عکاسی پرتره رنگی

عکاسی پرتره رنگی

عکس پرتره متداول ترین نوع عکاسی است که علاقه مندان را جذب خود می کند.این تکنیک، شاخه ای از رشته عکاسی است که در آن به طور خاص توجه به چهره انسان می شود.در این شیوه صورت انسان موضوع عکاسی است تمام موضوعات دیگر در عکس پرتره فرعی محسوب می شوند.نمایندگی نیکون دراین محتوا درباره ی عکاسی پرتره رنگی توضیح خواهد داد.

جذابیت عکس پرتره به قدری است که نه تنها عکاسان حرفه ای و با تجربه بلکه افراد عادی و بدون دانش عکاسی نیز مجذوب آن می شوند.در جمع های خانوادگی و مهمانی ها بازار عکس پرتره داغ است.عکاسی از چهره خندان کودکان و صورت با وقار پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، می تواند در قابی ساده برای همیشه زینت بخش خانه هایمان باشد.

صورتی که شما به‌‌ خوبی به تاثیرات نور آگاه بوده و تصویری تقریبا شفاف از عکس پرتره نهایی خود در ذهن داشته باشید. استفاده از فیلتر رنگی عکاسی می‌‌تواند به عکس شما و سوژه‌‌ی آن، گرما و سرما ببخشد و حتی اتمسفر و احساس مخاطب از مشاهده‌‌ی عکس را نیز متاثر کند.

عکاسی پرتره رنگی

من توصیه میکنم برای شروع از فیلتر رنگی عکاسی تنها بر روی یک منبع نور و آن هم در یک طیف خاص رنگی استفاده کنید. با گذشت زمان و آگاهی بیشتر از نتایج استفاده از این فیلترها شما می‌‌توانید دایره‌‌ی عملکردی خود را گسترش داده و دست به خلاقیت‌‌هایی نو بزنید.

تجهیزات نورپردازی

منبع نور اصلی در ثبت این پرتره، فلاش نیکون SB-900 است که در یک سافت باکس سایز متوسط و از بالای سر سوژه، وظیفه‌‌ی نورپردازی چهره سوژه را بر عهده دارد.نور نباید از بالا به‌‌صورت مستقیم به سوژه تابیده شود، بلکه باید در فاصله‌‌ای در حدود ۱ متر جلوتر از آن و در بالای سرش تعبیه گردد. در پشت سر سوژه یک فلاش نیکون SB-500 که بر روی آن ۲ فیلتر رنگی عکاسی قرمز و آبی نصب شده است، مسئولیت ایجاد نورهای زیبای بک گراند این پرتره را بر عهده دارند.

این مقاله را بخوانید
بزرگنمایی در عکاسی

افکت بوکه

عکاسی پرتره رنگی

ایجاد افکت بوکه مانند و خوش آب و رنگ بک گراند دلیل متریال انتخابی او در بک گراند است. دیوید از یک پنل پلاستیکی فلکسی مات استفاده کرده که دارای خلل و فرج فراوان بوده است. ما در اصطلاح فارسی به این نوع از فلکسی‌‌ها ” سند بلاست ” می‌‌گوییم. بازتاب نور فلاش SB-500 پس از گذر از فیلتر رنگی عکاسی قرمز و آبی، به این شکل جذاب به ثبت می‌‌رسد. تمامی این موضوع‌‌ها بیانگر آگاهی او نسبت به ماهیت نور و توانایی تصویرسازی ذهنی پرتره‌‌ی نهایی است. موضوعی که قطعا شما هم با تمرین و تکرار به آن دست خواهید یافت.