دوربين ديجيتال نيکون Coolpix B500

شرکت نیکون نیز همانند سایر رقبای خود در صنعت دوربین‌های دیجیتال برندی ویژه محسوب می‌شود. این شرکت، همواره تلاش داشته است که بتواند بهترین دوربین‌های دیجیتال را وارد بازار کند. یکی از این بهترین‌ها، دوربین دیجیتال نیکون Nikon Coolpix B500 است که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

مشخصات کلی دوربین دیجیتال نیکون Nikon Coolpix B500

دوربين ديجيتال نيکون Coolpix B500 دوربینی حرفه‌ای محسوب می‌شود. اگر وارد حوزه عکاسی شده‌اید، این محصول ۵۴۱ گرمی شرکت نیکون می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. علاوه‌ بر وزن کمی که دارد، ابعاد ۱۱۴*۷۸*۹۵ میلی‌متری آن، این دوربین ژاپنی را خوش‌دست ‌تر کرده است. این نکته را فراموش نکنید که این محصول ضد آب نیست.

دوربين ديجيتال نيکون مدل Coolpix B500

مشخصات تصویر و حسگر

تصویر باکیفیت نتیجه حسگر خوب و دقت آن است. در این دوربین از حسگر BSI CMOS و با دقت ۱۷ مگاپیکسل استفاده شده که به کاربر این امکان را می‌دهد که بهترین تصاویر را ثبت کند. ثبت تصاویر با حداکثر رزولوشن ۴۶۰۸*۳۴۵۶ و فرمت JPEG می‌تواند در نوع خود بی‌نظیر باشد.

لنز

بعد از حسگر نوبت به بخش مهم‌تری بنام لنز می‌رسد. تقریباً همه‌ی شرکت‌های فعال در این صنعت در این بخش خیلی متفاوت عمل می‌کنند. دلیل این تفاوت نیز به سلیقه و کاربرد ربط آن دارد.

لنز دوربين ديجيتال نيکون Coolpix B500 این توانایی را به شما می‌دهد که تا ۴۰ برابر بزرگ‌نمایی دیجیتال و تا ۴ برابر بزرگ‌نمایی اپتیکال را داشته باشید. گاهی اوقات به دلیل برخی اتفاقات ممکن است که شما نتوانید تعادل خود را حفظ کنید، برای همین شرکت نیکون در این دوربین از لرزش گیر تصویر اپتیکال استفاده کرده است.

فاصله کانونی لنز این دوربین، ۹۰۰-۲۳ میلی‌متر است. این دوربین می‌تواند در حالت طبیعی تا ۳۰ سانتی‌متر فوکوس داشته باشد. همچنین قابلیت‌هایی مانند فوکوس خودکار و حالت ماکرو نیز در این محصول به کار گرفته شده است.

عامل نور در این حوزه بسیار مهم است. این دوربین می‌تواند در شرایط متفاوت از -۲EV تا +۲EV جبران نوردهی داشته باشد.

دوربين ديجيتال نيکون مدل Coolpix B500

فیلم‌برداری و عکس‌برداری

دوربين ديجيتال نيکون Coolpix B500 می‌تواند فیلم‌هایی را با کیفیت فول اچ‌دی (FULL HD) و حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و با فرمت MPEG-4 ضبط و ذخیره‌سازی کند. همچنین صدایی که از این فیلم‌ها ذخیره می‌شود، از جنس استریو است.

کاربری که این دوربین را تهیه می‌کند انتظار ثبت تصاویر عالی را نیز دارد. بیشینه سرعت شاتر این محصول ۴۰۰۰/۱ ثانیه و کمینه ۱ ثانیه است. اگر بخواهید به‌صورت خودکار عکاسی کنید، می‌توانید زمان‌سنج را بر روی ۲، ۵ و ۱۰ ثانیه تنظیم کنید. همچنین عکاسی پیاپی با ۷٫۴ فریم بر ثانیه می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد.

حساسیت به نور (ISO) نیز می‌تواند در کیفیت عکس نقش داشته باشد. مقدار این پارامتر در این محصول حداقل ۸۰ و حداکثر ۳۲۰۰ است که البته شما قادر هستید که بر روی AUTO نیز تنظیم کنید. فلاش این دوربین از نوع بالا جهنده است.

دوربين ديجيتال نيکون مدل Coolpix B500

صفحه‌نمایش

این دوربین دارای صفحه‌نمایشی از نوع LCD Tilting با ابعاد ۳ اینچ است. دقت صفحه‌نمایش این محصول نیکون، ۹۲۱۰۰۰ نقطه در صفحه است. صفحه‌نمایش این دوربین از فناوری تصویر زنده (LIVE VIEW) بهره می‌برد. این محصول فاقد چشمی است.

درگاه‌های ورودی و خروجی و مشخصات عمومی

دوربین دیجیتال نیکون مدل Nikon Coolpix B500 درگاه‌های خروجی HDMI، USB و تلویزیون را داراست. از دیگری ویژگی‌های این محصول می‌توان به:

  • پشتیبانی از انواع کارت حافظه SD/SDHC/SDXC؛
  • میکروفون و اسپیکر داخلی؛
  • دارا بودن فناوری بی‌سیم WIFI جهت انتقال اطلاعات و کنترل دوربین؛
  • نوع باتری: قلمی آلکالاین سایز AA با قابلیت شارژ؛

اشاره کرد. اقلامی مانند درپوش لنز و بند دور گردنی نیز به همراه این دوربین وجود دارد.