راز‌ عکس حـرفـه‌ای‌ها

راز‌ عکس حـرفـه‌ای‌

اگر شما با دوربین های دیجیتال حرفه ای و نیمه حرفه ای کار می کرد, شما باید درخواست کرده اند و یا ناخواسته با عکس در فرمت RAW بر روی کارت حافظه دوربین خود را برخورد. Raw ، jpeg و tiff: شما می توانید عکس های خود را در این سه فرمت را قرار دهید.در ادامه نمایندگی نیکون راز‌ عکس حـرفـه‌ای‌ دارند را توضیح دهید.

فرمت RAW فعال از تنظیمات دوربین خود را حالت RAW از عکس است ، اجازه می دهد شما را به صرفه جویی در تمام اطلاعات ثبت شده با سنسور دوربین ذخیره کنید. این باعث می شود آن را آسان برای فشرده سازی و یا ویرایش عکس های خود را و ذخیره عکس های خود را در بالاترین کیفیت انجام دهید..

می توان گفت که تمام دوربین های دیجیتال از افراد عکاسی در فرمت raw استفاده می کنند ، اما برای راحتی کاربران آن در تغییر فرمت پردازش به فرمت jpeg. تا کنون همه چیز خوب به نظر می رسد اما واقعیت این است که شما باید بیشتر اطلاعات از دوربین خود را برای ویرایش عکس و رایانه خود را یک ظرفیت بالاتر نسبت به دوربین برای پردازش تصویر. در نتیجه باید گفت اما به طور کلی عکس jpeg به چیزی است که شما انتظار می رود نزدیک است و در نتیجه قابل قبول در می دهد اما فرمت raw این اجازه خواهد داد که شما برای افزایش کیفیت عکس ها فراتر از هر چیزی که شما تا به حال تجربه از محل در اختیار داشته باشید.

این مقاله را بخوانید
شراره ی نوری لنز

راز‌ عکس حـرفـه‌ای‌

علاوه بر این ویژگی‌ها باید به این نکته هم توجه کرد که کار کردن با فرمت raw چندان بدون دردسر نیست و برای دست پیدا کردن به عکس مورد نظرتان، باید دست به دامن فتوشاپ شوید. همچنین اگر از دوربین‌های نیکون استفاده می‌کنید، عکس‌های raw در این دوربین با پسوند NEF ذخیره می‌شود.

گام اول

در گام اول و قبل از هر چیز باید بدانید اگر از نسخه‌های قدیمی‌تر از cs5 فتوشاپ استفاده می‌کنید، برای بازکردن فرمت raw باید از یک پلاگین استفاده کنید تا نرم‌افزار شما قابلیت باز کردن این عکس‌ها را داشته باشد. عبارت photoshop plugin raw را در گوگل باتوجه به نسخه فتوشاپ خود جستجو کنید، سپس فایل مورد نظر را دانلود کنید و به نشانی نصب نرم‌افزار بروید و در فولدر plug-ins آن را کپی کنید. به طور مثال آدرس روبه‌رو C:|program files‌‌|adobe|photoshop Cs4|plug-ins‌‌ در بیشتر دستگاه‌ها مقصد اصلی برای انتقال فایل پلاگین شماست.

پس از آن ، دوباره نرم افزار را باز کنید و عکس را در فرمت RAW در فتوشاپ تماس بگیرید. البته این مشکل حل شده است از نسخه های CS5 به عنوان یک کل و اگر شما تا به تاریخ و با استفاده از final نسخه اولیه افزونه اضافه شده به این نرم افزار به طور پیش فرض. پس از باز کردن عکس مورد نظر در مسیر منوی فایل ها و انتخاب گزینه باز در فتوشاپ ، عکس شما در پنجره خام دوربین باز می شود. اگر شما توجه داشته باشید که مدل دوربین خود را نیز در نوار منوی بالا نمایش داده شود.

این مقاله را بخوانید
راهنمای منیپولیشن

پنجره camera

همان‌طور که می‌بینید عکس شما در پنجره camera raw باز شده و می‌توانید با انتخاب دکمه open image در گوشه راست پایین صفحه، عکس مورد نظرتان را در فتوشاپ باز کنید یا با انتخاب دکمه save image در گوشه چپ پایین صفحه، عکس را به هر فرمتی که می‌خواهید تغییر دهید و ذخیره کنید. از این پنجره براحتی نگذرید، زیرا امکاناتی در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید کارهای متفاوتی انجام دهید.

قطره‌ چکان

در بالای کادر عکس، نواری از ابزارهای مختلف وجود دارد. دو ابزار اول که با شکل ذره‌بین و دست نشان داده شده است، به شما امکان بزرگنمایی و جابه‌جایی عکس را می‌دهد. ابزار سوم که به شکل قطره‌ چکان است و white blance نام دارد به شما کمک می‌کند اجسام درون عکس را به رنگ‌های طبیعی‌شان تبدیل کنید. برای این کار اول روی آیکون white blance کلیک کنید، حال ابزار برای شما فعال شده است.

یکی از اجسامی را که دقیقا به رنگ واقعیش ثبت شده، انتخاب کنید. همان طور که می‌بینید رنگ‌های اجزای دیگر نیز به صورت خودکار به رنگ طبیعی‌شان در‌می‌آیند. ابزار بعدی targeted adjustment tool نام دارد. این ابزار مرکز نور را به تصویر تابیده شده معین می‌کند. قسمتی از عکس را که قرار است مرکز نور باشد انتخاب کنید، سپس ماوس را به سمتی که می‌خواهید حرکت دهید تا تغییرات اعمال شود. ابزارهای بعدی مانند crup، red eyes و spot کاربردی مانند فتوشاپ دارند و می‌توانید در ویرایش عکستان از آنها بهره‌مند شوید.