لوازم ضروری برای عکاسی در سفر

لوازم ضروری برای عکاسی در سفر

عکاسی در سفر خود سبکی جداگانه در این حرفه‌ است که تفریح های خاص و مربوط به خودش را دارد. همان‌طور که برای سفر فقط وسایل ضروری را با خود می‌برید و نمی‌خواهید بار زیادی حمل کنید، برای عکاسی در سفر نیز باید بدانید چه لوازم جانبی دوربین را با خود همراه کنید و چه تجهیزات عکاسی‌ای بخرید. در این مقاله نمایندگی نیکون اشنایی با لوازم جانبی دوربین، و ابزار ضروری برای عکاسی در سفر را معرفی خواهیم کرد.

  • لنز زوم و پرایم سریع

سخت ترین قسمت جمع کردن وسایل برای سفر، انتخاب لنز است زیرا همه آن ها مزیت های خودشان را دارند. خیلی خوب می شود که اگر همیشه یک لنز زوم با دیافراگم ثابت به همراه خود داشته باشید مانند Sigma 28-70mm f/2.8 DG DN Contemporary و یک لنز پرایم با دیافراگم عریض مانند Sony 50mm f/1.8 (البته من از این لنز ها استفاده می کنم شما می توانید از برند هایی که خودتون می خواهید استفاده کنید).

۵۰ میلی متر برای گرفتن عکس هایی با جزئیات دقیق و پرتره، فاصله کانونی بسیار عالی است در حالی که ۲۸-۷۰ میلی متر همه جانبه، مناسب برای مناظر ، معماری ، عکسبرداری از دور و ایجاد زمینه بیشتر در پس زمینه است.

لوازم ضروری برای عکاسی در سفر

مطمئناً هیچ کس دلش نمی‌خواهد وسط سفر کارت حافظه‌اش پر شود یا از به خاطر پر شدن تمام ظرفیت کارت حافظه، اطلاعاتش از دست برود. پس بهتر است چند کارت حافظه با خود ببرید و در صورت پر شدن یکی از دیگری استفاده کنید. می‌توانید از کارت‌ حافظه با حجم بالا مثل ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی استفاده کنید یا چند کارت حافظه با حجم کم را به کار بگیرید.

این مقاله را بخوانید
راهنمای فیلترهای لنزها

بهتر است به استفاده از روش دوم که تهیه چند کارت حافظه با حجم کم استفاده کنید چرا که در صورت از دست دادن یا شکست کارت حافظه مشکل این است که به راحتی حل می شود.

خرید سه‌ پایه عکاسی

با اینکه باید یک سه‌پایه برای عکاسی در سفر تهیه کنید ولی نکته‌ی دیگری که باید در خرید سه‌ پایه دقت کنید نوع عکسی است که قصد ثبت آن را دارید. اگر تمایل به ثبت عکس‌ مناظر، سواحل و دریا یا بنا‌های معماری در سفرتان را دارید، یک سه‌پایه‌ی سبک و کوچک نیازتان را برطرف می‌سازد.

اما اگر می خواهید عکاسی از خیابان را دارید یا می‌خواهید بارتان سنگین نشود و کیفتان درهر حالت سبک باشد، بهتر است بی‌خیال خریدش شوید. برخی سه‌پایه‌ها مخصوص عکاسی در سفر طراحی شده‌اند و از جنس کربن و سبک هستند. این سه‌پایه‌ها معمولاً مقرون‌به‌صرفه بوده و از قیمت خوبی برخوردارند.

من به شما سه‌پایه‌ی Hahnel Triad 40 Lite را  توصیه می‌کنم که بسیار سبک و کوچک بوده و تنها با وزن ۱٫۲ کیلوگرم امکان عکاسی عمومی را فراهم می‌کند. البته  می‌توانید پایه‌های مناسب سبک دیگری از شرکت بنرو، مانفرتو، هنل، ونگارد با توجه به بودجه‌ی خود انتخاب کنید.