تفاوت میکروفون های بی سیم و سیم دار و رومیزی

تفاوت میکروفون های بی سیم و سیم دار و رومیزی

اما زمانی که شما به جهان میکروفن ها نزدیک تر می شوید، با وجود انواع زیاد این محصولات ، به شما قاعدتا گیج خواهید شد! انواع میکروفن بی‌سیم, میکروفن های سیم‌دار, رومیزی, میکروفون‌های قلمی و شات گان , هدمیک و انواع دیگر طراحی شده برای کار, در بازار دیده می شود. در نگاه اول ممکن است گیج کننده باشد.اما اگر با کاربرد این محصولات آشنا شوید، انتخاب از میان آن‌ها دیگر آن‌قدر هم سخت نخواهد بود. در این بخش از نمایندگی نیکون می‌خواهیم تفاوت میکروفون های بی سیم و سیم دار و رومیزی را بررسی کنیم.

دنیای میکروفون‌های سیم‌دار

این میکروفن, در میان آن‌ها است که قدیمی ترین و جدیدترین انواع را می توان یافت, انتقال امواج از طریق کابل های مسی را انجام می‌دهند.

تفاوت میکروفون های بی سیم و سیم دار و رومیزیمعمولا هنگامی که صحبت از میکروفن سیمی می شود, اکثر مردم فرض می کنند که آنها با دردسر تمام نشدنی سیم‌های بلند و دست‌وپاگیر مواجه خواهند بود. بله; این ممکن است یک اشکال عمده ای از میکروفن سیمی, اما از سوی دیگر, این اشکال را نمی توان با استفاده از آنها نادیده گرفت.

هر چقدر هم دنیای گجت‌های وایرلس پیشرفت کند؛ احتمال اختلال در امواج و کیفیت پایین در دریافت آن‌ها وجود دارد؛ مشکلی که میکروفون‌های سیم‌دار از آن مبرا هستند. یک میکروفون سیم‌دار می‌تواند با توجه به مشخصات خود یک کیفیت واقعی از ضبط صدا را تولید کند.

دنیای میکروفون‌های بی‌سیم

در جهان از میکروفن های بی سیم, میکروفن یقه با تنوع زیادی خود بسیاری از اعضای این دسته را تشکیل می دهند. اما بزرگترین مزیت این محصولات است و اجازه می دهد در زمان ضبط صدا بدون توجه به سیم روی زمین حرکت به راحتی و انرژی خیلی بیشتری داشته باشید.

این مقاله را بخوانید
نکات عکس های شارپ

میکروفون این موضوع برای ضبط انواع محتواهای ویدیویی و اجراهای زنده که حرکت در آن‌ها ضروری است، مزیتی غیر قابل چشم‌پوشی محسوب می‌شود. در این محصولات یک میکروفون و یک گیرنده وجود دارد، که سیگنال‌های صوتی را به امواج الکترونیک تبدیل می‌کند. گیرنده میکروفون می‌تواند کوچک و قابل حمل باشد؛ این قابلیت را در میکروفون‌های هاش اف می‌بینیم؛ یا گیرنده‌ای رومیزی و بزرگ که لازم است آن را جایی در نزدیکی میکروفون قرار داد.

تفاوت میکروفون های بی سیم و سیم دار و رومیزی

تفاوت میکروفون های بی سیم و سیم دار و رومیزیممکن است که در میکروفون‌های بی‌سیم خبری از سیم‌های دست‌وپاگیر نباشد؛ اما آزادی حرکت افراد هم وابسته به قابلیت دریافت امواج گیرنده است. بیشتر گیرنده‌ها تا مسافت ۱۰۰ متری را پوشش می‌دهند و البته باید در نظر داشته باشید که هرچه از گیرنده دور باشید، امکان ضعیف شدن صدا وجود دارد.

و حالا میکروفون رو میزی

میکروفن رومیزی دسته ی دیگر از میکروفون است که ممکن است کمتر شناخته شده و با توجه به کاربر محدود خود استفاده می شود. این میکروفن طراحی شده و هر دو بی سیم و باسیم ارائه شده و مفید ترین زمانی که یک فرد یک مکان خاص برای تولید محتوا انتخاب کرده است.

میکروفون از این محصولات بیشتر برای ضبط پادکست، محتواهای صوتی، بازی‌های آنلاین، کنفرانس‌ها، ضبط‌های استودیویی و خوانندگی می‌توان استفاده کرد. از آنجایی که میکروفون روی پایه قرار می‌گیرد، درگیری برای ضبط کمتر است. اما برای اینکه کیفیت صدا متفاوت نباشد، باید زاویه سر و فاصله آن نسبت به میکروفون در حالتی ثابت قرار بگیرد.

تفاوت میکروفون های بی سیم و سیم دار و رومیزیدر سال‌های اخیر برخی کمپانی‌ها مثل بویا انواع کیت میکروفون‌های رومیزی را برای تولید محتوای تصویری در خانه طراحی کرده‌اند. به عنوان مثال با خرید کیت صدابرداری بویا مدل BY-VG330 یک مجموعه کامل از سه پایه برای دوربین، میکروفون قابل نصب روی گوشی موبایل با لرزشگیر و تعدادی از وسایل دیگر را خواهید داشت که امکان تصویربرداری در هر محیطی را با یک گوشی هوشمند ساده هم به‌وجود می‌آورد. اما در کنار این کیت صدابرداری انواع حرفه‌ای‌تری هم از میکروفون‌های رومیزی وجود دارد که برای کنفرانس‌ها بهترین انتخاب هستند.

این مقاله را بخوانید
عکاسی مینیمال

در این میان کمپانی آدیوتکنیکا محصولات متنوعی را روانه بازار کرده که با توجه به بودجه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال میکروفن آدیو تکنیکا Audio-Technica Pro49Q یکی از اقتصادی‌ترین میکروفون‌های رومیزی است که با قابلیت تنظیم گردن میکروفون و داشتن ارتفاع مناسب، کاربری‌های مختلفی را پوشش می‌دهد.