عکاسی از پاییز

عکاسی از پاییز

پاییز یکی از دیدنی‌ترین فصل‌ها برای عکاسی از گوزن‌ها به صورت سیلوئت است. گوزن‌ها و گاوهای نر از ماه سپتامبر تا نوامبر در اطراف رودخانه‌ها قابل مشاهده هستند. می‌توانید با زمان‌بندی و ترکیب‌بندی مناسب، عکس‌های خارق‌العاده‌ای از آنها ثبت کنید.عکاسی از پاییز را اگر بلد باشید واقعا لذت بخش ترین سبک های عکاسی است.در ادامه با نیکون همراه باش تا نکات مهم در این سبک از عکاسی را اموزش دهیم.

  • ایجاد حرکت

اگر سوژه شما حرکتی ندارد و شما می خواهید یک افکت تاری ایجاد کنید، تلاش کنید دوربین را به صورت عمودی حرکت دهید – پنینگ (panning) عمودی. شما می توانید این کار را به صورت دستی یا با دوربین خود بر روی یک سه پایه انجام دهید. با سرعت شاترهای ۱/۱۵ ثانیه تا ۱ ثانیه آزمایش کنید و سرعت حرکت دادن دوربین را تغییر دهید. یا شما می توانید یک فیلتر تمیز و یا یک قطعه تمیز از پلاستیک با وازلین گریس و محل آن را در مقابل لنز خود را. مقدار بسیار کمی از وازلین را با یک انگشت به لنز اعمال کنید تا رگهای موازی ایجاد شود.

چه شما متوجه خواهید شد, و غیره. برای برخی از دلایل عجیب و غریب است که در جهت رگه در تصویر شما نسبت به وازلین رگ l’ هوا خواهد بود بنابراین برای دریافت یک effetننین محصول با استفاده از رگه های عمودی در وازلین باید به صورت افقی باشند.عکاسی از پاییز

  • یک نمای وسیع تر به دست آورید

اگر دوست دارید ترکیب بندی های وسیع تری ایجاد کنید، لنزهای واید (wide-angle) ابزار انتخابی شما خواهند بود. آنها نه تنها پرسپکتیو را طوری بسط می دهند که عناصر صحنه با فاصله بیشتری به نظر می رسند، بلکه در مقیاس نیز مبالغه می کنند، درحالی که عمق میدان گسترده در دیافراگم های کوچک مانند f/16 یا f/22 به این معنی است که شما می توانید همه چیز را در فوکوس واضح و شارپ ثبت کنید.

  • تصاویر خود را مرتب نگه دارید

اگر چه چشم انداز عکاسان دوست دارند به ساقه این موضوع به عنوان به زودی به عنوان آنها آن را پیدا کنید اما برای کمی “باغبانی” و تمیز کردن صحنه هیچ چیز شما را متوقف خواهد کرد. به عنوان مثال ، شما می توانید برگ های پاییز جالب تر در پیش زمینه استفاده کنید ، پراکندگی (اگر کسانی که کثیف هستند) و شاخ و برگ بد شکل که عکس ها از بین می روند ، و غیره., و حذف همه چیز. به شرطی که شما آسیب نمی رساند و یا از بین بردن هر چیزی, بازآرایی کوچک کاملا قابل قبول است.

  • از طلوع و غروب خورشید عکس بگیرید

یکی از چیزهای عالی در مورد پاییز این است که روزها کوتاه تر هستند، بنابراین برای عکاسی از طلوع و غروب خورشید نیازی نیست که خودتان را از خواب زیادی محروم کنید. اگر بخواهید در مقابل آسمان و خورشید عکس های سیلوئت (ضد نور) ثبت کنید، دوربین خود را بر روی حالت اولویت دیافراگم تنظیم کرده و دست به کار شوید. اگر می خواهید جزئیات را در پیش زمینه ثبت کنید، از یک فیلتر ND Grad یا کاهنده نور تدریجی (۰٫۹) استفاده کنید، بنابراین می توانید بدون این که آسمان بیش از حد روشن شود، نوردهی بیشتری به پیش زمینه بدهید.

  • فیلترهای کاهنده نور تدریجی

فیلترهای ND grad به شما اجازه حفظ تعادل آسمان و پیش زمینه را می دهند. بدون یک فیلتر تدریجی ND، اگر شما به درستی منظره را نوردهی کنید، آسمان بی روح می شود، یا اگر دقیقا به میزان مناسب به آسمان نور بدهید، منظره ناکافی نوردهی می شود.

این مقاله را بخوانید
عکاسی و حفاظت از محیط زیست

فیلترهای ND grad در تراکم های مختلف عرضه می شوند – معمولا ۰٫۳، ۰٫۶ و ۰٫۹، که تن آسمان را به ترتیب با یک، دو و سه پله کاهش می دهند. برای استفاده عمومی، یک فیلتر ۰٫۶ از همه مناسب تر است، در حالی که یک فیلتر قوی تر ۰٫۹ برای طلوع و غروب خورشید به کار می آید.

عکاسی از پاییز

برای استفاده از یک فیلتر تدریجی ND، تصویر خود را ترکیب بندی کنید. سپس فیلتر را طوری در نگه دارنده قرار دهید که قسمت خاکستری آسمان را در منظره یاب شما بپوشاند. برای ارزیابی این که به درستی آن را تراز کرده اید یا نه، دکمه پیش نمایش عمق میدان (depth of field preview) را، در صورت وجود، بر روی دوربین خود فشار دهید به طوری که منظره یاب تاریک شود.

  • انتخاب سه پایه

سه پایه لوازم جانبی ضروری برای عکاسی چشم انداز هستند. آنها نه تنها اجازه می دهد شما را به افشای برای مدت زمان طولانی بدون هیچ گونه نگرانی در مورد تکان دادن دوربین ، اما روند عکس گرفتن نیز آهسته کرده تنظیم یک محیط دقیق تر ، یک ترکیب آسان تر است، و شما قادر خواهید بوددر حالی که در انتظار هستند برای نور به آن بهبود بخشد. دوربین خود را در موقعیت ، آماده برای سقوط عکاسی رها کنید.

یکی از بهترین سه پایه های آلیاژی Manfrotto 055، یا اگر یک چیز کوچک تر می خواهید، Manfrotto 190 می باشد. هر دو می توانند با یک سر ۱۱۵ Super 3D یا یک سر منیزیومی۴۶۰Mg جور شوند. اگر شما یک سه پایه فیبر کربن سبک تر را ترجیح می دهید، Manfrotto 055MF3 یا Gitzo 1157 را در نظر بگیرید.

این مقاله را بخوانید
نقطه گریز در ترکیب بندی عکاسی

برخی از عکاسان ترجیح می دهند یک کیسه خالی با یک بند به طوری که می توان آن را بیش از یک شانه یا بین قفسه سینه پوشیده شده است. عکاسان دیگر سه پایه در کوله پشتی خود قرار داده است. بنابراین شما می توانید آن را بر روی یک شانه حمل شما همچنین می توانید یک بند به سه پایه خود را وصل کنید.