عکاسی از دید چشم پرنده

عکاسی از دید چشم پرنده

عکاسی از دید چشم پرنده یک راه عالی برای بازی با پرسپکتیو و بخشیدن یک پیچ و تاب جدید به تصاویر است. ولی دانستن اینکه این زاویه دید چه زمانی و چطور کار می کند می تواند کمی مشکل باشد. در این مقاله از نمایندگی نیکون به جذابیت های عکاسی با دید پرندگان و نکات مرتبط با آن خواهیم پرداخت.

تصاویری که با استفاده از عکاسی از دید چشم پرنده ثبت شده‌اند از نظر بصری بسیار قوی و چشمگیر هستند. اما دانستن اینکه چه زمانی و چگونه این دید کار می‌کند می‌تواند کمی سخت باشد.

دید پرنده

چشم پرنده نمای طولانی از یک شی دیده می شود از بالا است. مثل این است که یک پرنده به این جسم نگاه می کند و به همین دلیل به نام او نامگذاری شده است. در عکاسی، هدف از این چشم انداز موقعیتی است که دوربین شما به صحنه نگاه می کند. این می تواند در سطح چشم باشد, به عنوان دید پرنده ، و غیره. چگونه دوربین خود را قرار دهید چشم انداز و تصویر شما را تغییر خواهد داد هیچ قاعده دقیقی و هیچ قانون مشخصی در مورد چگونگی دید چشم پرنده وجود ندارد. برای مثال قانونی در ارتفاع بالا وجود ندارد که شما نیاز به عکاسی داشته باشید.

از دید هوایی اغلب به عنوان مترادف برای نمای پرنده استفاده می شود. اما چشم پرنده نیازی به برداشتن تصویر عکس از بالا نیست. این نوع عکاسی می تواند از آسمان با هواپیمای بدون سرنشین، از هواپیما یا هلی کوپتر باشد. اما برای استفاده از این دیدگاه نیازی به اجاره بالون نیست. می توانید روی نردبان بایستید و به موضوع خود نگاه کنید.

این مقاله را بخوانید
خرید دوربین و لنز دست دوم

تصاویر نمای پرنده اغلب از زاویه ۴۰ درجه گرفته می شوند. اما این قانون ثابت نیست. به بسیاری از عکسهای بالای سر ، تصاویر دید پرنده گفته می شود و از زاویه ۹۰ درجه بالای صحنه گرفته می شوند.

عکاسی از دید چشم پرنده

 

چرا باید از عکاسی با دید پرنده استفاده کنید؟

  • برای برجسته کردن الگوی منحصر به فرد یک منظره

هنگامی که ما در جنگل و یا در ساحل راه رفتن, ما همه چیز را تنها از نقطه نظر خود را از نظر. بسیاری از مردم هرگز از درختان بالا نمی روند و از بالای ساحل پرواز نمی کنند تا یک مرور کلی دریافت کنند.با عکاسی بینایی پرنده شما یک چشم انداز جدید دریافت می کنید. شما می توانید بافت ها و الگوهایی را که مردم از سطح چشم نمی توانند ببینند برجسته کنید.فکر می کنم از الگوهای یک جنگل کاج از بالا. یا امواج و خم ایجاد اشکال منحصر به فرد در اقیانوس. چشم انداز کاملا متفاوت از دید پرنده است.

  • برای دادن احساس قدرت به بیننده

عکس هایی که از زاویه دید پرنده گرفته می شوند می توانند به بیننده نسبت به سوژه احساس برتری بدهند مخاطب وقتی به تصویر نگاه می کند احساس قدرت می کنند. آنها تبدیل به ابرقهرمانی می شوند که به موضوع زیر نگاه می کند. می توانید از این شیوه برای روایت داستانی با عکس های خود استفاده کنید.

عکاسی از دید چشم پرندهبه عنوان مثال، اگر از کودکی که اقدام ناشایست انجام داده است عکاسی می کنید ، می توانید این موضوع را از دید پرنده ثبت کنید گویا بیننده والدینی است که در مورد رفتار کودک نگاه کنترلی دارند.
دید پرنده می تواند به بیننده احساس دهد که از سوژه پایین خود محافظت می کند. می تواند ابزاری قدرتمند برای ایجاد عکاسی مستند و اجتماعی باشد. با استفاده از این پرسپکتیو می توانید میزان حق امتیاز بیننده نسبت به موضوع عکس را برجسته کنید.

این مقاله را بخوانید
عکاسی از کجا شروع شد
  • ثبت فرم‌ها و اشکال از بالا

ساختمان ها اغلب دارای اشکال و گونه های جذاب هستند که ما نمی توانیم از چهره زمین ببینیم. اما از بالا زیبایی خالص خود را نشان می دهند. هنگامی که شما در سازه های معماری مانند برج ایفل نگاه از زمین, به نظر می رسد بزرگ باشد. اما شما کل ساختار با شکوه را نمی بینید. اگر شما فراتر از بروید و به یک دیدگاه بالاتر برسید, این ساختمان بین بقیه از نظر ساختمان های دیگر درخشنده تر می شود و تبدیل به شاهکارهای خیره کننده معماری می شوند.