دلایلی برای خرید لنز نیکون 70-24 میلی‌متری

لنز نیکون ۷۰-۲۴ میلی‌متری

ازآنجایی‌که لنز تله ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری درزمینهٔ‌های مختلف عکاسی، از عکاسی پرتره گرفته تا رویدادهای ورزشی و حیات‌وحش کاربرد دارد، در اختیار داشتن بهترین لنز تله ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری برای بسیاری از عکاس‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. بی دلیل نیست که عکاس‌های حرفه‌ای به سراغ بهترین لنزهای تله ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری با دیافراگم f/2.8 که ترکیب شگفت‌انگیزی از سرعت، فاصله کانونی مناسب و عملکرد خوب در محیط‌های کم‌نور ارائه می‌کنند .امروز قراره دلایلی برای خرید لنز نیکون ۷۰-۲۴ میلی‌متری را باهم برسی کنیم.

دلایلی برای خرید لنز نیکون ۷۰-۲۴ میلی‌متری

برای کاربران نیکون، یکی از لنزهای زوم اصلی، لنز نیکون – AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8 E ED VR است. یک لنز زوم فوق‌العاده با کیفیت، با پراکندگی آسفریکال فوق‌العاده پایین و همراه با سه عنصر آسفریکال و یک عنصر با ضریب شکست بالا برای کاهش معضلاتی مانند اعوجاج رنگی که همه و همه باعث می‌شوند تا کیفیت تصویر هر چه بیشتر افزایش یابد. علاوه بر این، این لنز دارای کوتینگ‌ها یا پوشش‌های نانو کریستال، Super Integrated و فلوئور برای ایجاد حفاظت کامل و افزایش انتقال نور می‌باشد.

این لنز همچنین با مانت کانن و نیکون نیز موجود است. سیستم Silent Wave Motor AF در فوکوس کردن بسیار سریع است و سیستم کاهش ارتعاش تا چهار استاپ جبران لرزش را عرضه می‌کند. در کیفیت کلی تصویر، این لنز با سایر گزینه‌های این لیست برابر است که البته سیستم VR این لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری یکی از نکات برجسته آن است.

دلایلی برای خرید لنز نیکون 70-24 میلی‌متری

در صورت استفاده از لنز ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری روی دوربین‌های APS-C، فاصله کانونی معادل لنز به ۳۰۰-۱۰۵ میلی‌متر در دوربین‌های نیکون و در دوربین‌های کانن به مقدار ۳۲۰ – ۱۱۲ میلی‌متر خواهد رسید. این لنز ۲۰۰-۷۰ میلی‌متری مجهز به با دیافراگم f/2.8 اندازه و وزن ۱۰۷۰ گرم است.

این مقاله را بخوانید
بهترین لنزهای مبتدی نیکون

این لنزها وزنی در حدود ۵/۱ کیلو‌گرم دارند و چندان سنگین نیستند؛ ولی درصورتی‌که بخواهید آن را در کنار دوربین DSLR فول فریم و لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/2.8 و سایر لوازم جانبی دوربین در کیف به همراه داشته باشید، وزن آن نسبتا بیشتر خواهد شد. بسیاری از سازندگان دوربین نیز مدل ۲۰۰ – ۷۰ میلی‌متری با دیافراگم f/4 را پیشنهاد می‌کنند. به‌طور طبیعی این لنزها یک استاپ کندتر هستند؛ در نتیجه نمی‌توانید شاتر سریع یا عمق میدان کمی داشته باشید. هرچند که بسیار کوچک هستند و به نسبت وزن و قیمتشان کیفیت تصویر خوبی دارند.

عدسی‌ها

نیکون برای افزایش کیفیت در این لنز زوم از اپتیک بسیار پیشرفته‌ای استفاده کرده است. لنز نیکون Nikkor 24-70mm ED شامل سه عدسی ED و عدسی‌های غیر کروی PGM می‌باشد که با استفاده از آن‌ها،‌ می‌توان پراکندگی رنگی را کاهش داد و حتی با بازترین دهانه‌ی دیافراگم، تصاویری با شارپنس بالا و پرکنتراست ثبت نمود. همچنین در پوشش این عدسی‌ها از Nano Crystal و پوشش اختصاصی و پیشرفته‌ی نیکون به نام Super Integrated استفاده شده که به کمک آن پدیده‌ی شبح‌وارگی و فلر یا بازتاب خیره کننده‌ی نور، کاهش میابد.

دلایلی برای خرید لنز نیکون 70-24 میلی‌متری

پوشش بدنه لنز

سه عنصر پراکندگی بسیار کم برای ایجاد شفافیت و دقت بیشتر رنگ ، انعطاف پذیری رنگ و انعطاف پذیری رنگ را تا حد زیادی کاهش می دهد.
یک پوشش نانو کریستال و یک پوشش فوق العاده مجتمع برای سرکوب بازتابنده های داخلی ، شعله ور شدن و شبح سازی برای بهبود کنتراست و دقت رنگ هنگام کار در شرایط روشنایی شدید ، به عناصر جداگانه اعمال شده است.

این مقاله را بخوانید
مقایسه لنز های 50 میلیمتر نیکون