معرفی دو لنز فول فریم نیکون سری Z

نیکون دو لنز جدید از زیربرند Nikkor و خانواده‌ی فول فریم Z رو نمایی کرد؛ که بزودی روانه بازار می‌شوند. نیکون به‌طور رسمی لنز‌های Nikkor Z 20mm f/1.8 S و  Nikkor Z 24-200mm  F/4-6.3 VR   را برای دوربین‌های بدون آینه ساخته است که در دسته‌ی مانت Zقرار گرفته اند. لنزVR  در بخش همه‌‌کاره و لنز S در بخش واید دسته بندی کرده اند. قسمتی از بیانیه‌ی مطبوعاتی نیکون درباره‌ی لنزهای جدید را بررسی می کنیم.

لنزهای جدید نیکون در خانواده‌ی Nikkor Z قرار می گیرند؛ تا این دسته از محصولات شرکت نیکون را بیش ‌از پیش گسترده نمایند. با اضافه‌شدن لنز همه‌کاره و سبک Nikkor Z 24-200mm  F/4-6.3 VR و Nikkor Z 20mm f/1.8 S با زاویه‌ی اولتراواید، ظرفیت‌های خانواده‌ی لنزهای Z  بیش‌ازپیش افزایش یافت و در ترکیب با فناوری انقلابی مانت Z، تجربه‌ی عالی در عکاسی نشان داد.

لنز همه‌کاره‌ی VRمحدوده‌ی بزرگ‌نمایی ۲۰-۲۰۰ میلی‌متر دارد که برای عکاسی سفر و روزمره مورد استفاده عکاسان قرار می گیرد. لنز جدید Sنیز با هدف توسعه‌ی محصولات f/1.8 خانواده‌ی نیکون معرفی کردند که سرعت دیافراگم بیشتر با زاویه‌ی دید گسترده‌تر را به کاربر نشان داد.  این لنز برای علاقه‌مندان به عکاسی از مناظر و معماری و آسمان شب مناسب می باشد.

جی واناتر، معاون ارشد نیکون، درباره‌ی محصولات جدید خانواده‌ی Z گفت:

نیکون با معرفی دو لنز جدید VR و S تعهد خود را به گسترش بیشتر محصولات سری Z حفظ کرد. چه با لنزی با زاویه‌ی واید و سرعت دیافراگم زیاد، برای عکاسی از منظره یا شب و چه با لنزی سبک و همه‌کاره برای سفر لازم داشته باشید، نیکون تمامی قابلیت‌های اصلی و الزامی را برای بهبود محتوای تولیدی، ارائه کرده است.

این مقاله را بخوانید
تعمیرات دوربین نیکون در شمال تهران

معرفی دو لنز فول فریم نیکونNikkor Z 24-200mm F/4-6.3 VR؛ زوم چندکاره

لنز VR جدید نیکون را محصولی مقرون‌به‌صرفه و همه‌کاره در دسته‌ی فول‌فریم با زوم ۸/۳ برابری می باشد. این لنز گستره‌ی واید تا تله‌فوتو را پوشش میدهد و بسیار سبک وزن و حدوداً۵۷۰ گرم وزن دارد. بدنه لنز در برابر پاشش آب و گرد‌و‌غبار، مقاوم است و انتخاب مناسبی برای سفرهای ماجراجویانه می باشد؛ و کیفیت رضایت‌بخش سری Z را نیز به کاربر نشان میدهد. به‌علاوه،‌ در لنز جدید، رزولوشن و شفافیت بیشتر همراه‌با کمترین آسیب و اعوجاج در سرتاسر تصویر و کل بازه‌ی کانونی زیرپوشش خواهید داشت.

نیکون در لنز جدید VR از دو اِلِمان لنزی غیرکروی به‌همراه دو اِلِمان لنز شیشه‌‌ای ED و یک اِلِمان لنز شیشه‌ای غیرکروی ED با پوشش اختصاصی ARENO استفاده نموده تا اعوجاج را در تصاویر کاهش دهد. برد لنز پس از اتصال به بدنه‌ی دوربین فرمت DX به ۳۰۰ میلی‌متر و درنهایت، تصویربرداری آسان را در منظره‌های مختلف امکان پذیر می کند.

لنز Nikkor Z 24-200mm F/4-6.3 VR قابلیت‌های خوبی برای کاربران علاقه‌مند به فیلم‌برداری ارائه مینماید. به‌عنوان مثال، می‌توان ردگیری سوژه و فوکوس باکیفیت در حالت فیلم‌برداری نام برد. همچنین، قابلیت لرزش‌گیری اپتیکال پنج‌مرحله‌ای در این لنز وجود دارد که در ترکیب با قابلیت IBIS در دوربین‌های Z7 و Z6، فیلم‌های باکیفیتی را ضبط می نمائید.

معرفی دو لنز فول فریم نیکون

 

Nikkor Z 20mm f/1.8 S؛ زاویه‌ی دید گسترده

نیکون برای افزایش گستره ی محصولات و خدمات خود، محصول جدید خط S در خانواده‌ی Z معرفی کرد که در دسته‌ی لنزهای واید قرار گرفته است. لنز f/1.8 S برای کاربرانی مناسب است که به‌دنبال جزئیات فراوان در تصویر و وضوح چشمگیر تصویر در میدان‌هایی با عمق کم هستند. فاصله‌ی کانونی۲۰۰ میلی‌متری این لنز در ترکیب با دهانه‌ی دیافراگم f/1.8 برای عکسبرداری از آسمان شب و مناظر شهری بسیار مناسب است. درمجموع، لنز جدید واید نیکون برای تصویربرداری منظره‌ای، به‌ویژه در وضعیت نور کم، پیشنهاد می شود.

این مقاله را بخوانید
مقایسه مشخصات دوربین نیکون p950 با نیکون p1000

طراحی این لنز نیکون در خانواده‌ی S، از نوع مقاومی به بازار عرضه شده که نگرانی کاربر را از نفوذ گردو‌غبار و رطوبت، برطرف می کند. این لنز ۹ تیغه‌ی دیافراگمی و سه اِلِمان لنزی ED با پوشش نانوکریستال دارد.این لنز قابلیت‌های زیادی در فیلم‌برداری ارائه کرده که از میان آن‌ها می‌توان، فوکوس خودکار سریع و بی‌صدا به‌کمک موتور استپر حرفه‌ای، را نام برد؛ که ضبط فیلم با جلوه‌های دقیق و حرفه‌ای سینمایی را انجام می دهد.

در پایان معرفی دو لنز فول فریم نیکون ، به اطلاع دوستداران محصولات نیکون می رسانیم: برای اطلاع از قیمت دوربین های نیکون، لنز و تجهیزات عکاسی به نمایندگی نیکون مراجعه نمایند. راههای ارتباطی با نمایندگی؛ سایت اینترنتی نیکون ، تلفن های ثبت شده در سایت اینترنتی را شماره گیری فرمائید و با کارشناسان زبده نمایندگی نیکون تماس حاصل فرمائید. شما با ارتباط با نمایندگی نیکون ، طلاعاتی دریافت می کنید تا با خیال آسوده و مطمئن خرید کنید.