دگرگونی تاریخ عکاسی با دوربین نیکون

کدام دوربین نیکون تاریخ عکاسی را دگرگون ساخت؟

تاریخ عکاسی از بدو پیدایش تا امروز شاهد تغییرات بزرگ و کوچکی در ساختار خود بوده است. در این مقاله تصمیم دارم دوربینی از برند نیکون را معرفی کنم که در تاریخ عکاسی با همه  فراز و نشیب هایش ، پیشرو و پیشگام بود. برای اطلاع از اخبار و اطلاعات روز درباره دوربین های نیکون به سایت رسمی نمایندگی نیکون مراجعه فرمائید.

از اولین دوربین‌های عکاسی، یعنی همان دوربین‌های سوراخ‌سوزنی که به آبسکورا یا جعبه‌ی تاریک هم معروف بودند، گرفته تا فیلم‌ ۳۵ میلی‌متری و دوربین گوشی‌های هوشمند امروزی، تجهیزاتی که عکاسان برای ثبت تصویر بکار گرفته اند، همگی مسیر تکاملی بسیار طولانی را طی کرده اند تا به امروز برسند.

دگرگونی تاریخ عکاسی با دوربین نیکون

درک ما از عکاسی و کاربرد آن در زندگی روزمره، روزبه‌روز در حال تغییر، تحول و پیشرفت می باشد و سازندگان سعی می کنند تا تجهیزات جدیدی را تولید نمایند تا نیازهای روز عکاسان را تأمین نمایند.

دوربین‌های جدید، هر روزه و به‌صورت کاملاً پیوسته وارد بازار می شوند، اما نشانه‌ی زیادی از پیشرفت و تکامل بزرگی در آن‌ها دیده نمی شود؛ و کمتر دوربینی را سراغ داریم که بتواند جایگاه محکمی در تاریخ عکاسی جایگاهی برای خود ایجاد کرده باشد. در این مقاله سعی داریم دوربینی از برند نیکون را معرفی نمائیم که برخلاف این مسیر گام برداشته است. این دوربین‌ انقلابی در صنعت عکاسی بوجود آورد. البته هنوز هم این دوربین در‌ رونق و پویایی این صنعت سهم به‌سزایی دارد، و از آن به نیکی‌ یاد می‌شود.

این مقاله را بخوانید
جدیدترین مشخصات دوربین نیکون Z5 !

 

نیکون F  (سال ۱۹۵۹)

در سال ۱۹۵۹ نیکون اولین دوربین SLR تک لنزی بازتابی خود را معرفی و عرضه نمود، که به نام نیکون F شناخته میشد. تمامی امکانات این دوربین، مانند منظره‌یاب پنتاپریسم یا منشور پنج‌وجهی آینه‌ای ، آینه‌ی بازگشت فوری، و لنزهای مانت تعویض‌پذیر، در محصولات قبلی سایر شرکت‌ها نیز استفاده و بکار رفته بود.

چیزی که نیکون F را از بقیه متمایز ساخته است؛ این بود که این دوربین تمامی ویژگی‌ها را با هم و در یک دوربین بکار برده است و در واقع نیکون Fدوربین پیشرویی بود که تمامی امکانات صنعت عکاسی تا به آن روز بکار گرفته بود، را در یک دوربین جای داده بود.

بزرگ‌ترین شاهد کیفیت بالای این دوربین، دوام و طول عمر زیاد و امکان استفاده آن در شرایط مختلف بود. تولید نیکون F تا سال ۱۹۷۳ ادامه داشت و مورد استقبال گسترده‌ی عکاسان ‌خبری در سراسر جهان قرار گرفت.

از مشهورترین آن‌ها می‌توان به دان مک‌کولین، عکاس برجسته‌ی جنگ اشاره نمود؛ که در دوران جنگ ویتنام گلوله‌ای به دوربین نیکون F او اصابت کرد و جانش را نجات داد. در ضمن ابتدای دهه۷۰ میلادی، نمونه‌ی اصلاح شده این دوربین، در مأموریت ایستگاه فضایی اسکای‌لب استفاده شد.

ما شاهد تأثیرات نیکون F حتی در دوربین‌های مدرن امروزی نیز هستیم. به‌عنوان مثال، مانت F نوعی لنز مانت است که هنوز هم در دوربین‌های DSLR نیکون استفاده می شود.

این دوربین‌ که در این مقاله به آن‌ اشاره شد، همان‌طور که چرایی و چگونگی عکاسی را متحول ساخت، تعریف تازه‌ای از ماهیت و مفهوم عکاس نیز ایجاد کرد و نیم‌نگاهی به گذشته، به ما کمک می‌نماید که ببینیم چه راه طولانی و سختی را طی نموده ایم.

این مقاله را بخوانید
نمایندگی اصلی نیکون

بعد از بررسی دگرگونی تاریخ عکاسی با دوربین نیکون ، به اطلاع دوستداران محصولات نیکون می رسانیم:  برای اطلاع از قیمت دوربین های نیکون ، لنز و تجهیزات عکاسی به نمایندگی نیکون مراجعه نمایند. راههای ارتباطی با نمایندگی؛ سایت اینترنتی نیکون ، تلفن های ثبت شده در سایت اینترنتی را شماره گیری فرمائید و با کارشناسان زبده نمایندگی نیکون تماس حاصل فرمائید. شما با گرفتن اطلاعات درست از نمایندگی با خاطر آسوده و مطمئن خرید خواهید کرد.