معرفی دوربین نیکون D780

نمایندگی نیکون در نمایشگاه CES 2020 از جدیدترین محصول سری دوربین‌های DSLR رونمایی کرد که یک ارتقاء کامل نسبت به نسخه‌های قبلی محسوب میگردد. جدیدترین محصول شرکت نیکون در سر‌‌ی DSLR موسوم به D780معرفی شد که در همان فرمت کنونی FX فعالیت می‌نماید و یک ارتقاء همه‌جانبه نسبت به نسخه‌ی مشهور و محبوب D750، محبوب‌ترین DSLR فول‌فریم شرکت نیکون می باشد.دوربین های قدرتمندی همچون دوربین نیکون مدل D850 و دوربین نیکون مدل D5 نیز بهره می برد. در این مقاله به معرفی دوربین نیکون D780 و بررسی آن می پردازیم.

معرفی دوربین نیکون D780

حسگر و پردازنده

پردازشگر دوربین DSLR نیکون ، از پردازنده‌ی اختصاصی EXPEED 6  استفاده شده است. موتوری برابر با نسخه‌های حرفه‌ای دوربین نیکون مدل Z6 و دوربین نیکون مدل Z7 در این دوربین وجود دارد. پردازنده‌ی جدید،‌ سرعت عالی در پردازش و بازدهی قدرتی قابل‌توجه به عکاس ارائه میگردد. پردازنده‌ی EXPEED 6 توانایی دوربین را در تصویربرداری با نور پایین بهبود می‌بخشد و فیلم‌برداری باکیفیت ۴K UHD فول فریم را ممکن می‌سازد.

دوربین D780 ترکیبی متعادل از رزولوشن و حجم فایل را ارائه می‌نماید. این دوربین مجهز به حسگر CMOS با رزولوشن ۲۴/۵ مگاپیکسل می باشد و از نورپردازی پس‌زمینه‌ی BSI FX-Format  استفاده می نماید. این ترکیب امکان ثبت تصاویر با کیفیت بالا، بازه‌ی داینامیک عالی، ترکیب رنگ کامل و توانایی تصویربرداری حرفه‌ای در نور کم را به کاربر ارائه می‌نماید.

سنسور جدید BSI 24.5MP CMOS

D780 اساساً تعداد پیکسل‌های مشابه D750 را می‌دهد با اینکه پنج سال از نسل قبلی خود جدیدتر است، اما سنسور آن ( تقریباً مطمئناً با Z6 و تعداد زیادی دوربین عکاسی دیگر مقایسه و یکسان شده است ) تقریباً در مورد به روز رسانی‌هایی داشته و شاهد پیشرفت‌های خوبی در آن هستیم.

فوکوس دوربین نیکون Z6

سیستم فوکوس خودکار ۵۱point  نیکون در دوربین نیکون مدل D780 استفاده شده که با الگوریتم فوکوس خودکار موجود در نیکون D5 ترکیب می شوند. ۱۵حسگر فوکوس خودکار در دوربین جدید، دقت را در موقعیت‌های فوکوس افزایش میدهند.

دوربین جدید نیکون همچنین از سیستم حرفه‌ای تشخیص صحنه‌ی ۱۸۰K-Pixel  هم برخوردار است که صحنه را تحلیل می‌نماید تا بهترین بازسازی رنگ و نوردهی متعادل در عکس‌برداری انجام گیرد. سیستم فوکوس خودکار ذکر شده توانایی ردگیری سوژه‌های متحرک در صحنه‌های ورزشی یا حیات وحش را نیز دارد و در شرایط نور پایین نیز فوکوس قابل‌قبولی ارائه می‌نماید.

بدنه دوربین عکاسی نیکون D780 با سیستم AF شناسایی چشم، با استفاده از یک سیستم PDAF 273 نقطه‌‏ای، در حالت نمای زنده، چشم سوژه را رهگیری کرده و روی آن فوکوس می‏‌کند و گرفتن پورتره‏‌های بسیار شفاف را تضمین می‌نماید.

این مقاله را بخوانید
مقایسه مشخصات دوربین نیکون p950 با نیکون p1000

عملکرد یکپارچه سازی ویدیو

یکی از چیزهایی که در مورد جدیدترین دوربین‌های نیکون تحت تأثیر قرار گرفته‌ام این است که حالت‌های فیلمبرداری آنها چقدر خوب است. دوربین تنظیمات نوردهی مجزا را برای حالت‌های تصویر حفظ می‌کند، به این معنی که لازم نیست از سرعت شاتر سریع برای ثابت کردن سوژه یا از سرعت شاتر پایین برای نرم کردن آن استفاده کنید.

اما آنها فراتر از آن هستند. اگر می‌خواهید عکس‌ها و فیلم‌هایتان با تنظیمات مطابقت داشته باشند، می‌توانید همه پارامترها را تنظیم کنید، اما اگر می‌خواهید برخی کارها متفاوت انجام شود (مثلاً از نظر حالت رنگ یا تعادل رنگ سفید)، می‌توانید مقادیر مختلفی را تنظیم کنید. . برای حالت فیلم و عکس. به صورت جداگانه تعیین می شود. همچنین می‌توانید نسخه متفاوتی از منوی عملکرد «i» دوربین را برای ضبط ویدیو تنظیم کنید و دکمه‌های سفارشی دوربین را متفاوت تعریف کنید.

 به شما این امکان را می دهد که به سرعت بین حالت های عکاسی و فیلم برداری جابجا شوید و با استفاده از تنظیمات دلخواه، عکس ها و فیلم ها را ضبط کنید، بدون نیاز به زمان جداگانه برای تنظیم مجدد تنظیمات. این احتمالاً برای هر کسی که از عکاسی و فیلمبرداری در دوربین خود استفاده می کند بسیار خوب و مفید خواهد بود.

حالت Live View

دوربین نیکون D780 اولین نمونه‌ی DSLR محسوب میگردد که از فناوری بدون آینه استفاده می نماید. در این دوربین استفاده از سیستم هیبرید فوکوس خودکار با ۲۷۳ نقطه‌ی کانونی مشاهده می شود که مشابه آن در Nikon Z6 به کار رفته است و توانایی پوشش۹۰ درصد از فریم را دارد. این سیستم، قابلیت فوکوس خودکار نرم و دقیق را در حالت Live View داراست. در زمان ضبط فیلم، قابلیت‌های خوبی را برای تولید محتوای صوتی‌تصویری ارائه می‌نماید.

به‌علاوه D780 اولین دوربین DSLRنیکون با قابلیت فوکوس خودکار Eye Detection بحساب می آید؛ که توانایی ردگیری چند چشم را در یک صحنه دارد و فوکوس حرفه‌ای را در صحنه‌های شلوغ ممکن می‌سازد.

معرفی دوربین نیکون D780

فیلمبرداری دوربین نیکون Z6

دوربین جدید نیکون، حالت‌های فیلم‌برداری بسیار متنوعی دارد و به‌نوعی یک آزادی عمل خلاقانه را در اختیار کاربر قرار می گیرد. از میان حالت‌ها می‌توان به تایم‌لپس، تایمر معکوس،‌ خطوط Zebra  م فوکوس حداکثری نام برد. دوربین D780 مجوعه‌ای از قابلیت‌های حرفه‌ای و نوآورانه را ارائه می نماید؛ که کاربران حرفه‌ای با بهره‌گیری از آن‌ها، توانایی تولید محتوای خاص و بهره‌مندی از خلاقیت خود استفاده می کنند.

علاوه بر عکس ، D780 از ترکیب سنسور و پردازنده برای دستیابی به عملکرد فیلم بسیار توانمند نیز بهره می برد. ضبط UHD 4K با استفاده از ناحیه فریم کامل یا ناحیه برش DX با نرخ فریم ۳۰p ، ۲۵ یا ۲۴p امکان پذیر است و ضبط فیلم Full HD 1080p نیز تا ۱۲۰p برای پخش حرکت آهسته پشتیبانی می شود. فایلها را می توان در کارتهای حافظه درون دوربین ذخیره کرد یا از طریق خروجی HDMI به عنوان یک فایل غیر فشرده در یک ضبط کننده خارجی اختیاری ذخیره کرد.

این مقاله را بخوانید
دوربین nikon d3500 body

دوربین نیکون D780 با بهره‌گیری از قابلیت‌های دوربین بدون آینه‌ی Z6، بهترین تجربه‌ی فیلم‌برداری را در نسخه‌های DSLR ارئه می نماید. نیکون در دوربین جدید خود از حسگر FX-format BSI استفاده نموده و همچنین قابلیت فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز در خود حسگر موجود است. در نتیجه این دوربین می‌تواند قابلیت‌های فیلم‌برداری شبیه به Z6 ارائه نماید و ضبط ویدئوهای ۴K UHD فول فریم با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه با آن ممکن خواهد شد.

دوربین نیکونD780  قابلیت‌های حرفه‌ای را به کاربران عاشق عکاسی ارائه می‌نماید که عکس‌برداری با رزولوشن بالا و فیلم‌برداری با کیفیت ۴K UHD را ممکن می‌سازد. قابلیت فوکوس خودکار دقیق و سریع دوربین، بخش مهم توانایی‌های آن محسوب میگردد.

کیفیت تصویر گرفته شده همراه با عکس

زمان تصویربرداری نیکون D780 می‌تواند با شاترالکترونیک خود، تا ۱۲ فریم‌برثانیه عکس‌برداری کرده و صدایی هم تولید نمی کند. عکس‌برداری بدون صدا برای ثبت تصاویر خاص در زمان فیلم‌برداری یک قابلیت کاربردی محسوب می گردد.

معرفی دوربین نیکون D780تصویربرداری با دوربین ۷۸۰ به‌راحتی و سریع انجام میگردد. نیکون در دوربین جدید خود سرعت عکس‌برداری تا هفت فریم‌برثانیه را در رزولوشن کامل و سرعت شاتر از یک هشت‌هزارم تا ۹۰۰ ثانیه را به کاربر ارائه می نماید. بازه‌ی گسترده‌ی سرعت عکس‌برداری در این دوربین امکان ثبت بهترین تصاویر را در شرایط مختلف ممکن می سازد.

دوربین نیکون D780 تنها یک ارتقاء فناورانه‌ی حرفه‌ای نسبت به D750 نیست، بلکه از جدیدترین دستاوردهای نیکون، برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری در یک دوربین فول فریم DSLR استفاده شده است. به‌هرحال برای نسخه‌ی جایگزین D750  تقاضای زیادی وجود داشت که توانایی ارائه‌ی ترکیبی عالی از تطبیق‌پذیری، کیفیت تصویر و ارزش هزینه را داشته باشد.

طراحی بدنه دوربین نیکون Z6

  دوربین جدید برند نیکون،‌ از طراحی و بدنه‌ی بادوام شبیه به مدل قبلی استفاده کرده، اما در بخش پردازنده، ‌شاهد به‌کارگیری نسل جدید موسوم EXPEED 6 هستیم که قدرت پردازشی بیشتری را ارائه می‌نماید.

از قابلیت‌های دیگر می‌توان به نمایشگر لمسی، قابلیت‌های فوکوس خودکار حرفه‌ای، قابلیت‌های متعدد فیلم‌برداری و بسیاری گزینه‌های تصویربرداری خلاقانه در داخل دوربین اشاره نمود.

D780 دو دکمه قابل تنظیم در قسمت جلوی دوربین ارائه می‌دهد که می‌توانند روی هر یک از لیست‌های طولانی عملکرد تنظیم شوند. علاوه بر این، کاربران نسبت به دکمه‌های AF-On و AE-L / AF-L سفارشی سازی خاصی می‌توانند داشته باشند.

این مقاله را بخوانید
دوربین نیکون d3500 با لنز 18-55

تنظیمات کلیدهای AF-On و AE-L / AF-L

  • AF-on
  • AF lock only
  • AE lock (hold)
  • AE lock (reset on release)
  • AE lock only
  • AE.AF lock
  • None
  • FV lock

دکمه براکت در جلوی دوربین عکاسی نیز می‌تواند سفارشی سازی شود تا در عوض عکس‌هایی با نوردهی چندگانه یا HDR ثبت کنید. علاوه بر این، دکمه ضبط فیلم را می‌توان تنظیم کرد که به عنوان یک منطقه جابجایی تصویر یا برای دسترسی سریع به حالت‌های Metering عملکردی مخصوص داشته باشد.

معرفی دوربین نیکون D780

صفحه نمایشگر لمسی

دوربین D780 نیز مانند D850 به نمایشگر ۳/۲ اینچی LCD مجهز شده که رابط کاربری لمسی را نیز به کاربر ارائه می دهد. از ویژگی های دیگر دوربین جدید نیکون می‌توان به طراحی بادوام و مقاومت در شرایط آب ‌وهوایی گوناگون اشاره نمود که D780 را به گزینه ‌ای مناسب برای تصویربرداری در انواع  صحنه‌ها تبدیل می نماید.این دوربین D780 دارای یک طراحی کج است که از زاویه های کم و زیاد کار می کند. همچنین صفحه نمایش لمسی است و دارای کنترل بصری بر پخش ، پیمایش منو و عملکردهای شاتر لمسی و لمسی است.

اتصال وایرلس دوربین نیکون Z6

دوربین جدید نیکون با اتصال به اپلیکیشن اختصاصی SnapBridge توانایی اشتراک‌گذاری تصاویر را با گوشی هوشمند و تبلت داشته و برای این منظور از وای‌فای و بلوتوث داخلی استفاده می‌نماید. با استفاده از این اپلیکیشن ، می‌توانید فایل‌های را به‌راحتی از دوربین دانلود کرده یا حتی دوربین را از طریق گوشی هوشمند یا تبلت،‌ کنترل نمود.

معرفی دوربین نیکون D780

لنز های مناسب دوربین نیکون Z6

دوربین جدید نیکون را می‌توانیم نسخه‌ای جدید با توانایی‌های بیشتر نسبت به دوربین محبوب دوربین نیکون مدل D750 بحساب بیاوریم . به‌هرحال نیکون همیشه با دوربین‌ها و لنزهای باکیفیت در جهان شناخته می‌شود. امروز با اضافه کردن سیستم بدون آینه Z و ترکیبی از مدل‌های DSLR به‌همراه لنزهای NIKKOR،‌ شاهد محصولاتی فوق العاده دقیق از برند باسابقه‌ی نیکون هستیم.

خرید دوربین همراه با لنز نیکون Z6

لنز AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR همراه دوربین جدید نیکون D780 ارائه می گردد که می توانید را تهیه کنید. بعد از معرفی دوربین نیکون D780 ، به اطلاع دوستداران محصولات نیکون می رسانیم.

برای اطلاع از قیمت دوربین های نیکون ، لنز و تجهیزات عکاسی به نمایندگی نیکون مراجعه نمایند. راههای ارتباطی با نمایندگی؛ سایت اینترنتی نیکون ، تلفن های ثبت شده در سایت اینترنتی را شماره گیری فرمائید و با کارشناسان زبده نمایندگی نیکون تماس حاصل فرمائید. شما با گرفتن اطلاعات درست از نمایندگی با خاطر آسوده و مطمئن خرید خواهید کرد.