راهنمای خرید دوربین

راهنمای خرید دوربین نیکون

شما برای ورود به دنیای عکاسی به یک دوربین عکاسی مناسب نیاز دارید تهیه ی گران ترین دوربین بازار حتی زمانی که پول ان را هم در اختیار داشته باشید در ابتدا نیاز نیست شما باید به دنبال دوربینی مناسب باشید دوربین عکاسی برای شروع عکسبرداری باید فقط امکانات لازم را داشته باشد. در راهنمای خرید دوربین نیکون ما چند دوربین عکاسی برای مبتدی ها معرفی می کنیم در اینجا خبری از بهترین و گرون قیمت ترین دوربین نیکون نیست زیرا همچین چیزی وجود ندارد و انتخاب بهترین دوربین به نیاز های شما بستگی دارد.

چرا باید یک دوربین DSLR بخرید؟

یکی از ویژگی های دوربین های DSLR تعداد بالای لنز هایی که در باازار نو و دست دوم در اختیار شما قرار دارد.و این موضوع باعث می شود تا از تعداد زیاد لنز ها برای دوربین DSLR خود برای انواع مختلفی از عکاسی ها استفاده کنید.و همینطور بیشتر سیستم ها DSLR فضای کافی را برای رشد در اختیار شما قرار می دهند یا در واقع شما امکان این را دارید تا از دوربین هایی با سایز حسگر های مختلف ولی مانت لنز ثابت استفاده کنید. به همین دلیل می توانید در اینده بدون هیچ نگرانی بابت لنز یک دوربین حرفه ای تر تهیه کنید.

راهنمای خرید دوربین

از تفاوت های بزرگ بین دوربین بزرگ و گران قیمت (DSLR (Digital Single Lens Reflex و همتای کوچک تر ان ها یعنی دوربین های کامپکت وجود دارد:سایز حسگر ها (هرچه سنسور های این دوربین بزرگ تر باشد کیفیت فنی عکس نهایی هم به احتمال زیاد خیلی بیشتر خواهد بود)

دوربین های DSLR نیکون دارای دوسایز سنسور هستند.نوع محبوب تر و متداول ‌تر سنسور APS-C است که سایز آن حدودا ۲۳٫۵ * ۱۵٫۶ است.دوربین هایی با قیمت بالا برای کربران حرفه ای تر با نیاز های بیشتر طراحی شده است و از سنسور های بزرگ تری به نام فول فریم یا FX استفاده می‌کنند. سایز این سنسور ها حدودا ۳۶ * ۲۴ میلیمتر است و ابعاد آن‌ها کم و بیش به اندازه‌ی فیلم ۳۵ میلیمتری موجود در دوربین‌های آنالوگ قدیمی است.

این مقاله را بخوانید
عکاسی از اجسام بی جان

عناصر پایه موجود در یک دوربین DSLR به شرح زیر هستند:

  1. لنز
  2. آینه بازتابی
  3. شاتر
  4. سنسور تصویر
  5. صفحه فوکوس مات
  6. لنز متراکم‌کننده
  7. منشور ۵ وجهی
  8. چشمی/منظره‌یاب

اکثر دوربین های DSLR  حجیم تر و بزرگ تر از تمامی دوربین های Point And Shoot است و قابلیت این را دارد تا در محیط هایی با شرایط نوری کم تصاویری با کیفیت بی نظیری ثبت کند.و از نظر طراحی این دوربین ها تفاوت زیادی با دوربین های انالوگ با لنز قابل تعویض که SLR نام دارد ندارند.و از بزرگ ترین تفاوت های موجود این است که فیلم مورد استفاده در این دوربین ها که با حسگر های الکترونیکی که توانایی ثبت نور را دارند جایگزین شده است.

راهنمای خرید اولین دوربین نیکون

ما در این قسمت شما را با دوربین های نیکون اشنا می کنیم این دوربین های عکاسی توانایی های کاهای جدی و مفیدی را دارند. دوربین های نیکون از سیستم های اتوفوکوس سریع و سنسور های خیلی قوی استفاده می کند و ویژگی های دیگری مثل فیلم برداری HD  نیز دارند. این دوربین هایی که در ادامه ی مطلب به شما معرفی می کنیم دوربین های مبتدی نیکون هستند که استفاده از ان ها و یادگیری با این دوربین ها برای افرادی که تجربه ای در زمینه ای ندارند تازه وارد عرصه ی عکاسی شدند بسیار مناسب است.

نیکون D40

یکی از دوربین های مبتدی نیکون که با موفقیت چشمگیری شما را مواجه می کند دوربین عکاسی نیکون D40 است. از نظر فنی این دوربین ها حتی در سال ۲۰۰۶نیز هم دوربین خیلی فول آپشنی نبود.

در این دوربین سنسور های ۶ مگاپیکسلی استفاده شده ولی انتظار سنسور هایی با بیش از ۱۰مگاپیکسل بود اما با تمام این موضوعات از نظر برخی افراد این دوربین کارایی بسیار خوبی داشت.و خیلی کم پیدا میشد که دوربین عکاسی بهتری با قابلیت های بیشتری در ان زمان پیدا کنید.و بحث اصلی امکانات کافی در دوربین است

این مقاله را بخوانید
موشن بلور و پنینگ در عکاسی

دوربین نیکون D40جدید ترین جایگزین نیکون D40

این دوربین که پس از نیکون D40 یک دوربین با قابلیت ها و توانایی های بروز تر بود به بازار امد و مشخصاتی مثل داشتن یک پردازشگر تصویری EXPEED 4 و دارای حسگر APS-C با رزولوشن ۲۴٫۲ مگاپیکسلی بود و قابلیت فیلم برداری ۱۰۸۰p با نرخ ۶۰fps،و عکاسی پیاپی با سرعت ۵فریم بر ثانیه دارد.و سیستم اتوفوکوس ۱۱ نقطه ای این دوربین امکان ارتباط از طریق بلوتوث و باتری نیز قابلیت های دیگر این دوربین هستند.ولی درهر حال ایده ی ابتدایی دوربین های رده مبتدی خیلی تغییر نکرده است این دوربین کوچک و سبک و استفاده از ان نیز خیلی راحت می باشد در صورتی که خیلی با عکاسی DSLR آشنا نیستید، این دوربین توانایی‌های زیادی دارد و مطمئنا بیشتر از نیازهای شما است.

دوربین نیکون D5600

راهنمای خرید دوربین

یکی دیگر از دوربین های بعدی در فهرست دوربین عکاسی برای مبتدی‌ها دوربین نیکون مدل D5600 می‌باشد که یک لنز ۱۸-۱۴۰ میلی‌متر VR AF-S DX همراه آن است. این لنز یک لنز تله‌ فوتو‌زوم محسوب می‌شود که شما قادرید با استفاده ار ان جزئیات سوژه‌ها در فواصل دور را شکار کنید.

برای مثال ویژگی‌های دوربین D5600 فرمت RAW در عکس‌ها است که به شما این امکان را می دهد تا اعمال تغییرات دلخواه تان را روی عکس می‌دهد. شما می‌توانید سرعت شاتر و میزان  ISO را در محدوده گسترده‌ای تغییر داده و امکان عکاسی در شدت نورهای گوناگون را داشته باشید. این دوربین برای ثبت عکس‌های پیاپی نیز دارای عمکرد مناسبی است. از این رو به عنوان یک دوربین عکاسی مبتدی برای عکاسی ورزشی و حیات وحش بسیار مناسب می‌باشد.

این مقاله را بخوانید
دوربین عکاسی نیکون D3300

سیستم فوکوس خودکار نیکون D5600 در زمان فیلمبرداری یا حالت Live View سرعت پایینی داشته و ممکن است آزاردهنده باشد. ولی در تعقیب سوژه‌های متحرک عملکرد بهتری نسبت به دوربین‌هایی مانند D3500  دارد. کیفیت فیلمبرداری این دوربین نیز Full HD است.

بنابراین نیکون D5600 یک دوربین عکاسی مبتدی مناسب به ویژه برای کسانی است که می‌خواهند تکنیک‌های پیشرفته‌ تری را امتحان کنند. ولی مثل دوربین D3500  به نسبت مبتدی بودن از قیمت بالایی برخوردار است.

دوربین‌های سوپرزوم

دوربین‌های سوپرزوم درکنار نمونه‌های کامپکت و کوچک، در ابعاد بزرگ‌تری نیز تولید و عرضه می‌شوند. این دسته از دوربین‌ها که به بدنه‌ای مشابه با دوربین‌های حرفه‌ای مجهز هستند، شبه SLR‌ یا Bridge نامیده می‌شوند. لقب Bridge‌ بدین‌دلیل به این دوربین‌ها اختصاص یافته است که به‌واسطه بدنه‌ی بزرگ با کلید‌های کنترلی زیاد، گزینه‌ی مناسبی برای آن دسته از کاربرانی است که به‌دنبال آموزش استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای و اعمال تنظیمات دستی هستند.

دوربین های سوپرزوم علاوه بر مدل های کامپکت و کوچک در اندازه های بزرگتر تولید و عرضه می شوند. این دسته از دوربین ها شبه DSLR یا Bridge نامیده می شوند که به بدنه ای مشابه دوربین های حرفه ای مجهز هستند. این دوربین ها به دلیل بدنه بزرگ با کلیدهای کنترلی زیاد به پل لقب گرفته اند، برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال آموزش استفاده از دوربین های حرفه ای و اعمال تنظیمات دستی هستند، انتخاب خوبی است.

راهنمای خرید دوربین

یکی از مباحث مهم در عکاسی، تنظیم کادر تصاویر است. عکاسان حرفه‌ای باتوجه‌به تجربه‌ی خود، با نزدیک یا دور شدن از سوژه بهترین کادر ممکن را تنظیم می‌کنند؛ اما برای عکاسان ابتدایی برای آموزش و تنظیم بهترین کادر ممکن، دوربین‌های سوپرزوم پیشنهاد می‌شود؛ زیرا با گستره‌ی بالای زوم می‌توان به‌راحتی تمامی کادر‌ها را آزمایش کرد و درنهایت بهترین نمونه‌ی ممکن را برای ثبت تصویر انتخاب کرد.