دوربین نیکون D850

    امروزه، صنعت عکاسی بسیار پیشرفت کرده است. اگر شما نیز در این صنعت به‌ صورت حرفه ‌ای در حال فعالیت هستید، پیشنهاد ما به شما انتخاب و خرید محصولات شرکت نیکون است. این شرکت علاوه ‌بر طراحی و لوی دوربین‌های دیجیتال در سخت لوازم جانبی دوربین ‌ها نیز فعالیت دارند. یکی از دوربین‌ های حرفه‌ ای که این شرکت طراحی و تولید کرده، دوربین نیکون D850 است که ویژگی ‌های فوق‌ العاده آن را در ادامه توضیح خواهیم داد.

دوربین نیکون D850

مشخصات کلی دوربین‌نیکون D850

   این دوربین حرفه‌ ای همانند خیلی از محصولات موجود در بازار خوش‌دست است. دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon D850 دارای ابعاد ۱۴۶x124x79 میلی‌متر و وزن ۱۰۱۵ گرم است. این اندازه و وزن مناسب به شما کمک می‌کند تا بتوانید از خوش‌ دستی آن نیز بهره‌مند شوید. جنس بدنه‌ی این دوربین دیجیتال حرفه‌ای آلیاژ منیزیوم است.

البته یکی از تفاوت‌های دیگر این دوربین عکاسی با مدل قبلی خودش، حذف فلاش روی دوربین عکاسی نیکون D850 است که گفته می‌شود برای دستیابی به عایق‌ بندی بهتر دوربین عکاسی انجام شده است.

مشخصات تصویر و حسگر دوربین D850

    اگر بخواهیم در مورد دقت و نوع این حسگر و کاربردهای آن توضیح دهیم شاید نیاز باشد که چندین مطلب نوشته شود. دوربین‌دیجیتال‌نیکون مدل Nikon D850 دارای ۴۷ مگاپیکسل است. این یعنی نهایت دقت و وضوح! این دقت با استفاده از حسگر نوع BSI CMOS امکان‌ پذیر است که در این دوربین دیجیتال حرفه‌ ای تعبیه گردیده است. قطع تصویر در این محصول Full frame است. رزولوشن تصاویر در این محصول شرکت نیکون مقدار ۸۲۵۶×۵۵۰۴ دارد.

    شما می‌توانید با استفاده از دوربین‌عکاسی‌دیجیتال نیکون مدل Nikon D850 تصاویرتان را در فرمت‌های jpeg، raw و tiff ثبت و ذخیره کنید. حرفه‌ای بودن این دوربین در اینجا تمام نمی‌شود. پردازشگر فوق‌حرفه‌ای این محصول شما را به چالش می‌کشد تا تصاویر زیبا و جذاب بگیرید. پردازشگر دوربین ‌دیجیتالی نیکون مدل Nikon D850 از نوع expeed V است. هنوز ویژگی‌های خارق‌العاده این دوربین ادامه دارد.

البته برداشتن فلاش از روی دوربین عکاسی نیکون Nikon D850  امکان طراحی یک منظره‌یاب اپتیکال جدید را ایجاد کرده است. منظره‌یاب D850 با بزرگنمایی x0.75 در برابر x0.7 برابر در مدل قبلی، بزرگ ‌ترین منظره‌یاب اپتیکال در میان تمام دوربین‌های نیکون است. در واقع وجود این چنین منظره‌یابی، امکان کادربندی بهتر و تماشای بهتر تصویر را به عکاسان می‌دهد.

همچنین حسگر این دوربین عکاسی از فیلتر Low-Pass استفاده نکرده است و در واقع نسبت به دوربین‌های دارای این فیلتر دارای شارپنس بسیار بالاتری است. اگرچه حذف فیلتر Low-Pass ممکن است به افزایش احتمال پیش آمدن پدیده Moire بینجامد، ولی رزولوشن بالای این دوربین عکاسی آن‌قدر جزئیات بالایی دارد که نیازی نیست نگران مویر باشید و می‌توانید با خیال راحت از سطوح بافت‌ دار یکنواخت عکاسی کنید.

سیستم تشخیص صحنه و اندازه گیری قرار گرفتن در معرض

دوربین نیکون D850 مجهز به سیستم هوشمند تشخیص صحنه با ۳D Color Matrix Metering III از یک سنسور RGB 180،۰۰۰ پیکسل برای ارزیابی و تجزیه و تحلیل تمام جنبه های داخل صحنه ، از جمله روشنایی ، کنتراست ، فاصله سوژه و رنگ های صحنه ، برای تعیین سریع قرار گرفتن در معرض دقیق و تعادل رنگ سفید استفاده می کند. تنظیم برای ارائه بهترین صحنه در صحنه. اطلاعات جمع آوری شده برای اطمینان از سازگاری از تصویر به تصویر دیگر در رابطه با نوردهی ، تعادل رنگ سفید ، تنظیمات فلاش i-TTL و عملکرد AF ردیابی موضوع ، در برابر تصاویر مرجع موجود بررسی می شود.

دوربین نیکون D850فیلم ‌برداری و عکس‌برداری دوربین نیکون D850

آیا تا به‌ حال لذت فیلم ‌برداری ۴k را با یک دوربین دیجیتال تجربه کرده‌اید؟ دوربین نیکون D850 این امکان را به شما می‌دهد که فیلم ‌هایتان را با رزولوشن ۴k و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه ذخیره کنید. همانند خیلی از دوربین‌های دیجیتال دیگر، صدا در این دوربین به ‌صورت استریو ذخیره می‌شود. همچنین فرمت فیلم‌ های دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon D850 از نوع mpeg-4 است.

عکس ‌برداری با این دوربین دیجیتال نیز می‌تواند برایتان لذت ‌بخش باشد. سرعت شاتر این محصول دارای مقدار کمینه ۳۰ ثانیه و بیشینه‌ی ۸۰۰۰/۱ ثانیه است. زمان‌سنج خودکار این دوربین نیز می‌تواند در حوزه‌های مختلف مانند ورزش و جاهایی که تصاویر متحرک وجود دارد به شما کمک کند. زمان‌سنج این دوربین مقادیر ۲ و ۵ و ۱۰ ثانیه را دارد.

اگر می‌خواهید جذابیت و وضوح تصاویرتان دوچندان شود، توجه به ویژگی حساسیت به نور (iso) نیز باید برایتان مهم باشد. دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon D850 دارای مقدار حداقل ۵۴ و حداکثر ۲۵۶۰۰ است. البته این نکته را هم باید بدانید که این مقدار تا ۱۰۲۴۰۰ نیز قابل گسترش است. اگر می‌خواهید در حوزه ورزش به‌صورت حرفه‌ای از این محصول استفاده کنید، عکاسی پیاپی زیاد به کارتان می‌آید. با استفاده از این محصول شرکت نیکون شما می‌توانید با سرعت ۷ فریم بر ثانیه عکاسی پیاپی را تجربه کنید.

دوربین نیکون D850

سایر مشخصات دوربین D850

ویژگی پیشرفته تایم‌ لپس در دوربین عکاسی نیکون D850

همانند اغلب دوربین‌های قبلی نیکون، این دوربین عکاسی هم دارای ویژگی عکس‌برداری با زمانبندی داخلی یا تایم ‌لپس است. اما تفاوت مهمی که دوربین عکاسی نیکون D850 با مدل‌های قبلی خودش دارد این است که بدون نیاز به هیچ ابزار یا نرم‌افزار جداگانه‌ای می‌توانید مستقیماً در داخل خود دوربین، تصاویر را به صورت فایل ویدئویی ۴K نیز ذخیره کنید.

این قابلیت می‌تواند با شاتر بی‌صدای دوربین در حالت LiveView ترکیب شود تا از هر گونه لرزش حاصل از شاتر مکانیکی در حین تایم‌لپس جلوگیری شود. ضمناً این شاتر، ریسک پدیده رولینگ‌شاتر را نیز از بین می‌برد.

رزولوشن فارغ العاده و تکنولوژی‌های حسگر دوربین نیکون مدل D850

دوربین نیکون مدل Nikon D850 جز اولین دوربین های DSLR نیکون می باشد که از تکنولوژی BSI یا backside illuminated بهره‌مند می باشد. در حسگر‌های BSI اجزای جاذب نور در حسگر، به قسمت چیپ حسگر نزدیک‌ تر هستند. این نوع طراحی، امکان جذب نور را بیشتر می‌کنند و همین باعث شده است تا حسگر‌های BSI گران‌ترند و نویز بسیار کمتری نسبت به حسگر‌های عادی دارند.

دوربین نیکون مدل Nikon D850 هم مثل مدل قبلی خودش یعنی دوربین Nikon D810 دارای یک حساسیت ISO 64 (کمتر از ISO استاندارد ۱۰۰) است.

صفحه نمایش متحرک دوربین نیکون مدل D850

بهترین و کاربردی ترین قابلیت دوربین نیکون مدل D850 صفحه نمایش لمسی متحرک ۳٫۲ اینچی و بدنه ای بسیار مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی می باشد.صفحه‌ نمایش دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon D850 از نوع TFT LCD است که اندازه‌ای ۲/۳ اینچی و دقت ۲۳۵۹۰۰۰ پیکسل در هر نقطه دارد. همچنین این صفحه‌ نمایش دارای فناوری تصویر زنده (live view) است و قابلیت لمسی را نیز دارد. چشمی این دوربین نیز می‌تواند شما را در ثبت تصاویر بسیار کمک کند.

تفاوت سیستم فوکوس دوربین نیکون

البته تنها تفاوت مهم بین سیستم فوکوس دوربین عکاسی نیکون D850 با دوربین عکاسی پرچم‌ دار D5 این شرکت، نوع نمایش نقاط در منظره‌یاب دوربین می باشد. منظره‌یاب D5 شامل یک لایه الکترو-ارگانیک است که وقتی دوربین عکاسی در حالت Focus 3D قرار دارد و نقاط فوکوس در حال دنبال کردن سوژه هستند، این نقاط را روشن می‌کند، طوری که در D850 یک لایه LCD عادی دارد که فقط هنگامی که نقاط را به شکل دستی جابجا می‌کنید یا فوکوس می‌کنید، روشن می‌شوند.

ماژول فوکوس در دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای Nikon D5 و Nikon D500، سریع‌ترین ماژول فوکوس در میان دوربین‌های DSLR است و نیکون درست همان ماژول و پردازشگر اختصاصی برای فوکوس را در نیکون D850 نیز قرار داده تا یکی از دقیق‌ترین و سریع‌ترین سیستم‌های فوکوس را به سری فول‌فریم‌های ارزان قیمت‌تر خودش (نسبت به D5) بیاورد.

سرانجام ، می توان برای اطمینان از بهترین فوکوس ممکن برای هر لنز نصب شده ، از عملکرد بی نظیر خودکار فوکوس خودکار استفاده کرد. به جای تکیه بر عکاسی از نمودارهای مسافت ، این عملکرد به شما امکان می دهد به صورت دستی در نمای زنده به فوکوس دقیق برسید و سپس سیستم AF را برای کاهش مشکلات فوکوس جلو و عقب تنظیم می کند تا خود را در موقعیت تنظیم دقیق تنظیم کند.

صفحه نمایش لکسی دوربین نیکون مدل D850    خروجی‌های hdmi و usb که در کنار این دوربین تعبیه شده، کاربران را بسیار کمک می‌کند. دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon D850 قابلیت هوشمند سازی را نیز دارد. این قابلیت بدین معناست که کاربر می‌تواند با استفاده از گوشی همراه و از طریق فناوری بی‌سیم Wi-Fi، بلوتوث و nfc به دوربین متصل شده و اطلاعات خود را جابجا کند.

    این دوربین دیجیتال از انواع کارت‌های حافظه پشتیبانی می‌کند. کارت‌های حافظه SD, SDHC, SDXC, XQD به‌راحتی بر روی این محصول جوابگو هستند. همچنین دوربین دیجیتال نیکون‌مدل Nikon D850 دارای میکروفون و اسپیکر داخلی است. یکی از ویژگی‌های جالب این دوربین دارا بودن موقعیت یاب (gps) است. شما می‌توانید با فعال کردن این ویژگی، موقعیت خود را نیز در تصاویر به ثبت برسانید. این محصول، از باطری لیتیوم یونی از نوع en-el15a پشتیبانی می‌کند.

لینک های مرتبط : نمایندگی نیکون | فروشگاه نیکون | شرکت نیکون | دوربين ديجيتال نيکون مدل D810 به همراه لنز ۲۴-۱۲۰ | دوربين ديجيتال نيکون مدل Coolpix P900 | دوربین دیجیتال نیکون مدل D5300 | فروشگاه نیکون | دوربين ديجيتال نيکون مدل D750 | دوربين ديجيتال نيکون D610 | دوربین دیجیتال نیکون مدل D5600 | دوربين ديجيتال نيکون D810 | دوربین دیجیتال نیکون مدل D7200 Body | دوربین نیکون D7200 Body | دوربين ديجيتال نيکون مدل D500 | دوربين ديجيتال نيکون مدل Coolpix A100 | دوربین دیجیتال نیکون مدل W100 | دوربين ديجيتال نيکون مدل COOLPIX A300 | دوربين نيکون COOLPIX B700 | دوربين نيکون COOLPIX AW130نمایندگی کاننفروشگاه کاننتعمیرات کاننتعمیرات دوربین کانن