دوربین عکاسی دانشجویان

دوربین عکاسی دانشجویان

اولین و مهمترین موضوع در اولویت‌های رشته عکاسی، در اختیار داشتن یک دوربین عکاسی دیجیتال است. شاید تصورش را هم نکنید اما بعد از اندکی تحقیق متوجه خواهید شد که با تنوعی که در نوع دوربین ها و همچنین برندهای مختلف وجود دارد انتخاب سختی پیش روی شماست.نمایندگی نیکون این بار در یکی دیگر از سری مقالات راهنمای خرید دوربین عکاسی دانشجویان ، قصد داریم بهترین دوربین مناسب رشته عکاسی را به شما معرفی کنیم.

نیکون D5600

در کلاس های عکاسی و کارگاه ها صحبت های زیادی در مورد یک دوربین خوب وجود دارد. نیکون D5600 یکی از پیشنهادات این کلاس هاست و برای یک دانشجو یا هنر آموز عکاسی مناسب است.
سنسور ۲۴ مگاپیکسلی این دوربین عکس هایJPEG فوق العاده ای تولید میکند و کیفیت تصویر Raw دوربین از نظر دامنه دینامیکی و عملکرد در نور کم منحصر به فرد است. این دوربین جمع و جور است ولی کنترل های آن کوچک و آزار دهنده نیستند.

دوربین عکاسی دانشجویان

D5600 یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی است که به دنبال یک دوربین DSLR دیجیتال جمع و جور هستند که هم استفاده از آن اسان باشد و هم تصاویر عالی بگیرد. این دوربین بهترین انتخاب برای علاقه مندانی که نیاز به دیال کنترل دوم دارند نیست، اما برای کسانی که به دنبال دوربینی برای یادگیری و ارتقای خود هستند، انتخاب D5600 بسیار عالی است

اوتوفوکوس و منظره یاب

این دوربین در محدوده کلاس خود دارای بهترین اوتوفوکوس و منظره یاب است. اوتوفوکوس نمای زنده آن با لنزهای AF-P  (سری لنز های نیکونی که برای فیلم برداری مناسبند و صدای موتورفوکوس به شدت کاهش یافته و سرعت عمل فوکوس بسیار بالا تر می باشد)، عملکرد بهتری دارد ولی کمی از سیستم فوکوس Dual Pixel کنون عقب میماند. به عبارت ساده تر, این دوربین با کیفیت عالی و یک دوربین با کیفیت برای سال های بسیاری باقی خواهد ماند.

این مقاله را بخوانید
ثبت آسمان های زیبا و جذاب

نیکون D3500

یکی دیگر از دوربین های همه کاره مناسب رشته عکاسی نیکون D3500 است. این دوربین می‌تواند تصاویر را از طریق بلوتوث با گوشی‌های هوشمند به اشتراک بگذارد و حالت راهنمای آن نیز تمام قابلیت‌های مهم دوربین را به صورت Real-time برای شما توضیح می‌دهد. همین قابلیت باعث شده است این دوربین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عکاسان مبتدی نیز باشد. محدوده ایزو این دوربین ۱۰۰-۲۵۶۰۰ است و می‌توانید با سرعت ۵ فریم بر ثانیه به صورت پی در پی عکاسی کنید. تنها نکته منفی این دوربین این است که صفحه نمایش ۳ اینچی آن لمسی نیست و باید توسط کنترل‌های روی دوربین از آن استفاده کنید.

نیکون D7500

یکی دیگر از دوربین هایی که مناسب رشته عکاسی ، می‌تواند D7500 باشد. این دوربین از یک سنسور ۲۰٫۹ مگاپیکسلی DX استفاده می‌کند و می‌تواند با سرعت ۸ فریم بر ثانیه عکاسی کند. به همین دلیل است که این دوربین یکی از انتخاب‌های عکاس‌های ورزشی هم هست.

دوربین عکاسی دانشجویان

محدوده ایزو ۵۰-۱۶۴۰۰۰۰ به این معنی است که می‌توانید در تاریک‌ ترین محیط‌ها نیز از این دوربین استفاده کنید. فوکوس خودکار توسط یک سیستم اتوفوکوس Multi-CAM 3500DX II با ۵۱ نقطه فوکوس خودکار و ۱۵ نقطه Cross-type انجام می‌شود. شما می‌توانید کادربندی عکس‌های خودتان را هم از طریق منظره‌یاب اپتیکال و هم صفحه نمایش LCD چرخان ۳٫۲ اینچی انجام دهید و با استفاده از اتصال وای‌فای یا بلوتوث دوربین خودتان را از راه دور و از طریق گوشی موبایل کنترل کنید.