معرفی کوتاه دوربین 

    برای افرادی که در صنعت عکاسی فعالیت دارند، نام شرکت نیکون نامی بسیار آشناست. این شرکت چندین سال است که در زمینه تولید و طراحی دوربین‌های دیجیتال فعالیت گسترده دارد. اگر شما نیز در این زمینه به دنبال خرید یک دوربین حرفه‌ای هستید، انتخاب محصولات شرکت نیکون می‌تواند به شما کمک زیادی کند. دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 یکی از دوربین‌های نیمه ‌حرفه‌ای این شرکت است که قصد داریم در ادامه به توضیح آن بپردازیم.

حسگر و پردازنده

کیفیت هر تصویر به دقت و نوع حسگر دوربین دیجیتال برمی‌گردد. دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 از حسگر نوع cmos که ابعاد ۲٫۳/۱ اینچی و دقت ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد. شما می‌توانید به ‌راحتی و با استفاده از این مقدار دقت تصاویر بسیار زیبا را به ثبت برسانید.

دوربین نیکون Coolpix P1000

فوکوس دوربین نیکون P1000

برای اینکه تصاویر کمی فانتزی‌تر و درعین‌حال جذاب‌تر به نظر برسد، دیافراگم می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. محدوده دیافراگم در دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 مقدار F2.8 – F6.5 دارد. همچنین شما می‌تواند با این محصول نیمه ‌حرفه‌ای شرکت نیکون تا فاصله‌ی ۵۰ سانتی ‌متری فوکوس نرمال داشته باشید.

شرکت نیکون هیچ اشاره‌ای به ارتقاء سیستم اتوفوکوس دوربین عکاسی P1000 نمی‌کند و در اصل  سیستم اتوفوکوس این دوربین مثل سیستم مبتنی بر تشخیص کنتراست به کار رفته در مدل P900 است. تست آزمایشگاهی هم این مسئله را تایید کرد و طبق این تست سرعت عملکرد قابل قبول برای یک دوربین عکاسی سوپر زوم حاصل گردید. اما به دلیل بسته تر شدن دیافراگم تا F8.0 در حالت سوپر زوم، عملکرد اتوفوکوس به خصوص در نور کم با افت سرعت همراه می گردد که البته قابل انتظار است.

فیلمبرداری دوربین نیکون P1000

اگر دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 را برای عکس‌برداری تنها خریده‌اید باید این نکته را بدانید که این دوربین می‌تواند در فیلم‌برداری نیز برای شما تجربه‌ای لذت‌بخش به ارمغان بگذارد. با استفاده از این محصول شما می‌توانید فیلم‌هایی با رزولوشن fullhd و در فرمت mpeg-4 ضبط کنید. نوع صدا در این دوربین نیز از نوع استریو است.

فیلم های با حرکت سریع را می‌توان با حالت‌های ضبط سوپرلپس و تایم لپس نیکون P1000 ایجاد کرد. توانایی تایم لپس ، عکس‌های گرفته شده در فواصل قابل تنظیم را در قالب یک ویدیو ۱۰ ثانیه‌ای ترکیب می‌کند، در حالی که ویژگی سوپرلپس می‌تواند فیلم را با سرعت ۲ تا ۳۰ برابر ضبط کند.

برای اینکه بتوانید عامل نور را در کیفیت تصویر خود دخیل کنید می‌بایست دوربین دیجیتال شما پارامتر حساسیت به نور خوبی داشته باشد. این دوربین دیجیتال مقداری بین ۱۰۰ تا ۱۶۰۰ دارد.

کیفیت تصویر گرفته شده همراه با عکس

دوربین نیکون p1000دوربین نیکون Coolpix P1000 دارای تعداد زیادی حالت عکسبرداری است که تنظیمات سناریوهای مختلف مانند غروب آفتاب ، آتش بازی و پرتره را تنظیم می کند. حالت محبوب Moon برای عکسبرداری از نزدیکترین همسایه زمین بسیار مناسب است و حالت Bird جدید دوربین را برای گرفتن موجودات اغلب روشن و رنگارنگ بهینه می کند.

 در زمان عکسبرداری با قدرت زوم زیاد، حرکات کوچک دوربین عکاسی تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت. دوربین نیکون COOLPIX P1000 با استفاده از یک سیستم ارتعاش نوری دوگانه تشخیصی، حرکات افقی و عمودی را تثبیت می‌کند.

عکس‌برداری نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد. شما می‌توانید با دوربین نیکون Coolpix P1000 و با سرعت ۷ فریم بر ثانیه عکاسی پی‌درپی در زمینه‌ های متفاوت به ثبت برسانید. رزولوشن تصاویر این محصول شرکت نیکون ۳۴۵۶*۴۶۰۸ است. این دوربین دیجیتال همچنین زمان‌سنج خودکار نیز دارد. سرعت شاتر نیز در دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 در حال کمینه ۱۵ ثانیه و در حالت بیشینه ۴۰۰۰/۱ ثانیه است.

با فشار دادن یک دکمه، زوم اوت یا کاهش بزرگنمایی دوربین P1000  فعال می‌شود، بنابراین شما به راحتی می‌توانید سوژه‌های دور را که احتمال دارد خارج از قاب قرار گرفته باشند، ببینید. دکمه را فشار دهید تا فاصله کانونی فورا به پشت جایی که قرار داشت، انتقال یابد.

با دوربین نیکون مدل P1000 می توانید به آسانی تصویرهای خود را با استفاده از فیلترهای کاربردی و آسان در پنج گروه سازمان یافته ویرایش کنید:

  • نور بسیار روشن برای روشنایی رنگ
  • عمق فضای آرام بخش
  • ایجاد ظاهری قدیمی
  • کلاسیک
  • برای جلوه های عکس سنتی و نویر

طراحی بدنه دوربین نیکون P1000

  برای اینکه هر دوربینی بتواند نظر مشتری یا کاربر خود را جلب کند باید وزن و اندازه‌ی مناسبی داشته باشد. دوربین نیکون Coolpix P1000 نیز از این قاعده مستثنا نیست. این محصول شرکت نیکون دارای ابعاد ۱۳۷*۱۰۳*۱۴۰ میلی‌متر و وزن ۸۹۹ گرم است. این اندازه و وزن می‌تواند خوش ‌دستی را برای یک کاربر به ارمغان بگذارد. این دوربین در دسته‌ی دوربین ‌های نیمه ‌حرفه‌ای قرار دارد که در سال ساخت آن ۲۰۱۷ میلادی است

از یک حلقه کنترل در جلوی دستگاه می توان برای عملکردهای مختلف مانند تنظیم فوکوس ، نوردهی ، تعادل رنگ سفید و ISO استفاده کرد که همه از بشکه لنز است. همچنین روی بشکه یک ضامن بزرگنمایی و یک دکمه اختصاصی اسنپ بک وجود دارد که P1000 شما را در صورت از دست دادن فاصله کانونی از سوژه ، به سرعت بزرگنمایی می کند. با رها کردن دکمه ، فاصله کانونی به موقعیت قبلی خود برمی گردد.

دستگیره یا اهرم های جلو و عقب در COOLPIX P1000 برای افزایش ویژگی نگهداری در دست و کاهش خستگی ناشی از عکاسی شدید تله فوتو یا از راه دور طراحی شده اند.

دوربین نیکون Coolpix P1000 به همراه خود یک شارژر دارد که می‌تواند باتری لیتیوم یونی از نوع en-el23 را شارژ کنید.

نمایشگر و فلاش داخلی

  در دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 از یک نمایشگر lcd با اندازه ۳ اینچ و با دقت ۹۲۱۰۰۰ نقطه در هر پیکسل استفاده شده است. همچنین در کنار این نمایشگر، چشمی الکترونیکی نیز وجود دارد. این نمایشگر از فناوری تصویر زنده (live view) و تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند.

    اگر در مکانی قرار داشته باشید که نور کم باشد، می‌توانید با استفاده از فلاش داخلی دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 این کمبود نور را تا فاصله ۵/۱۱ متری جبران کنید. همچنین این دوربین نمایندگی نیکون از انواع کارت‌های حافظه نیز پشتیبانی می‌کند.

اتصال وایرلس دوربین نیکون P1000

دوربین نیکون مدل p1000 انواع درگاه‌های ورودی خروجی برای انتقال و نمایش تصاویر مانند hdmi و usb نیز بهره می‌برد. در کنار اتصالات فیزیکی، دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 از فناوری بی‌سیم مانند Wi-Fi و nfc نیز پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به کاربر این کمک می‌کند تا بتواند راحت‌تر فایل‌های خود را بین دستگاه‌های هوشمند منتقل کند. البته در کنار این ویژگی، ویژگی موقعیت‌یاب (gps) را نیز دارد.

لنز های مناسب دوربین نیکون P1000

طراحی لنزهای جمع و جور و معجزه گر دوربین عکاسی نیکون P1000، قدرت فوق‌العاده حرفه‌ای را همراه با قابلیت های کنترل آسان از راه دور مثل رینگ کنترل فوکوس صاف و ملایم، چک کردن گرفتن سوژه و سوئیچ AF/MF و برخی از پیشرفته ‌ترین تکنولوژی‌های لنز NIKKOR را به یک دوربین زوم کامپکت می‌دهد. به همین دلیل شاید قیمت دوربین نیکون p1000 در بین هم رده های خود گرانتر است.

دوربین نیکون Coolpix P1000این یک زوم بسیار زیاد نیست، البته زوم بی نهایت است. لنز شیشه ای NIKKOR ED با قدرت زوم معادل ۳۰۰۰ میلی‌متر، قدرتمندترین لنزی است که در دوربین عکاسی نیکون کول پیکس COOLPIX استفاده می‌شود و دنیایی جدید از امکانات عکاسی را در مقابل شما باز می‌کند.

خرید دوربین همراه با لنز نیکون P1000

بعد از حسگر می‌توان لنز را به‌عنوان یک قطعه بسیار مهم در دوبین‌های دیجیتال برشمرد. لنز دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 این قابلیت را دارد که هم به‌صورت خودکار و هم به ‌صورت دستی فوکوس کند. در کنار این فوکوس شما قادر خواهید بود تا ۴ برابر زوم دیجیتال و تا ۱۲۵ برابر زوم اپتیکال را با این دوربین تجربه کنید. ابعاد لنز دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon coolpix p1000 2000-24 میلی‌متر است.

بنابراین بهترین لنز برای دوربین نیکون p1000 لنز مدل ۲۰۰۰-۲۴ می باشد.

لینک های مرتبط : نمایندگی نیکون | فروشگاه نیکون | شرکت نیکون | دوربين ديجيتال نيکون مدل D810 به همراه لنز ۲۴-۱۲۰ | دوربين ديجيتال نيکون مدل Coolpix P900 | دوربین دیجیتال نیکون مدل D5300 | فروشگاه نیکون | دوربين ديجيتال نيکون مدل D750 | دوربين ديجيتال نيکون D610 | دوربین دیجیتال نیکون مدل D5600 | دوربين ديجيتال نيکون D810 | دوربین دیجیتال نیکون مدل D7200 Body | دوربین نیکون D7200 Body | دوربین دیجیتال نیکون کولپیکس اس ۳۰ | دوربين ديجيتال نيکون مدل D500 | دوربین نیکون D5300 لنز ۱۸-۵۵ | دوربین دیجیتال نیکون مدل W100 | دوربين ديجيتال نيکون مدل COOLPIX A300 | دوربين نيکون COOLPIX AW130 | دوربين نيکون D5500 | دوربین نیکون D850 | دوربين نيکون D7500 | دوربین نیکون Coolpix P4000 | دوربین نیکون COOLPIX W300نمایندگی کاننفروشگاه کاننتعمیرات کاننتعمیرات دوربین کانن