رونمایی دوربین‌های Z30 و Z8 نیکون

براساس شایعات اخیر، نیکون طی سال جاری میلادی به‌صورت رسمی از دوربین‌های جدید خود بنام Z30 و Z8 رونمایی می کند. این دوربین‌ها احتمالاً در اواخر ۲۰۲۰ یا اوایل ۲۰۲۱ عرضه می شوند.

جدیدترین اخبار به‌نقل از منابع آگاه گفته شده که دوربین‌ عکاسی نیکون زد ۳۰ (Nikon Z30) و نیکون زد ۸ (Nikon Z8) برای معرفی در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. نیکون قصد دارد این دوربین ها را همین امسال یا اوائل سال آینده‌ی میلادی به بازار عرضه نماید.

چندی قبل برخی رسانه‌ها انتظارات خود را از دوربین‌های نیکون برای سال۲۰۲۰ اعلام کرده بودند و ظاهراً بیشتر دوربین‌های این فهرست‌ به‌مرور زمان در حال ارائه شدن هستند. به‌نظر میرسد نیکون قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی دو یا سه دوربین جدید دیگر را رسماً رونمایی کند.

رونمایی دوربین‌های Z30 و Z8 نیکون

جدیدترین دوربین‌های بدون آینه‌ی سری Zنیکون برای سال۲۰۲۰ شامل Z8 و Z30 می باشند. اینگونه که رسانه‌ها می‌گویند، نیکون زد۸ قرار است دوربینی حرفه‌ای از نوع دوربین‌های بدون آینه‌ی فول فریم به بازار عرضه شود. همچنین نیکون زد۳۰ جزء دوربین‌های بدون آینه‌ی دارای حسگر APS-C می باشد. تاکنون نام و مشخصات احتمالی مدل سوم دوربین‌های نیکون برای سال۲۰۲۰ اعلام نشده است.

افزون بر موارد گفته شده دوربین DSLR نیکون D880 (بعنوان جانشین D850 ) و دوربین بدون آینه‌ی نیکون Z8 هر دو دارای حسگری با وضوح۶۰ مگاپیکسل می باشند و مشخصات فنی مشابهی دارند. درواقع گفته می‌شود ارتباط بین دو دوربین مورد بحث همچون ارتباط بین دو دوربین نیکون D780 و نیکون Z6 خواهد شد.

بر این اساس، نیکون قصد دارد دوربین‌های زیر را در سال جاری میلادی رونمایی کند:

این مقاله را بخوانید
فروش محصولات نیکون

دوربین‌های بدون آینه‌ی موردانتظار نیکون برای سال ۲۰۲۰

۱- نیکون زد ۳۰ (Nikon Z30)؛ مجهز به حسگر APS-Cو بدون منظره‌یاب الکترونیکی (EVF)
۲- نیکون زد ۸ (Nikon Z8)؛ دوربین حرفه‌ای از نوع دوربین‌های بدون آینه‌ی فول فریم که احتمالاً در اواخر ۲۰۲۰ یا اوایل ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.
۳- یک دوربین بدون آینه‌ی فول فریم دیگر سری Z نیکون با نام نامشخص که قرار است ضعیف‌تر از  Z7  باشد و احتمالاً جانشین Z5 یا Z6  خواهد شد.

دوربین نیکون زد ۸ و نیکون D880 (نام منتسب‌به مدل جدید دوربین D850 ) محصولاتی بسیار مورد انتظار هستند و همانطور که گفتیم قرار است شباهت‌های زیادی باهم داشته باشند. ناگفته نماند دو دوربین Z7 و D850 از حسگر ۴۵/۷ مگاپیکسلی استفاده می شود و در زمینه‌ی ثبت تصاویر باکیفیت توانایی بسیار خوبی دارند.

بهره‌مندی دو دوربین جدید سری Z وD از حسگر ۶۰ مگاپیکسلی اتفاقی مهم محسوب می شود و تغییراتی درخور توجه در تجربه‌ی عکاسی آن‌ها اعمال میکند. این دوربین‌ها مخصوص عکاسانی خواهد بود که بدنبال دوربینی با حسگر وضوح بالا هستند.

نیکون زد ۸ علاوه بر بهره‌مندی از حسگر۶۰ مگاپیکسلی فول فریم دارای درگاه کارت حافظه‌ی دوگانه برای کارت‌های SD و CFexpress می باشد.گفته می‌شود که نیکون قصد دارد دوربین زد ۸ را پیش‌ از معرفی مدل جدید D850 معرفی نماید.

در پایان معرفی دوربین نیکون Z50 ، به اطلاع دوستداران محصولات نیکون می رسانیم:  برای اطلاع از قیمت دوربین های نیکون ، لنز و تجهیزات عکاسی به نمایندگی نیکون مراجعه نمایند. راههای ارتباطی با نمایندگی؛ سایت اینترنتی نیکون ، تلفن های ثبت شده در سایت اینترنتی را شماره گیری فرمائید و با کارشناسان زبده نمایندگی نیکون تماس حاصل فرمائید. شما با گرفتن اطلاعات درست از نمایندگی با خاطر آسوده و مطمئن خرید خواهید کرد.

این مقاله را بخوانید
ترفندهای عکاسی کم هزینه