آموزش عکاسی از محصولات برای سایت

امروز می خواهیم آموزش عکاسی از محصولات برای سایت را برای شما ارئه دهیم . این نوع عکاسی در سایت های فروش، متقاضی دارد و برای نمایش دادن یک محصول برای فروختن در Ebay یا Etsy عالی است. اگر شما بتوانید در این نوع عکاسی مهارت کافی پیدا کنید و از نظر خودتان برای شما رضایت بخش است و درآمد بسیار خوبی می توانید داشته باشید .

اصلی ترین شکل عکاسی از محصولات، یک شیء قرار گرفته در جلوی یک پس مینه سفید یا تک رنگ یکپارچه است. این نوع معمولا در کاتالوگ های محصولات استفاده می شود که می خواهیم آنها را بدون هیچ چیز مخل دیگری نشان دهیم. این نوع عکس ها را برخی اوقات جدا شده (cutout) می نامیم چرا که می توان آنها را به راحتی جدا کرد و در عکسی دیگر به کار برد.

بیشتر عکاسان می توانند در خانه با کمترین مشکل عکاسی از محصولات را انجام دهند. برای عکاسی ایده آل باید حد اقل ۳ یا ۴ فلاش داشته باشید ولی کار با ۲ فلاش نیز ممکن است. در این آموزش به چگونگی آن می پردازیم.

از زوایای عجیب و غیر معمول عکس بگیرید

اغلب افراد دوربین عکاسی را دقیقا هم سطح چشم قرار می‌دهند. یعنی همان زاویه‌ای که در حالت عادی می‌بینیم. در برخی از مواقع عکاسی از زوایای عجیب و غریب و غیر معمول می‌تواند جذاب باشد اما باید حواستان را جمع کنید، زیرا ممکن است ویژگی‌های یک محصول را تحریف کنید.

البته در بعضی مواقع، میزان مشخصی از تحریف و اغراق در کالا دقیقا همان چیزی است که شما می‌خواهید و یک نتیجه خلاقانه را به شما می‌دهد.

این مقاله را بخوانید
لنزهای استاندارد

عکاسی ماکرو را امتحان کنید

به این نیز دقت کنید که عکس‌های ماکرو باید در ارتباط با عکس‌های طبیعی محصول باشد و مورد استفاده قرار گیرد. با این حال آنها می‌توانند برای استفاده در مواردی مثل یک مجله، یک کاتالوگ و یا یک آگهی تبلیغاتی جذاب باشند. فقط در این مورد نیز باید به نورپردازی توجه ویژه‌ای داشته باشید تا کوچکترین جزئیات نیز در عکس ثبت شوند.

کاربردهای متفاوتی از محصولات را نشان دهید

یک کاغذ و یک خودکار بردارید و هر کاربردی که از محصول مورد نظر به فکرتان می‌رسد را یادداشت کنید. شاید در ابتدا تنها کاربردهای روزمره به ذهنتان برسد، اما در نهایت به ایده‌های جالبی خواهید رسید. حالا به فهرست خود نگاه کرده و قابلیت‌هایی که پتانسیل عکاسی را به صورت خلاقانه دارند انتخاب کنید.

همچنین ممکن است برای انجام این کار نیاز باشد وسایلی را از قبل آماده کنید و یا بعد از ثبت عکس به ویرایش آن بپردازید. این‌ها می‌توانند عکس شما را به عکسی فوق‌العاده و منحصر به فرد تبدیل کنند.

عکس را ویرایش کنید

ویرایش و ادیت به روش های متفاوت و خلاقانه به بهتر دیده شدن عکس شما کمک می‌کند. اگر خودتان توانایی آن را نداشته باشید که با نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ و یا ایلاستریتور کار کنید، احتمالا نیاز به استخدام یک گرافیست خواهید داشت.

یک پس‌زمینه جذاب ایجاد کنید

بسیاری از عکاسان محصولات، از یک پس‌زمینه سفید ساده و یا روش اضافه کردن محصول بر روی یک پس زمینه با نرم‌افزار استفاده می‌کنند. ایجاد یک پس زمینه جذاب و خلاقانه می‌تواند به بهتر دیده شدن و حتی بهبود اشکالات محصول شما کمک کند. لایت بلاستر وسیله‌ای است که در ساخت بک‌ گراند‌های خیره‌کننده به شما کمک می‌کند.

این مقاله را بخوانید
فرمت کردن کارت حافظه در کامپیوتر و دوربین

آموزش عکاسی از محصولات برای سایت

پس‌زمینه را در فوکوس نگه دارید

یک پس‌زمینه خارج از فوکوس می‌تواند سوژه را جدا کرده و مورد توجه بیشتری قرار دهد. ولی بعضی از مواقع ممکن است که قصد داشته باشید تا غذایی را به همراه غذاهای مشابهش تبلیغ کنید. برای این کار غذای اصلی را جلوتر قرار داده و باقی غذاها را در پس‌زمینه بچینید، اما همچنان از عمق میدان مناسبی بهره بگیرید و باقی غذاها را واضح داشته باشید. این کار با بالا بردن عدد دیافراگم ممکن است.