معرفی دوربین نیکون Z50

شرکت نیکون علاوه بر معرفی دوربین APS-C و بدون آینه‌ی Z50، چندین لنز جدید و مخصوص مانت Z  را هم معرفی نمود.امروز قصد داریم به معرفی دوربین نیکون Z50 بپردازیم.

نیکون بعد از رونمایی دو دوربین بدون‌آینه و فول‌فریم، دوربین بدون‌آینه و کراپ Z50 را معرفی کرد. این محصول اولین دوربین بدون آینه فرمت DX نیکون از سری محصولات Z می باشد که از محصولات فول‌فریم دیگر کوچک‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر است.

حسگر و پردازنده

حسگر فرمت DX 9/20 مگاپیکسلی CMOS با پردازنده‏‌ی تصویر EXPEED 6 جفت شده است تا ترکیب چندمنظوره‌‏ای از حساسیت بالا، کیفیت با ظرافت تصویر، و عملکرد کلی سریع را فرآهم آورد. محدوده حساسیت ISO 51200-100 امکان کار کردن در طیف وسیعی از شرایط نوری را فرآهم می‌‏آورد و و می‌‏توان برای کار کردن در شرایط نور کم آن را تا ISO 204800 بسط داد.

معرفی دوربین نیکون Z50

فوکوس دوربین نیکون Z50

در نیکون Z50 از دامنه حساسیت تا حداکثر۵۱۲۰۰ استفاده شده است؛ این مقدار بالاترین حساسیت استاندارد در این نوع از دوربین‌ها محسوب می شود. حداکثر سرعت عکاسی پیوسته با امکان استفاده از فوکوس خودکار دوربین نیکون Z50 برابر با ۱۱ فریم در ثانیه است.

دوربین نیکون Z50 برای فوکوس از سیستم فوکوس خودکار (AF) هیبرید ۲۰۹ نقطه‌ای که مجهز به فناوری تشخیص چشم می باشد، استفاده می نماید. در دوربین‌های نوع DX  برای اولین بار از فناوری تشخیص چهره استفاده شده است. نقاط فوکوس خودکار، بصورت افقی، حدود ۸۷ درصد و عمودی ۸۵ درصد از فریم را تحت پوشش خود قرار می دهند.

فیلمبرداری دوربین نیکون Z50

در فیلمبرداری دوربین نیکون Z50، قابلیت ضبط ویدیوهای ۴K  با نرخ ۲۴ و۳۰ فریم‌بر‌ثانیه را دارد. در هنگام تغییر رزولوشن به Full HD، امکان ضبط ویدئو با نرخ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز ممکن می شود. صحنه آهسته با سرعت حداکثر ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه در رزولوشن ۱۰۸۰P و تایم‌لپس موجود است. همچنین، ویژگی ویرایش سریع فیلم برای اشتراک در شبکه‌های مجازی در این دوربین‌ وجود دارد.

این مقاله را بخوانید
دوربین Z5 نیکون و سه لنز جدید تا آخر این ماه رونمایی و عرضه می شوند !

کیفیت تصویر گرفته شده همراه با عکس

Z50 یک دوربین کوچک است که عکاسی پیاپی را با حداکثر سرعت ۱۱ فریم بر ثانیه و با فوکوس خودکار ارائه می‌دهد. این نرخ، Z50 را به بهترین دوربین برای عکاسی پیاپی در کلاس خود تبدیل می‌کند. همچنین عملکرد PDAF ( مخفف Phase-Detection Autofocus ) در حالت عکاسی پیاپی بسیار عالی بوده و سرعت بالایی نیز دارد.

معرفی دوربین نیکون Z50

طراحی بدنه دوربین نیکون Z50

وزن دوربین ۴۰۰ گرم و دارای یک قاب منیزیمی می باشد.در پشت دوربین، نمایشگر LCD لمسی با قابلیت چرخش به سمت پایین و بالا و در ابعاد ۳٫۲ اینچ وجود دارد که برای ضبط ویدیوها و تصاویر سلفی بسیار مفید است. همچنین، یک حلقه کنترل قابل‌تنظیم وجود دارد. این امکان وجود دارد که یکی از وظایف دوربین، از جمله فوکوس دستی یا خودکار، دیافراگم، دامنه حساسیت ، را به حلقه‌ی کنترل محول کند تا بتواند عکس و فیلمی شفاف و طبیعی ثبت نماید.

ویژگی‌ها و مشخصات دیگر دوربین نیکون Z50 عبارتند از: فلش پاپ‌آپ و منظره‌یاب الکترونیک OLED  با رزولوشن تصویر ۲٫۳۶ میلیون پیکسل ،۲۰ ابزار کنترلی برای ثبت تصاویری خلاقانه، حالت سلفی، حالت جلوه‌های ویژه، شاتر بی‌صدا، اتصالات شامل وای‌فای و بلوتوث وجود دارد.

معرفی دوربین نیکون Z50

نیکون Z50 ورودی میکروفون، سوکت هدفون ندارد. تنها درگاه کارت SD دوربین Z50 از کارت‌های حافظه‌ی پرسرعت UHS-II پشتیبانی میکند و در عین حال، از درگاه میکرو USB  آن می‌توان برای شارژ باتری دوربین استفاده کرد. در این دوربین‌ از باتری EN-EL25 استفاده شده که پس از هر بار شارژ ۳۰۰  عکس را ثبت می کند.

این مقاله را بخوانید
دلایلی برای خرید لنز نیکون 70-24 میلی‌متری

اتصال وایرلس دوربین نیکون Z50

نیکون Z50 به بلوتوث و وای فای داخلی مجهز شده و از طریق برنامه Snapbridge می‌توانید آن را به گوشی هوشمند خود متصل کرده و کنترل کنید.  در داخل دوربین حالت Time-Lapse نیز گنجانده شده است و نیکون چندین مد تصویر هم در این دوربین قرار داده است که شما می‌توانید آن‌ها را بسته به نیازهای خودتان تغییر دهید تا نیازی به ویرایش تصویر قبل از اشتراک‌گذاری آن نداشته باشید.

لنز های مناسب دوربین نیکون Z50

نیکون، اولین لنزهای DX مانت Z را نیز برای دوربین‌های بدون آینه‌ی خود را، در کنار دوربین Z50  معرفی کرد. لنز زوم استاندارد نیکور Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR و مدل زوم تله‌فوتوی نیکور Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 VR محصولات معرفی ‌شدند. از نوع لنزهای فوق فشرده و از ویژگی‌هایی نظیر فاصله طولی ثابت (FFL) برابر با ۱۶ میلی‌متر و حداقل پدیده‌ی focus breathing بمعنی تغییر فاصله‌ی کانونی حین فوکوس، برخوردار هستند.

لنز NIKKOR Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR لنزی فوق‌العاده فشرده و سبک‌وزن، با وزنی حدود ۱۳۵ گرم و طولی حدود ۳۲ میلیمتر است. این لنز از حلقه‌ی زوم متداول پشتیبانی می‌کند که از ۱۶ میلیمتر شروع و در۵۰ میلیمتری تمام می شود. همین ویژگی، آن را به انتخابی عالی برای ثبت صحنه‌های مختلف، مانند مناظر، پرتره، عکس‌های فوری و نماهای نزدیک از گل‌ها با حداقل فاصله کانونی ۰٫۲ متر تبدیل کرده است.

لنز NIKKOR Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 VR ، با پشتیبانی از فاصله کانونی گسترده‌ از ۵۰ تا ۲۵۰ میلیمتر، می تواند از مناظر متنوعی، از پرتره‌های روزانه تا سوژه‌ ای در فاصله دور، عکاسی کند. این لنز تله‌فوتو نه‌تنها این امکان را به کاربر می‌دهد تا از اثر فشرده‌سازی لنزها استفاده کند، بلکه این قابلیت هم وجود دارد که روی سوژه‌ها حتی در فاصله‌ای کمتر از نیم‌متر هم فوکوس کند.

این مقاله را بخوانید
درک تعادل و تقارن در ترکیب عکاسی

معرفی دوربین نیکون Z50خرید دوربین همراه با لنز نیکون Z50

ترکیب دو لنز جدید نیکون این امکان را به فراهم می سازد تا طیف وسیعی از فاصله‌ کانونی، از ۱۶ تا ۲۵۰ میلیمتر، را پوشش بدهد ؛ و به این ترتیب، کارایی دوربین Z50 را که از ویژگی وزن سبک و کیفیت تصویر عالی برخوردار است، به ماکزیمم برساند.بنابراین شما می توانید با تهیه این لنز همراه دوربین نیکون عکس های فوق العاده ای را ثبت کنید.