک به نیکون Z6 داشته باشد. بنابراین اگر می‌توانید با کیفیت ۲۴ مگاپیکسل آن در زمان عکاسی ثابت کنار بیایید، در هنگام مقایسه نیکون Z6 و نیکون Z7 درخواهید یافت، دوربین نیکون Z6 قطعا انتخاب بهتری از نظر کیفیت فیلم‌برداری است.

بخش اصلی و مهم هر دو دوربین نیکون Z6 و نیکون Z7 یک سنسور CMOS با Focal-Plane داخلی و سیستم تشخیص فاز آتوفوکوس فوق‌العاده قدرتمند است. ضمنا این سیستم دارای سریع‌ترین موتور پردازش تصویر دنیا یعنی ( EXPEED 6 ) می‌باشد.

دوربین بی‌رقیب و قدرتمند نیکون Z7 دارای ۴۵٫۷ مگاپیکسل قدرت عکاسی است و همچنین حساسیت ایزویی ( ISO ) بین ۶۴ الی ۲۵۶۰۰ را پشتیبانی می‌کند. ترکیب این دوربین با لنزهای نیکور سری Z ، عکس‌های کم‌نظیری از نظر شفافیت و جزئیات دارد.

مقایسه دوربین های نیکون Z6 و نیکون Z7 

از دیگرعوامل تفاوت‌ها در مقایسه نیکون Z6 و نیکون Z7 ، تفاوت سرعت آن‌ها در عکاسی پیوسته است. دوربین نیکون Z7 قابلیت عکاسی پیوسته با سرعت ( ۹ fps ) و دوربین نیکون Z6 قابلیت عکاسی پیوسته با سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه را دارد.