بهترین دوربین عکاسی طبیعت

بهترین دوربین عکاسی طبیعت

عکاسی از غروب یا طلوع آفتاب در طبیعت به نظر کار خیلی ساده‌ای می‌ رسد اما در شرایطی که از یک عکاسی منظره‌ی حرفه‌ای بپرسید مطمئن به شما می‌گوید که استفاده از یک دوربین خوب کمک زیادی به شما می‌کند.در این مقاله از نمایندگی نیکون قرار است بهترین دوربین عکاسی طبیعت را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

مشخصات بهترین دوربین عکاسی طبیعت

به عبارتی دیگر به عنوان عکاس منظره شما لازم به یک دوربین با سرعت بالا که اتوفوکوس قوی و نرخ فریم بالایی داشته باشد نیاز نخواهید داشت. در مقابل شما باید تلاش کنید دوربینی تهیه کنید که کیفیت تصویر بالایی داشته باشد و بدنه‌ی آن نیز از کیفیت کافی برخوردار باشد تا بتوانید از دوربین خودتان در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کنید.

بهترین دوربین عکاسی طبیعت

کیفیت تصویر خوب برای عکاسی منظره

عکس‌های منظره و طبیعت دوربین شما را به مقداری که عکاسی اکشن ورزشی و یا حیات وحش به چالش نمی‌کشند. با این وجود حتی عکاسی از یک طلوع یا غروب دراماتیک هم احتمال دارد تجهیزات شما را به چالش بکشد. آیا محدوده داینامیک دوربین شما برای عکاسی از همه ی صحنه مناسب است یا ممکن است هایلایت‌ها و سایه‌ها تقطیع می‌شوند؟ آیا رنگ‌ها به درستی نمایش داده می‌شوند؟

بهترین دوربین ضد آب برای عکاسی منظره

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که به عنوان عکاس منظره با آن مقابله می‌شوید آب و هوای بد است. برخی زمان ها برای اینکه بهترین عکس‌های منظره را داشته باشید باید برف، باران و یا حتی برخی اوقات طوفان شن را هم تحمل کنید. در نظر داشته باشید که بعضی موقع ها شن و گرد و خاک می‎‌توانند آسیب خیلی بدتری نسبت به باران به دوربین شما وارد کنند.

این مقاله را بخوانید
بهترین لنزها برای عکاسی از نوزادان

عملکردهای خاص برای عکاسی منظره

بعضی از قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به یک عکاس منظره کمک کنند عکس‌های زیبا و با وضوح بالایی بگیرند. برای مثال می‌توان به ویژگی هایی مثل مقابله کردن با لرزش ناشی از آینه یا سنسور دوربین و یا انتقال پیکسل‌های دوربین (Pixel-Shift) برای افزایش رزولوشن همه ی ان تصویر اشاره کرد. البته در شرایطی که به عکاسی از طبیعت در لوکیشن‌های دور افتاده علاقه‌مند هستید باید دوربینی انتخاب کنید که شارژ باتری آن برای استفاده طولانی کافی باشد و بتوانید آن‌ها را با استفاده از کابل USB یا پنل خورشیدی شارژ کنید.

دوربین عکاسی طبیعت Nikon Z7 از خانواده نیکون

اکثر افراد به دنبال برند ویژه ای می‌گردند. به همین دلیل شاید گزینه‌های قبل را نپسندند و به دنبال یک دوربین نیکون برای کار خود باشند. در این شرایط نیکون پیشنهاد ویژه‌ای برای نیکون‌ بازها دارد. دوربین Nikon Z7 یک بدون آینه با ویژگی‌های قدرتمند برای عکاسی طبیعت است. نگاهی به ویژگی‌های آن داشته باشیم:

  • بهترین دوربین عکاسی طبیعتسنسور ۴۵٫۵ مگاپیکسلی فول‌فریم
  • آیسو ISO از ۶۴ تا ۲۵۶۰۰
  • پایداری تصویر داخلی
  • عکاسی پی در پی ۹ فریم در ثانیه
  • فوکوس خودکار با ۴۹۳ نقطه تشخیص
  • فیلمبرداری ۴K

Canon EOS Rebel T7i دوربین عکاسی طبیعت با قیمت مناسب

وقتی صحبت از دوربین عکاسی در طبیعت باشد و بودجه هم یک محدودیت، درست باید Canon EOS Rebel T7i را در لیست قرار دهیم. این دوربین یک DSLR کراپ فریم است که سنسور ۲۴٫۲ مگاپیکسلی آن امکان به ثبت طبیعتِ زیبای اطراف شما خواهد بود. هر چند نباید انتظار داشته باشیم که در حد SONY a7 IV عمل کند، ولی کانن به خوبی با علمِ رنگ آشناست و همین دلیل باعث می‌شود تا نمایِ شگفت‌انگیز طبیعت را به چشم بیننده برسانید. نگاهی به مشخصات آن داشته باشیم:

این مقاله را بخوانید
عکاسی حرفه ای از ماه

بهترین دوربین عکاسی طبیعت

  • عکاسی پی در پی ۶ فریم در ثانیه
  • آیسو ISO از ۱۰۰ تا ۶۴۰۰
  • فوکوس خودکار با ۴۵ نقطه تشخیص
  • عمر باتری ۶۰۰ شات
  • پشتیبانی از WiFi و بلوتوث
  • وزن ۵۳۲ گرمی