ترند های اخیر عکاسی

امروز در این مقاله از نمایندگی نیکون قرار است به ترند های اخیر عکاسی بپردازیم. فناوری دوربین و ویرایش عکس طی یک دهه پیشین  به سرعت تغییر کرده است. در گذشته ، تنها تعداد کمی  از افراد جزء متخصصین آموزش دیده علاقه مند به عکاسی بودند، زیرا تجهیزات و مدیریت کار به دانش قابل توجهی نیاز داشت. اکنون، عکاسی بسیار راحت تر، مورد پسند کاربران و مقرون به صرفه تر شده است.

تقریباً هر کسی که دارای یک دوربین قدرتمند باشد می تواند عکاسی را به عنوان یک رسانه کشف نماید و روند پیشرفت عکاسی طی سالیان اخیر گویای این نکته است که این زمینه اکنون دیگر تنها محدود به حرفه ای ها نیست!

فونوگرافی

دوربین ها، تلفن های هوشمند و تبلت ها از نظر کیفیت و نرم افزار نسبت به دوربین های حرفه ای به مرحله ی رقابت نزدیک شده اند. هر کسی که دارای تلفن هوشمند یا تبلت است می تواند به راحتی عکسی انداخته، آن را ویرایش کرده و به صورت آنلاین در وب سایت های مختلف و رسانه های اجتماعی قرار دهد.

ترند های اخیر عکاسیعکاسی ماکرو

هم اکنون  جذابیت علم و فن آوری با استفاده از دوربین های پیشرفته، به مردم این امکان را می دهد تا از تصاویر حشره ها، نقشه ها و سایر تصاویری پیشتر دیده نشده بودند میسر شود.

عکاسی از مسیر دود

مسیرهای دودی یکی از محبوب‌ ترین سبک‌های عکاسی بین عکاسان حال حاظر است. اما اینکه چگونه می‌توانیم یک طرح انتزاعی یا یک طرح خلاقانه داشته باشیم، نیازمند پردازش حرفه‌ای در فتوشاپ، پس از ثبت عکس است. پس از گرفتن چند عکس خوب از حرکت دود، یک فایل خالی را در فتوشاپ ایجاد کنید، سپس یکی از تصاویر دود را درون آن کپی کرده و در جای مناسبی قرار دهید. حالت blending mode را روی Screen تنظیم کرده و از Warp Transform برای تغییر شکل مجدد آن استفاده کنید. این روند را ادامه دهید تا ترکیب طیف وسیعی از مسیرهای دودی، یک تصویر جدید را ایجاد کنند.

این مقاله را بخوانید
حالت تقدم شاتر چیست؟

مناظر خوراکی

یکی دیگر از این ترفندهای عکاسی ، نمایش متفاوت‌ تر جهان در جریان روی غذاهاست ! تمام آنچه شما نیاز دارید مجموعه‌ای از فیگورها یا مدل‌های کوچک است. مهم ترین جنبه ایجاد حس روایتی در عکس است.

ترند های اخیر عکاسیعکاسی سبک فاین آرت

تلاش کنید با استفاده از یک سبد و یک چاقوی بسیار تیز، مواد لازم برای تهیه‌ی شام را به ایده‌ای فوق العاده برای عکاسی تبدیل کنید. میوه و سبزیجات را تا حد امکان نازک و یکدست برش بزنید، سپس آنها را روی سبد قرار دهید. با قرار دادن دوربین به طور مستقیم از بالا، می‌توانید زاویه‌ی متفاوتی از آنها را پیدا کنید.

البته برای اینکه کنترل بهتری روی دوربینتان داشته باشید، بهتر است از حالت لایو ویوو استفاده کنید. دیافراگم را روی f/8 تنظیم کنید تا عمق میدان کافی وجود داشته باشد، شاید در بعضی جاها نیاز باشد نوردهی را تا سه استاپ به صورت دستی کم کنید، چرا که نور مستقیم از پایین می‌تواند کارتان را خراب کند.