عکاسی خیابانی با لنز تله فوتو

عکاسی خیابانی با لنز تله فوتو

عکاسی خیابانی با یک لنز اصلی در محدوده ۳۵ میلی متر تا ۵۰ میلی متر انجام می شود.که نمایندگی نیکون در این مقاله در رابطه با عکاسی خیابانی با لنز تله فوتو برای شما توضیحات کاربردی و مفیدی مورد بررسی قرار داده است.

شاید گرفتن عکس با یک تله از درون شلوغی پر جمعیت توده های عابر پیاده نیز راحت تر باشد. آن را به صفحه لمسی بیرون بزنید و هیچ بهانه ای برای عدم گرفتن عکس وجود ندارد. اگر در حال عکاسی از ساختمان یا مکان هستید ، تله عکس به شما این امکان را می دهد که جزئیات بیشتر و اشکال انتزاعی تر را در نظر بگیرید. این احتمال دارد که کاملاً عکاسی خیابانی نباشد اما همچنان یک مشاهدات شهری است.در ابتدا دلیل استفاده از لنز های فوتو را باهم مرور کنیم.

عکاسی خیابانی با لنز تله فوتواستفاده از لنزهای تله فوتو

این واضح ترین دلیل استفاده از یک لنز تله ای است و به همین دلیل است که بسیاری از مبتدیان از آن استفاده می کنند. یک لنز تله به شما امکان را می دهد عکس هایی از سوژه های دورتر را بگیرید. این کار هنگامی مفید است که شما عکس هایی از چیزهایی را که می توانید یا نمی خواهید، نزدیک شوید، در نظر بگیرید. داشتن فاصله بیشتر بین شما و موضوع شما می تواند به برخی افراد کمک کند که در جلوی دوربین احساس راحتی کنند.

لنزهای تله در ایجاد پرتره های خوش تیپ عالی هستند.

یکی از مزایای لنزهای تله برای کارهای پرتره این است که این لنزها معمولا باعث ایجاد پرتره های بسیار پرطرفدار مردم می شوند. فاصله بین دوربین و سوژه تاثیر می گذارد که چگونه اشیاء نزدیک در قاب ظاهر می شوند  و وضوح دارند.همانطور که در فوکوس های طولانیتر فوکوس میکنید، موضوعی که در پیش زمینه قاب قرار دارد، نسبت به آنچه که در پس زمینه اتفاق می افتد، کوچکتر می شود. همچنین میتوانید بوکه های زیبا ایجاد کنید.

این مقاله را بخوانید
بهترین سه پایه برای عکاسی منظره

لنز تله فوتو

اکنون، ۳۵ تا ۵۰ میلی‌متر به‌طور چشم گیری از محدوده مناسبی است که امکان تصویربرداری از سوژه و همچنین مقدار درستی از محیط آن را فراهم می‌کند. این محدوده به اندازه کافی وسیع است که یک صحنه یا شخص را نشان دهد و همچنین زمینه زیادی را ارائه دهد.

عکاسی خیابانی با لنز تله فوتو

بعضی تصور می کنند که با میدان دید چشم انسان مطابقت دارد و در نتیجه به مشاهدات ما وفادارتر است. علاوه بر این، لنزهای پرایم که در این محدوده قرار می‌گیرند معمولاً سریع هستند، دیافراگم باز اجازه می‌دهد در صورت لزوم سوژه را از پس‌زمینه جداتر کند، در حالی که در نور بیشتر اجازه می‌دهد ISO را پایین نگه دارد.

تمام عكسهای خیابانی تا حدی هوشیارانه هستند زیرا كه شما پنجره ناخوانده ای را برای زندگی مردم باز می كنید. این پنجره را از نزدیک یا دور باز کنید تا حد زیادی آکادمیک باشد. فاصله کانونی طولانی تر باعث فشرده سازی سوژه در برابر پس زمینه آن می شود که در واقع می تواند به جدا کردن سوژه در قاب شما کمک کند. فاصله کانونی طولانی تر همچنین در هر دیافراگم مشخص ، عمق کمتری از زمینه را نسبت به فاصله کانونی کوتاه تر ، که ممکن است باعث افزایش جدایی سوژه و بوکه شود ، می دهد.

نادیده گرفنه شدن پس زمینه

در عکاسی تله فتو پس زمینه عکس ها به توجه زیادی نیاز ندارد. در استفاده از این لنز ها سوژه است که از اهمیت خاصی برخوردار می شود.  اگر برای شما فوکوس بودن کل صحنه مهم است از لنز های تله فتو استفاده نکنید.

این مقاله را بخوانید
شوک شاتر چیست؟

دید هنری

لنز تله فتو در عکاسی خیابانی بیشتر دید سینمایی و هنری زیبایی به ما می دهد.در استفاده از لنز های واید ما با دید مستند رو به رو می شویم و مخاطب می تواند به استناد عکس صحبت کند.اگر قصد استفاده از لنز تله فتو برای عکاسی خیابانی را دارید شما باید نوع عکاسی مستند خود را مشخص کنید.تلاش کنید در مکان های بسیار شلوغ از لنز تله برای عکاسی مستند استفاده نکنید.

هم خطر دوربین شما را تهدید می کند و هم احتمال دارد در شلوغی نتوانید عکس هایی که می خواهید را بگیرید.